Gå til innhold

Kjøpe bærbar fra Ebay


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om han har garanti eller ikke er ikke viktig, det som er viktig er om det er VERDENS-garanti på den, ellers må den sendes til USA for garantijobb. Powerselger mener jeg betyr at du har mer enn 1000 eller 2000 positive karakterer. Du burde sjekke at selgeren har vært registrert minst 1 år og helst 2 år. Videre at han har over 95% positive kommentarer (helst 98%+) og et absolutt minimum av 250 salg og aller helst minimum 500.

 

Da skulle du være rimelig trygg. Det er mye mindre svindel på ebay enn på QXL i % men det er fortsatt lurt å ta forhåndsregler...

 

Cobos

Lenke til kommentar

Forresten; laget et excel ark for å regner ut kjøp på ebay.

 

link til regneark

(dette er ikke 100% riktig, men gir en god indikasjon)

 

Har kjøpt masse på ebay opp gjennom tidene, mye elektronikk. Min erfaring er at alle pakker som er merket gift blir sjekket. Man må altid regne med å betale mva og summen bør være så mye lavere enn i norge at det lønner seg selv om noe går galt med den.

 

Når det gjelder laptop så koster akkurat denne ganske mye og man kan sikkert spare 5-6 tusen, men man må legge til kostnad for tastatur og strømkabel (eller overgang, dell bruker ikke standard strømkabel som man kan finne hvorsomhelst, men power er helt sikkert 110v-240v).

 

Jeg hadde nok heller funnet meg en annen laptop i norge enn dette monsteret ;)

Lenke til kommentar

Det som også kan nevnes her, er at om bruker PayPal for å betale for varen så er man rimelig sikker. Jeg har kjøpt endel "småting" på Ebay. Jeg kjøper kun fra de som har 100 % feedback og at selger har PayPal som betalingsvalg.

 

Og man kan være uheldig, ja. Av alle de kjøp jeg har gjort, har jeg kun vært uheldig en gang. Derfor nevnte jeg PayPal. Jeg hadde kjøpt den siste Nokia bluetooth handsfreen. Selger hadde 100 % feedback, og jeg betalte med PayPal. Men varen kom aldri hjem i min postkasse, selv om jeg fikk mange forsikringer fra selger om at den var sendt. Han sendte den uregistrert. Jeg benyttet meg derfor av "file a claim" på PayPal (som forøvrig er eid av Ebay) og på under en måned fikk jeg igjen 100 % av pengene fra PayPal som jeg hadde betalt til selger.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...