Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Biler som ligner hverandre!


PC^2020

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmm, grunnen til at jeg starta denna tråden varfordi jeg har sett en del biler som ligner på hverandre, men som er av helt forskjellige fabrikanter.

Daewoo har ikke kopiert kadetten men har lisensprodusert den, det var vel Daewoo som faktisk bygget pickuper basert på Kadett C og som det ble solgt noen av i Norge, dog hadde de stått på lager i årevis før de ble pusset opp og solgt.

Lenke til kommentar
Daewoo har ikke kopiert kadetten men har lisensprodusert den, det var vel Daewoo som faktisk bygget pickuper basert på Kadett C og som det ble solgt noen av i Norge, dog hadde de stått på lager i årevis før de ble pusset opp og solgt.

Pickup basert på Kadett C skulle jeg likt å se. Visste faktisk ikke at det var solgt noe slik i Norge. Noen som har et bilde? Hva het den?

 

Så til to andre biler som ligner hverandre, spesielt sett bak fra - men her er det nok IKKE snakk om lisensproduksjon: Daewoo/Chevrolet Lacetti og Audi A3 Sportpack :D

post-150-1127061751_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Pickup basert på Kadett C skulle jeg likt å se. Visste faktisk ikke at det var solgt noe slik i Norge. Noen som har et bilde? Hva het den?

Googlet litt og det var ikke så mye og finne men her er en som av de norsk solgte under opppussing:

 

http://www.opelmotorsport.com/gallery/index.php?img_id=1171

 

De hadde stått i årevis på lager så de var så rustete i kassen at disse ble byttet ut med et lite aluminiumsplan da de blle solgt her i landet, tror neppe disse levde særlig lenge men jeg så en på veien i sommer.

Navnet var Saehan max 850 og svjv døpt om til Dawhoo Max i sener tid.

Lenke til kommentar
Hmm, grunnen til at jeg starta denna tråden varfordi jeg har sett en del biler som ligner på hverandre, men som er av helt forskjellige fabrikanter.

 

Begynner med følgende bil jeg:

 

Opel Kadett (Coupe)

Daewoo Nexia (Coupe)

Få med Pontiac Le Mans også som Kadett-klone.

 

Badge engineering er uansett ikke noen nyhet.

BMC/British Leyland utnyttet dette til fulle på 60- og 70-tallet.

Lenke til kommentar
Var ikke Volvo 440 og Honda Accord (muligens Aerodeck-utgaven) utrolig like når de kom?

 

Hondaen kom først og brukte vel faktisk Volvo-referansen i sin reklame - noe a la ''Jag skiter i hur ni gör det, se till at den liknar!'' uttalt av en liksom Volvo-sjef i et styrerom :)

Du mener Volvo 480. De ligner endel ja. men jeg synes volvoen er styggere enn Aerodecken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...