Gå til innhold

Trenger man skjermkort? (LØST)


UAM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

må bare spørre...: hva i huleste er vitsen med det??

 

Du kan sikkert få opp windows uten skjermkort...men da kan du ikke ha noe på skjermen heller...skjermen går jo igjennom skjermkortet, så hvis du ikke har et skjermkort i....ingen skjerm

 

EDIT: Min kommer inn på windows helt fint uten problemer!(*prøve nettopp!*)

:thumbup:

Endret av Man0war
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Tja, spør du spørsmålet Man0war, vet du sannsynligvis ikke svaret. Hørt om remote desktop?

Tja, hvordan kan du konfigurere windows for å godta/kjøre remote desktop dersom du ikke kan se hva du installerer?

 

Du skjønner, remote desktop må konfigureres lokalt, før det aksepterer innkommende.

 

Så, før du forsøker å briljere, bør du komme med svar som ikke gjør at du fremstår som komplett idiot selv, imho.

Lenke til kommentar
Tja, spør du spørsmålet Man0war, vet du sannsynligvis ikke svaret. Hørt om remote desktop?

Uansett så må han som skal få igang Remote Desktop gjøre noen instillinger og da trenger han et skjermkort, for å få opp skjemen for å gjøre disse innsillingene for å tilate andre å koble seg til PC`en hans via Remote Desktop.

 

Uansett detet er dette er det lameste topicen uansett. PC uten Skjermort, er som at menneskene skulel gå på vann det. :roll:

Lenke til kommentar

Ingen vits å ta den tonen, Serpensis. Maskinen er ferdigkonfigurert trenger bare trykke på powerknappen, vente litt, så logge meg på fra hovedmaskinen. Kan selvfølgelig prøve selv, men spurte for å forberede meg på evt problemer som kan dukke opp. Nemlig en drittjobb og skulle ta ut og inn skjermkortet under utprøvingen.

Endret av UAM
Lenke til kommentar
Beste hadde vel vært om du fant et gammelt skjermkort som likevel var boss, men fungerer med bilde. Vi kjenner vel alle noen som har et gammelt skjerkort liggende og slenge ;)

Har ikke bare et gammelt skjermkort, har to, ikke har jeg annet å bruke dem til heller. Men det er ikke poenget. Jeg trenger jo strengt tatt ikke skjermkort i en PC som står i en mørk gang og bare holder et filsystem og noen nedlastninger gående. Så var bare nyssgjerrig på om jeg enkelt og greit kunne plukke det ut nå som alt fungerte og alle operasjoner, rent bortsett fra reset, kan fjernstyres.

Lenke til kommentar

Personen som spør om dette skal vel gjerne bruke oppsettet som filserver med WOL?

Jeg synes også denne ideën var interessant.

 

Remote desktop er vel den tingen som gjør at man kan se eller hjelpe folk fra deres skrivebord?

 

Har noen link til en side der det står noe om det?

 

Man kan jo boote med dummy-motsand i vga porten, men

dette var nytt for meg.

Lenke til kommentar
Remote desktop er vel den tingen som gjør at man kan se eller hjelpe folk fra deres skrivebord?

 

Remote desktop går litt lengre en det. Man kan styre alle prosseser over nettverkskabelen. Installere og starte programmer, osv. Alt man ellers kunne gjort direkte, rent bortsett fra å skru maskinene av og på. Kan kanskje det, men har ikke utforsket det enda. Den er helt riktig en filserver.

Endret av UAM
Lenke til kommentar
Remote desktop er vel den tingen som gjør at man kan se eller hjelpe folk fra deres skrivebord?

 

Remote desktop går litt lengre en det. Man kan styre alle prosseser over nettverkskabelen. Installere og starte programmer, osv. Alt man ellers kunne gjort direkte, rent bortsett fra å skru maskinene av og på. Kan kanskje det, men har ikke utforsket det enda. Den er helt riktig en filserver.

Det er ikke alt du får lov til å gjøre....jeg har en PGP "disk" installert på serveren, og jeg får ikke lov å logge meg inn på den via Remote Desktop. Da må jeg bruke Remote Administrator. Tror det er visse andre ting som den begrenser også.

 

MVH

 

TommyL

Lenke til kommentar
Det er ikke alt du får lov til å gjøre....jeg har en PGP "disk" installert på serveren, og jeg får ikke lov å logge meg inn på den via Remote Desktop. Da må jeg bruke Remote Administrator. Tror det er visse andre ting som den begrenser også.

 

MVH

 

TommyL

Nei, det er godt mulig at det er begrensninger og muligheter jeg ikke har oversikt over. Men sakens kjerne er det at jeg i prinsippet ikke trenger skjermkort. Kunne ønske det kunne fjernes. Skal sjekke mulighetene for det i morgen og gi rapport til de som evt. er interesserte.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...