Gå til innhold

Mørke opptak - Mulig å fikse?


Anbefalte innlegg

Hei og hopp kara!

 

Som kjent på filmforumet driver jeg å redigerer den berømte Star Wars FanFilmen. Jeg og gutta har vært uheldige med opptak pga. tidspresss o.l. Resultatet ble da på et fåtalls scener at det er veldig mørkt eller nesten beksvart. Dette skjedde pga. av at vi filmet i en skog og klokken var rundt 9-10. Dette skjedde i sommerferien.

 

Jeg bruker Adobe Premiere Pro 1.5, og jeg lurer på om det da er mulig og få til så disse klippene blir lysere eller rett og slett bedre? Sånn som det er nå, så kan jeg ikke lage en film der en scene er nesten helt svart, og lyden er det eneste som blir oppfattet. Jeg er også åpen for andre løsninger utenom Premiere.

 

Scenene som er svarte går gjennom en akt der vi har filmet på kryss og tvers i manuset. Derfor er det f.eks en scene der en mørk sith sier at lærlingen skal drepe en dusørjeger, og i neste scene (som vi filmet en annen gang) er det tilnærmet beksvart. Det hadde derfor vært fint om noen kunne hjelpet oss med å lage ett standpunkt gjennom hele denne akten (så fargene er like gjennom hele akten).

 

Mvh

Sigurd.

 

edit: leifen

Endret av Mr.SS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...