Gå til innhold

Ring gratis fra mandag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det ville vel ikke vært logisk at NC som netteier kom med en slik tjeneste!  :roll:

Netcom tjener jo penger på å leie ut nettet sitt til operatører som f.eks talkmore og mobyson så det er ikke helt ulogisk å ønske at flere benytter deres nett. De andre operatørene kunne f.eks gitt halvpris hver mandag for å ikke miste inntekter. (forutsatt at halvparen av prisen går til operatøren og halvparten til netteier) Men jeg skjønner at de prioriterer å gi tilbudet til de kundene som de er både operatør og netteier for fremfor de kundene de bare er netteier for.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Om det gjelder for kontantkortkunder også så skal jeg definitivt stikke og kjøpe en billig kontanttelefon i morgen.

Det er det jeg mener - dette kan jo bare ikke stemme? I så fall, er det jo bare å plukke opp et kontantkort og legge til 6 folk du snakker mye med, så har du plutselig gratis abonnement... :hmm:

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Nei arehei, jeg tror din sunne fornuft tar feil.

 

Netcom har INGEN kostnader innen eget nett når folk ringer. Kun vedlikeholdskostnader og lignende, de må ikke ut med løpende utgifter pr minutt og lignende når folk ringer fra netcom til netcom.

 

Derfor kan det faktisk være mulig å ha en slik gratis tjeneste innenfor egne abonnement.

 

Oppstartsavgiften er jo her fremdeles.

 

Men jeg gjør ikke krav på den absolutte sannheten, men dette er det jeg tror er sannsynlig.

Lenke til kommentar
Oppstartsavgiften er jo her fremdeles.

 

Det kan da ikke stemme, ettersom det står at man kan ringe fra mobilen selv når man har 0,- på kortet, i de tilfeller som har kontantkort.

Kampanjen gjelder også for de med kontantkort hos NetCom. Det betyr at du fortsatt kan ringe til dine seks utvalgte selv om du er tom for ringetid.

 

Men hvor registrerer man disse numerne? Nå er det jo mandag :p

Lenke til kommentar

du må faktisk fakse inn bestilling. det som er greia er faktisk at alle regningene som kommer til alle 6, havner hos EN person i "familien", som blir juridisk ansvarlig for alle abbonnementene.

 

så om en person er i "nettverk" med mor, far, søster, bror og en venn må EN person i nettverket som er minst 25 i alder plutselig få alles regninger. og være juridisk ansvarlige for de.

 

synes dette var litt hoax, for her popper det opp kriterier som gjør det meget uaktuelt for mange å registrere seg på denne tjenesten.

 

jeg VISSTE det var en og annen catch.

 

https://netcom.no/abonnement/tradlosfamilie.html

 

ta en god titt på "fakta" også. (for ikke å snakke om "vilkår". der har det garantert sneket seg inn en del ting som gjør det enda mer uaktuelt)

Lenke til kommentar

For å kunne knytte seg til NetCom Trådløs Familie må følgende betingelser være oppfylt:

- Alle familiemedlemmene må være NetCom-kunder

- Minimum 2 og maks 6 medlemmer

- Ett av familiemedlemmene må være juridisk eier (Kunden) av alle abonnementene og ha et - fakturabasert privat abonnement. Dette innebærer at abonnementene må overføres til en person i familien som gis det juridiske og økonomiske ansvaret for alle abonnementene. Samlefakturaen sendes Kunden

- Kunden må være fylt 25 år

- Familien kan maksimalt ha 3 kontantkort i løsningen

 

"Kunden" er altså den som får regningen for alt. det virker også som om du bare kan være tilknyttet EN gruppe.

 

min situasjon:

Jeg kunne godt tenke meg å være i gruppe med

Mor

Far

Bror

Dama

 

de eneste som bor sammen, er jeg og dama, og mor+ far. det vil altså si 3 husholdninger, med separate økonomier. for at dette skal gå i orden må f.eks. Far ta på seg ansvaret for ALLE mobilabbonnementene (inkl. dama sitt, som ikke er i biologisk familie engang).

 

I tillegg har dama en egen familie hun sikkert er interessert i å ha samme dealen med. men da havner hun i så fall ikke i min gruppe...

 

etter min mening er dette en verdiløs tjeneste, som kun tjener storfamilier som har 3 eller flere unger som vil ha hver sin mobil.

 

blir ET abbonnement sperret, blir også resten sperret. inkl. kontantkort.

 

noen andre som mener dette ble totalt meningsløst?

Endret av nikolay.hongslo
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...