Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

"pitte liten" lær å skrive norsk?


Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke folk som skriver pitte liten, menser man i ordbøker så finner man det rett og slett ikke, er det noe ord som sniker seg inn i norsken, eller er det bare rett og slett folk som tror at det heter "pitte liten" eller er det "slang" ord som brukes i forskjellige steder i Norge?

 

Vel hver gang jeg leser dette dårlige "pitte liten" ordet, så tenker jeg med en gang på bitteliten, vel meg om det :yes:

 

Frankie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde ikke trodde at det skulle bli så mye respons på denne tråden, artig på høre alles meninger om disse to ordene. Den nye må da være pøtteliten, hvor lite eller stort det nå enn må være ;)

 

Jeg for min egen del har bare hørt og lest bitteliten, jeg bor da i Kristiansand. Så for meg var mitt møte med pitteliten her på HW's forum faktisk....

 

Bra dere alle kommer med innspill faktisk. Bare for å svare litt, jeg syntes og mener det er mest riktig med bitteliten, da det er dette ordet som kommer frem i en ordbok.

 

Men som det nevnes, det er sikkert et regionalt slang uttrykk.

 

Frankie

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...