Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Meget tregt nett med WRT54G router


Anbefalte innlegg

Nettverket: Har tele2 adsl, som skal deles på 2 maskiner. En mottar signalet via kabel, en via trådløst signal.

 

Når jeg bruker routern blir nettet på den pcen med kabelen meget, meget tregt. Noen gang stopper det helt opp. Ene minuttet når jeg sjekker med ping i cmd, så funker det bra, men så få sekunder/minutter etterpå er det 100% loss.

 

Problemet forsvinner helt når jeg kobler kabelen direkte inn til adsl modemet, og ikke routern.

 

Har ikke peiling på hva som kan være galt. Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme oppsett selv, samme ruter med en kablet og en trådløs. Det fungerer brillefint, men det hjelper vel deg fint lite å vite:-)

 

Det første jeg gjorde var å oppdatere firmware på linksys.com, og det har muligens holdt meg unna probemet. Ellers har jeg hørt at bruk 'b' kort (ikke 'g') med max hastighet på 11 Mbits kan senke den generelle hastigheten for hurtigere tilkoblinger, men neppe i den grad du beskriver. Er ruteren like treig uten at den trådløse er tilkoblet? Hvordan er hastigheten for den du kobler til trådløst?

Lenke til kommentar

Akkurat nå bruker jeg routern, og det funker helt fint. Samme hastighet osv som om jeg skulle vært tilkobla direkte til ADSL modemet. Men noen ganger blir det fryktelig tregt. Nettsider pinger ut, og jeg har store packet loss. Kobler jeg meg så ut av routern og direkte inn til adsl modemet, funker alt helt fint, så det er routern det må være noe problem med.

 

Trådløse nettet funker helt perfekt. Aldri nede eller lav hastighet.

 

Jeg bruker Windows XP Pro med SP2 + alle Windows oppdateringene. Nyeste firewire også.

 

Skjønner ikke bæret. Nå funker alt helt fint, men når jeg posta topicen så måtte jeg koble meg ut fra routern pga timeout på aboslutt alle internett sider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...