Gå til innhold

Nytt domene i cpanel (Hostean)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bestillte domene hos dem som de brukte 2 uker på og ordne. Driver et par større sider som jeg har henholdsvis mambo og phpbb på og de går til tider ekstremt tregt. Er selvfølgelig klar over at Hostean har servere i USA og derfor ikke kan gi den beste hastigheten - database serveren dems ser hele tiden til og falle ut også. I tillegg tar det ofte skrekkelig lang tid og få svar, hvis man overhode får svar.

 

Men man kan kanskje ikke forvente annet til prisen.

Jeg klagde ihvertfall grundig og skrev en ganske skarp mail til dem, det endte med unnskyldning og oppgradering til det nest høyeste webhotellet dems.

 

For en personlig side duger nok hostean, men styr unna hvis du skal ha forum eller lignende.

 

Hva for en personlig sak hadde du med dem da ( hvis du ikke vil svare så er det ok siden du sier personlig sak) :)

Endret av DiaVoLo
Lenke til kommentar

Ja, den er mer personlig :p

 

Men, da tipper jeg du mener stort forum da eller?

For jeg driver jo en side med noen kompiser (nyoppstarta),

og vi har et forum som funker fint :yes:

 

Jeg har heller ikke opplevd klager fra noen bekjente om dette når de skal besøke siden.

Men det med at du fikk bedre webhotell gjorde meg obs :D

 

*Sjekke etter store feil som ødelegger alt!* :wee:

 

Men siden du nå er erfaren med Hostean, og det jeg da trodde ble ordna ble ikke det.

Er det noe spessielt man må gjøre for at du kan legge til "Addon Domains" så man kan peke mot en annen server? :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Bestillte domene hos dem som de brukte 2 uker på og ordne. Driver et par større sider som jeg har henholdsvis mambo og phpbb på og de går til tider ekstremt tregt. Er selvfølgelig klar over at Hostean har servere i USA og derfor ikke kan gi den beste hastigheten - database serveren dems ser hele tiden til og falle ut også. I tillegg tar det ofte skrekkelig lang tid og få svar, hvis man overhode får svar.

 

Men man kan kanskje ikke forvente annet til prisen.

Jeg klagde ihvertfall grundig og skrev en ganske skarp mail til dem, det endte med unnskyldning og oppgradering til det nest høyeste webhotellet dems.

 

For en personlig side duger nok hostean, men styr unna hvis du skal ha forum eller lignende.

 

Hva for en personlig sak hadde du med dem da ( hvis du ikke vil svare så er det ok siden du sier personlig sak)  :)

4911031[/snapback]

 

 

Vi kan legge kortene fullt ut på bordet når det gjelder kundestøtten i høst; Ja, den har vært for dårlig! Her er kritikken berettighet. Når det gjelder database-nedetid, så stemmer det også at vi har hatt ganske mye trøbbel med misbruk av sql ressurser med prosesser som har gått i løkke og kvalt serveren, feil i kode, og annet overforbruk som har kjørt serverne i senk gang på gang. Vi har sakte men sikkert begynt å få has med dette igjen heldigvis. Men det medfører ikke riktighet at databaser slettes og at vi fylte dem opp igjen feilaktig.

 

En bi-effekt av at SQL går ned, er at den får databaser til å tilsynelatende "forsvinne" og virke som om de er slettet. Dette har ikke vi kontroll over, men skjer som en følge automatisk av MySQL stopp. Når MySQL kommer opp igjen, "fylles" databasen opp igjen med samme data. Desverre skjedde det noe galt en gang da SQL startet opp og feil data ble lagt til enkelte brukere. Men - du har rett i at feilen kunne ha vært håndtert bedre av oss i ettertid!

 

Ellers må det også sies at mye kritikk gis uberettiget (og det er sikkert flere hostingselskaper som opplever det samme) når det gjelder "sen registrering" av domenenavn. I 9 av 10 tilfeller så skyldes forsinket registrering mangel på opplysninger som vi venter på fra kundens side, f.eks. manglende eller feil organisasjonsnummer i Brønnøysundregisteret, eller manglende respons fra tidligere registrar / administrator ved flytteforespørsler. Dette er de mest vanlige årsakene til domeneforsinkelse - men allikevel ender vi opp med å lese at vi blir kritisert for noe vi har null kontroll over.

 

Vi vil også med dette påpeke at det er helt feilaktig å tro at vi prioriterer å kun svare nyere kunder for å sikre oss penger. Vi har faktisk utallige ganger oppgradert misfornøyde kunder gratis til store webhoteller eller gitt dem gratis domener for tort og svie. Vi har også refundert kunder lenge etter at angrefristen er gått ut, selv om vi ikke plikter det i henhold til kjøpsloven! Dette er tap for oss økonomisk, men det minste vi kan gjøre i mange tilfeller. Det er også økonomisk tap for oss å få rykte for dårlig support. Husk at vi jo også lever av årlige fornyelser, så hadde vi gitt blaffen i de eldre kundene, så hadde de alle flyttet for lengst. Det er ikke bra butikk.

 

Årsaken til problemene vi har hatt i høst er grunnet ressursmangel i kundestøtte, og unødvendig frustrerende mye SQL-problemer som har gitt trege servere. Vi kan garantere en forbedring på alle områder over nyttår. Da vil ressurssituasjonen bedres drastisk, driftsstabiliteten skal opp, og vi lanserer også nye tjenester, ny varsling av driftsstatus, m.mer.

 

Vi ønsker med dette at alle som leser dette innlegget, og som er eller har vært kunder hos oss med dårlig erfaring skriver en mail til oss igjen om dette til [email protected]. Dette vil vi sette stor pris på. Vi vil vite konkret hva vi kunne gjort bedre for den enkelte og høre all den ris eller ros dere måtte sitte på. Det er ikke en gunstig for hverken oss eller kunden at han/hun kun får ut sin frustrasjon på diskusjonsforum som dette uten at vi tar saken til etterretning og gransker oss selv på hva vi kunne ha gjort bedre. Dessuten får vi sjelden mulighet til å forsvare oss ovenfor den tilfeldige leser som måtte høre kun negativ kritikk om oss.

 

Hostean er og vil bli et seriøst firma. Nye kunder kommer til oss daglig, og vi har også fått høre mye positivt om oss. Men vi ser frem til et nytt år med store forbedringer. Spesielt kommer dette gamle og nye kunder til gode. Målet er å bli Norges beste på pris, tjenester, og service og vi gir oss ikke før vi er der!!

 

Vi oppfordrer også alle til å ringe daglig leder direkte på hans mobil nr. 951 28 567 eller simpelthen sende ham en kort sms hvis du vil snakke med ham om noe av dette. Han vil sette pris på dine synspunkter og spørsmål!

 

 

 

På forhånd takk for all velberettiget ris og kritikk!! (Den vil til slutt gjøre oss til Norges beste)

Lenke til kommentar

Hmm. Går ikke dette nesten under reklame? Hostean poster her til sitt eget beste. Dei ble registrert her i kveld litt over ti, og har posta den samme meldingen 4 steder, bare quota det siste innlegget hvor hostean er nevnt.

 

Men kjære hostean. Som kunde setter jeg pris på at dere kjør litt for å rette opp det litt skjeve bildet mange har av dere...

 

EDIT: Her er sidene de har posta akkuratt det samme innlegget:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=494366

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...st=0&p=5266684&

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=506110&hl=

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=224472&st=140

 

Virker som om jeg ikke er den eneste kunden som ikke er helt fornøyd med hastighet, mail og support.

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar
Hmm. Går ikke dette nesten under reklame? Hostean poster her til sitt eget beste. Dei ble registrert her i kveld litt over ti, og har posta den samme meldingen 4 steder, bare quota det siste innlegget hvor hostean er nevnt.

 

Men kjære hostean. Som kunde setter jeg pris på at dere kjør litt for å rette opp det litt skjeve bildet mange har av dere...

 

EDIT: Her er sidene de har posta akkuratt det samme innlegget:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=494366

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...st=0&p=5266684&

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=506110&hl=

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=224472&st=140

 

Virker som om jeg ikke er den eneste kunden som ikke er helt fornøyd med hastighet, mail og support.

5266684[/snapback]

 

 

Dette har overhodet ikke noe med reklame å gjøre! Vi har rett til å forsvare påstander og kritikk som enhver annen bruker her på et slikt forum. Dette er ekstremt viktig for oss, da slike forum er eneste kanal vi har ut mot den gjengse bruker som ser etter informasjon om oss..

 

Ja, vi registrerte oss sent i kveld nettopp for å ta tak i dette. Det er vel ikke noe galt i det? Heller ikke å poste innlegg på flere tråder samtidig som var relatert til krass kritikk mot oss.

 

Og vi skrev jo også i innlegget nettopp det du gjentar: nemlig det faktum at flere har vært misfornøyde. Det er jo dette saken dreier seg om!

Men også det viktige poenget at vi er klare over situasjonen og skal ta tak i den!

 

Skjønner ikke helt hva du vil med dine svar (du la jo også inn et svar på en av de andre trådene) annet enn å forsøke å svartmale oss? (Selv etter at vi har lagt kortene på bordet og presentert vår forbedringsstrategi).

Lenke til kommentar

Nå syns jeg du/dere går langt. Du/dere skal vite, som jeg også har skrevet andre steder, at jeg var fornøyd i starten, og gjerne blir kunde igjen når visse saker og ting blir rettet opp. Det skrev jeg også i oppsigelsesmailen jeg sendte rett før 1. desember. Du/dere tolker alt jeg skriver fryktelig negativt. Virker som om du/dere ikke leser annet enn det som er negativt.

 

Bra at dere prøver å forbedre dere! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...