Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjølevæske vs. Vann


Killroy>

Anbefalte innlegg

Etter å ha gjort "mindre" modifikasjoner på min Speedfight 2 WRC scooter, har jeg hatt en del problemer med kjølingen

 

Det hele gikk utrolig bra når jeg brukte vann i systemet, men da jeg byttet ut vannet med kjølevæske så gikk det rett vest

Motoren blir varm før jeg har kjørt 10m, og den begynner omtrent å koke etter ca 200

 

Jeg har allerede forsikret meg om at det ikke er noe luft i systemet, og har også riktig mengde med kjølevæske

 

Vurderte med en gang å gå tilbake til å bruke vann i stede for kjølevæske, men nå som vinteren kryper på (var 6 grader her i ålesund i dag :thumbdown: ) så tørr jeg rett og slett ikke å gjøre dette siden det da er store sjanser for at vannet fryser

 

Men skal det virkelig være SÅ stor forskjell på kjøle-effekten på vann og kjølevæske?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. nyttig å vite :p

 

Men jeg har vel egentlig ikke brukt rent vann, har altid vært littegrann kjølevæske

 

Men jeg har kjøpt sånn klart til bruk sak på shell, og da regner jeg med jeg bare kan helle det rett på?

 

Finnes jo slike flasker med konsentrat i.. noe å satse på? Står på flasken at man kan blande 20-30 eller 50% konsentrat og resten vann

Lenke til kommentar

Ville testa med konsentrat og prøvd med så lite f-væske som mulig. Står som oftest tabell med % og frysepunkt på flaskene. Billigere med konsentrat og. (Spes på Biltema) :)

 

Har sett en del litt eldre crossere som har blitt kjørt på rent vann. Slangetilkoblingene er så tæra at man ikke får festa slangene uten at de lekker.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...