Gå til innhold

Hvilken tre type til kabinett?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mener og ha sett den tretype linken jeg og... Var vel på Worklog forumet :hmm:

Hvor tykk Xfiner burde jeg ha?

Var ikke MDF tungt?

 

Bilde av fronten har jeg vettu :thumbup:

 

Her er link til alle bildene: http://photobucket.com/albums/a20/ZaPPza/Nytt%20Kabinett/

 

OffTopic:

 

Sketchupen min er blitt helt sykt treig, og den bruker satans mye av CPU... Vet at det er et tungt 3D programm men alikavel... Noe jeg kan gjøre for og få det til og kjøre bedre?

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

6mm vil bli tungt synes jeg. Tror nok jeg ville brukt bare 3mm Må jo ha ei ganske stiv ramme inne i kabinettet uansett.

Vis du tar deg en tur til din lokale tre forhandler så kan du føle deg litt frem med matrialer vekt osv, du vil også få noen råd og tips fra de som jobber der!

Kryssfiner får du i 3mm 120*120cm for ca 200kr vis jeg husker rett :hmm:

Lenke til kommentar
Blir ikke 6mm veldig tynt? Eller tåler Kryss Finer så mye at det går bra? Som sagt tidligere er blir det ganske stort L,B,H er 50x20x60 alt i cm. hvor mye ca veier det i; MDF og Xfiner?

Nå får man jo mdf i mange forskjellige tykkelser og vekten går jo opp og ned deretter. Jeg brukte 25mm plater til å bygge meg stereobenk og den er tung som Norge er langt. 80-90kg veier dritten tror jeg, stereobenken og kakkerlakkene er det eneste som kommer til å overleve 3. verdenskrig :p

 

Men du vel sikkert ende opp med 10kg +/- kanskje helst +, men det er veldig greit å jobbe med. Hvis du skal ha rette linjer så jukser man bare litt og får gutta på byggmaker/maxbo osv til å kutte platene for deg, så blir det 100% rett. Hadde jeg hvert deg så hadde jeg vel kanskje tatt meg en tur og sett på de forskjellige matrialene som de har. Da vil du jo også få følelsen av hva det kommer til å veie.

Lenke til kommentar

Kommer nok til og havne på kryss finer... Skal uansett dra i løpet av uke til Arne Jepp Jepp (Kaller han det siden han heter Arne og sier jepp, noe som ikke er så vanlig i Nord Norge :!:) altså Byggeriet... Er ikke sikker på om de sager opp, men det går sikkert bra ;) Takk for alle svarene da :yes: Følg med på Workloggen :w00t:

 

OVER AND OUT (Spilt mye BF2 :p )

 

EDIT: Huff er trøtt...

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...