Gå til innhold

påstand: har ZG For bra drops?(lang)


Anbefalte innlegg

jeg er selv en kriger, og har nå med stor forundring obververt at mange av itemsa fra ZG overgår MC Might drops. Ja sågar et par wrath deler. Våpnene er også bedre enn i MC.

 

Det kan kanskje stemme at Hakkar er hardere enn Garr ( noe jeg stiller meg mer tvilende til når Hakkar sine abilities blir mer kjent ) . Dette er vel strengt tatt ingen rettferdiggjøring da Hakkar rent balansemessig skal være en mellomting av Drakkizath og MC bosser?

 

 

Uansett, så er vel ZG ment som en mellomting av UBRS og MC? Hvorfor har da stedet ihvertfall for warriors del, utstyr som i enkelte tilfeller nærmer seg det vi finner i BWL? Jeg har en vond bismak i munnen når jeg erkjenner at jeg heller vil til ZG enn til MC med tanke på Drops.

Jeg skal ikke uttale meg om andre klasse-drops, men jeg har inntrykk av at også noen rogues klør seg i hodet av Fang of the Faceless, daggern som dropper av Hakkar, sett i forhold til MC drops som Gutgore og perdition.

 

jeg vet ikke med dere, men jeg hadde blitt irritert hvis jeg, etter flere hundre gold med repairs, samt timesvis med feiling I BWL, observerer en Pickup-group fyr og finner ut at han har tilnærmet samme kvalitet på de itemsa han har plukket med i en betraktelig lettere instance?

 

Jeg synes det er merkelig at blizzard, som selv har uttalt at dette skal være missing link mellom UBRS og MC for Guilds som ikke har ressurser til sistnevnte men som har førstnevnte på farmstatus, ikke enten justerer opp might\wrath eller ser over dette en gang til.

 

Nå virker det kanskje rart at jeg whiner over FOR bra drops, noe som umiddelbart kan virke som en bjørnetjeneste, men jeg har inntrykket av at balansen er forrykket en smule.

Endret av GRendal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
noen av dropsa i ZG er for bra, ja. f.eks

 

http://www.thottbot.com/?i=51823

 

. er jo bedre enn de fleste MC dropsa, noe det ikke burde være

Altså det ENESTE våpenet i MC som etter min mening frister mer, er Spinal reaper pga Imba procc.

 

 

Men alle andre ( earthshaker, OEB, Bonereavers edge) ville jeg tilsidesatt for dette.

 

med 1090 attack power med BS oppe, er 3.80 så uendelig mye mer attraktivt enn 3.40.

 

 

Dropper også noen 36 str, 22 sta, 4 defence plate pants av hakkar.

 

Might er 24 str 23 stamina, 5 defence + noe (ubrukelig) blokk greier. ( neida blokk er bra det men ikke bra nok til å forklare stat forskjellen)

Lenke til kommentar
ZG er vel beregnet på guild som IKKE kjører MC - og dermed ikke har en million epic.

 

Så det er ikke så lett for ett guild som har "kun" UBRS\Stratholme\DM\whatsoever gear.

 

Drop'sa derimot - de er litt for overpowered :)

hva mener du?

 

Hvis de ikke gjør MC kan de vel ikke ha noe annet enn UBRS\strat\scholo gear.

 

(når det er sagt tror jeg Tier0 er godt nok for å smelle igjennom ZG når taktikkene blir litt mer innarbeidet)

Lenke til kommentar
Jeg mener at det er rimelig vanskelig for folk med UBRS gear og skaffe de epic'a som dropper i ZG.

Etter å ha fullført 80% av ZG kan jeg ikke si at det er gearet det står på egentlig.

Har jo naturligvis noe å si, men jeg vil tro UBRS-utstyrte folk uten problem vil runde ZG etterhvert?

 

 

Altså gear har alltid endel å si, men MC som tross alt er hardere, er jo rundet uten noen særlige epics ( unntaket er ragnaros )

Endret av GRendal
Lenke til kommentar

Eneste forskjellen jeg kan komme på er vel at det dropper mye mer epics i MC enn ZG ...En guild som kjører MC 1 gang i uken får mye mer epics enn en guild som kjører ZG 2 ganger i uken.

 

Men syns nesten ikke itemsene skulle vært bedre enn MC drops iogmed 40 vs 20 har helt andre utfordringer enn bare å drepe mobben.

 

Når guildene begynner beherske encounterne så blir dette latterlig enkelt for guilds som har gjort MC lenge ...

Lenke til kommentar

Herregud, det er egentlig helt latterlig at store MC/BWL guilds begynner å whine om imba drops. Det er ikke alle som kan dra til MC/BWL, tro det eller ei, det er faktisk en mindredel som har tid/ork osv.

 

Det er flott at det endelig har kommet en instance som faktisk er mulig for vanlige dødelige å gjøre. Tro det eller ei; bossene i ZG er faktisk veldig utfordrende for guilds som ikke har MC gear, men bare vanlige blue drops, mens dere med en masse fancy epix trenger kanskje ikke engang noen taktikk, dere kan bare drepe de fleste bossene kjempefort uten noen som helst problemer, og begynner dermed og rope "Nref!"

 

Hva så om spillere som ikke har tilbrakt flere døgn i MC også får tak i epic gear etter hvert? Big deal. Er bare bra for alle (bortsett fra harcore mc guilds) at andre spillere også får oppleve en end-game instance og end-game gear.

Lenke til kommentar

PUG ...

ZG er ikke ett end game instance ... det er en 2 timer lang walk in the park, bare at her dropper det end game ting. Har du noen som helst anelse hvor mye jobb guilds har lagt i MC ? Vi har hatt guilder på servern vår som spawna ragnaros hver eneste kveld i 2 uker for å klare ta ham. Selv om dette er litt teit er det fremdeles jobbing ...

Lenke til kommentar
PUG ...

ZG er ikke ett end game instance ... det er en 2 timer lang walk in the park, bare at her dropper det end game ting. Har du noen som helst anelse hvor mye jobb guilds har lagt i MC ? Vi har hatt guilder på servern vår som spawna ragnaros hver eneste kveld i 2 uker for å klare ta ham. Selv om dette er litt teit er det fremdeles jobbing ...

Du ser ikke poenget mitt, gjør du?

 

ZG er ikke en to timers lang walk in the park for guilds som ikke har epic gear fra MC osv. ZG er end-game for guilds som ikke har nok ressurser til MC osv. Det kan godt hende at ZG er en "walk in the park" for MC guilds, men ZG er ikke det for andre guilds uten epic gear, men heller vanlig gear fra scholo/strat/brs.

 

Det er bare flott at det finnes en slik instance for folk som ikke gidder å spawne Ragnaros hver enste kveld i 2 uker for å klare å ta ham. Det er flott at også andre enn folk som spawner Ragnaros hver kveld i 2 uker også får tak i epic gear.

 

Det er jo så klart forståelig at guilds som har arbeidet hardt i MC begynner å stille spørsmål. Men jeg synes det vitner om en ganske overlegen holdning å nekte non-mc guilds epic gear som nesten er like bra som MC gear.

 

Heldigvis er det ikke MC guildene som avgjør drops, men Blizzard, og Blizzard har heldigvis innsett at også andre enn spillere i MC-guilds også gjerne vil ha epic gear. Men om mange nok joiner whiningen blir nok ZG drops nerfet i nær framtid. Dessverre.

Lenke til kommentar

Pug. Mener du at de guildsene som har jobbet hardt i MC/BWL (dvs være der i xxx antall timer for å finne ut bosser, wipe xxxx antall ganger) ikke fortjener å ha bedre utstyr en søndagsspillere som kun spiller ubrs/strat/scholo? Når daggeren som dropper av Hakkar sies å være mye bedre enn daggeren som dropper av Ragnaros. Hakkar er lett som bare det. ZG skulle vært instancen mellom ubrs og mc. Den er det når det gjelder å drepe mobs, men items som dropper er noen ganger bedre enn de som dropper i MC. Vi som har vært i MC siden april får ikke lønn for strevet vi har gjort i MC. Plutselig så kommer en søndagsspiller med bedre gear enn deg. Det er usedvanlig morsomt det. Det virker som at Blizzard ikke vil ha noen vinner i spiller, dvs de som spiller mye.

Jeg mener at de kunne ha lett nerfet items i ZG.

Selv om ZG er lett for MC spillere, men vanskelig for søndagsspillere, betyr ikke at søndagsspillerne har rett på like gode items som MC spillerene.

Det er samme som at et mattegeni får like god karakter som en som er svak i matte. Fordi han som er svak i matte faktisk klarte å svare på 2 av 10 spm.

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar
jeg er selv en kriger, og har nå med stor forundring obververt at mange av itemsa fra ZG overgår MC Might drops. Ja sågar et par wrath deler. Våpnene er også bedre enn i MC.

Nå må du huske på at dropsa fra ZG er helt nye, mens hele might-settet er nerfet TO ganger. Først knabbet de halvparten av statsa, for å sette inn +defense, og nå tok de bort 33% av defense også. Om blizzard ikke revurderer hele might-settet, kommer ikke jeg til å bruke det hvertfall..

 

Satt å sammenlignet litt her en dag. Forskjellen mellom en blue level 55 drop fra DM, og en level 60 epic might-del var 7-8 stamina mer på might, og +1 defense mindre en på DM droppen.

Lenke til kommentar
Pug. Mener du at de guildsene som har jobbet hardt i MC/BWL (dvs være der i xxx antall timer for å finne ut bosser, wipe xxxx antall ganger) ikke fortjener å ha bedre utstyr en søndagsspillere som kun spiller ubrs/strat/scholo? Når daggeren som dropper av Hakkar sies å være mye bedre enn daggeren som dropper av Ragnaros. Hakkar er lett som bare det. ZG skulle vært instancen mellom ubrs og mc. Den er det når det gjelder å drepe mobs, men items som dropper er noen ganger bedre enn de som dropper i MC. Vi som har vært i MC siden april får ikke lønn for strevet vi har gjort i MC. Plutselig så kommer en søndagsspiller med bedre gear enn deg. Det er usedvanlig morsomt det. Det virker som at Blizzard ikke vil ha noen vinner i spiller, dvs de som spiller mye.

Jeg mener at de kunne ha lett nerfet items i ZG.

Selv om ZG er lett for MC spillere, men vanskelig for søndagsspillere, betyr ikke at søndagsspillerne har rett på like gode items som MC spillerene.

Det er ikke så mange items som er bedre enn MC gear? 1 dagger? Et par sverd? That's it?

 

Tro det eller ei; det er casual gamers som holder WoW i gang. Det at Blizzard lager content som er beregnet mot disse spillerne er flott. Og det er bedre at droppene i ZG faktisk er en god del bedre enn blue drops fra ubrs etc, enn at droppene hadde vært bare 1-2 damage bedre på våpen, minimalt bedre stats på armor, etc etc.

 

Dere som har vært i MC siden april kommer alltid til å ha bedre gear enn de som bare får drops fra ZG. Jeg har bare sett kanskje 3-4 drops enda som måler seg mot MC drops, resten finner man bedre av i MC.

 

Og det er faktisk ingenting som hindrer MC guilds i å farme ZG også. MC guildene kommer til å få tak i alle de fete epicene som dropper i ZG fortere enn svint, det er jo tross alt bare en "walk in the park" for dere :) Mens andre guilds må wipe om og om igjen på boss etter boss i ZG for å utarbeide riktig strategi etc.

 

Så dere mener at når man endelig har klart å drepe Hakkar, så får man f.eks. en latterlig blå dagger med minimalt bedre damage enn Barman Shanker? Det er nedtur det. Er bare bra at guilds som faktisk må arbeide for drops i ZG får skikkelige drops, og ikke bare noen latterlige items med minimalt bedre stats. Er det det MC guilds mener? At guilds som faktisk må arbeide kjempehardt for å drepe bossene i ZG bare skal få dritt som belønning for det? Mens dere som tar ned MC bosser skal få 2-3 epics per boss?

 

Ja, non-guilds vil også kunne farme ZG etter hvert, men det tar en god del arbeid, akkurat som at det tar en god del arbeid før man kan farme MC. Uansett så er de fleste epicene i MC bedre enn de fleste epicene i ZG, og MC-guilds kommer ikke til å ha noen problemer med å skaffe seg dem, dere kjører jo gjennom ZG på et par timer.

 

Ikke begynn å whine om at non-mc guilds vil kunne farme seg masse fete epics hver tredje dag, fordi mc-guilds farmer jo faktisk MC hver uke, og de får 2-3 epics per boss, mens i ZG får man kanskje 1 (?) epic per boss, og det er ofte et av quest itemene. Og mc guilds vil i tillegg kunne farme ZG på et par timer hver tredje dag, mens non-mc guilds må legge inn en god del arbeid, med masse wipes osv.

 

Det er samme som at et mattegeni får like god karakter som en som er svak i matte. Fordi han som er svak i matte faktisk klarte å svare på 2 av 10 spm.

Latterlig sammenligning

Lenke til kommentar

Ja, jeg som mc farmer, mener at dere søndagspillere ikke skal ha bedre utstyr enn vi som har jobbet lenge med å skaffe oss phats fra MC. For å klare MC, så trenger du 40 mann som er gode og kan ta imot ordre fra raidleader. Til ZG så trenger du kun 20 mann og ZG er 10 ganger lettere enn MC.

Hvis du ikke ser at det er urettferdig, så vet ikke jeg.

 

Hvis du ikke likte den første sammenligningen, så her har du en ny en.

Det er som at jeg jobber 80 timer i uka i et år og du jobber 10 timer i uka i et år. Men får den samme årslønna.

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar
Ja, jeg som mc farmer, mener at dere søndagspillere ikke skal ha bedre utstyr enn vi som har jobbet lenge med å skaffe oss phats fra MC. For å klare MC, så trenger du 40 mann som er gode og kan ta imot ordre fra raidleader. Til ZG så trenger du kun 20 mann og ZG er 10 ganger lettere enn MC.

Hvis du ikke ser at det er urettferdig, så vet ikke jeg.

 

Hvis du ikke likte den første sammenligninen, så her har du en ny en.

Det er som at jeg jobber 80 timer i uka i et år og du jobber 10 timer i uka i et år. Men får den samme årslønna.

Agree. Sitter ikke oppe til langt ut på kvelden i MC/BWL, og så sitter jeg igjen med gear som en annen random prest har like bra/bedre enn.

 

Se f.eks på http://wow.allakhazam.com/db/item.html?witem=19909. Du finner ingen bedre staff med så mye spirit i MC.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

jeg er ingen lvl 60 med epixxx som flyr ut av ræva, men etter som jeg ser på de forskjellige itemsene er vel ZG litt for bra iforhold til MC og BWL.

 

La oss ta et guild som spiller sykt bra sammen (the axemen, kødda :p ) som er i ZG hver 3. dag, de bruker kun de samme spillerne hele tia og "alle" roguene i guildet har den daggern, mens i MC dropper daggern et sted kanskje hver 7. dag og 4-5-6 rogues skal sloss om den for så å vente en uke på at den kanskje dropper igjen, for så å sloss mot 3-4 rogues, mens ZG er det vel 2-3 rogues i gruppa? Noe som fører til at alle får de samme itemsene mye fortere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...