Gå til innhold

Har D600 3G?


Me04

Anbefalte innlegg

Har D600 3G??

Jeg håper noen kan svare

meg på det!

Fordi jeg printet ut 2sider om D600

fra samsungs hjemmeside og pappa sa

at den hadde 3G. Men så sa jeg at den ikke har det

og han sa at den har det, det står bare ikke der.

Så jeg vet ikke hva jeg skal tro!!

Kan noen vær så snill svare??

:hm::wallbash:

post-19-1126975041_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3G er et samlebegrep på tredje generasjons mobiltelefoni. Ifølge ITU-T er EDGE (ekstra datahastighet i GSM nettverk) og WCDMA (benyttes i UMTS nettverk) blant de radioteknologiene som innbefattes av 3G begrepet.

 

D600 har hverken støtte for EDGE eller WCDMA, og kan ikke kalles en 3G mobil. D600E har derimot støtte for EDGE, og kan derfor kalles en 3G mobil.

 

Videotelefoni er en tjeneste som kun er støttet i UMTS nettverk. Det vil si at en EDGE telefon som kalles 3G, likevel ikke kan brukes til videotelefoni.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
D600E har derimot støtte for EDGE, og kan derfor kalles en 3G mobil.

 

Videotelefoni er en tjeneste som kun er støttet i UMTS nettverk. Det vil si at en EDGE telefon som kalles 3G, likevel ikke kan brukes til videotelefoni.

 

:thumbup:

Jeg tror de fleste er uenige med den påstanden der. 3G, her i Norge, er først og fremst en betegnelse på UMTS. Telenor har dog valgt å også kalle EDGE for 3G, og jeg husker at det irriterte mange her på forumet en gang.

 

EDGE har enkelte ganger blitt betegnet som 2,75G. Klinger ikke like bra, men det passer nok mye bedre.

 

EDGE er en utbyggelse av 2G-nettverket. UMTS er et helt nytt nettverk, og derfor et nytt tall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...