Gå til innhold

formatere ved konvertering til primær partisjon?


Rzz

Anbefalte innlegg

yello :)

 

for å gjøre en lang historie kort, så kan jeg si at den gamle p-ata hdd'en min som xp var på nå ikke fungerer lenger, og jeg må legge det inn på s-ata disken.

 

men så til problemet: det er kun logiske partisjoner på s-ata disken, og når jeg prøver å legge inn xp så får jeg beskjed om at det må skrives noen filer til disken, og det må være en primær partisjon.

 

jeg har rescuediscs med PartitionMagic på, og har klart å finne fram til en konverteringsfunksjon der jeg kan konvertere partisjonen til primær, men det jeg lurer på er om jeg må formatere den partisjonen jeg konverterer? har en god del ting på den som jeg gjerne vil beholde, og har ikke noe å ta sikkerhetskopi på heller atm :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tok til slutt å bare prøvde å konvertere, og det funket tilsynelatende fint.. Partisjonen var like stor, og forhåpentligvis er ingenting slettet.

 

Men da dukket selvsagt neste hindring opp, etter første del av XP-installasjonen låser maskinen seg etter restart ved "verifying DMA Pool data".. har prøvd alle mulige oppstartskombisjoner i bios, og har stilt oppstartsdisk til "s-ata"..

 

any ideas of what might be the problem? disken funket helt fint, uten problem når p-ata disken min gikk til dunders.. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...