Gå til innhold

ps2 slimline + chip


slash19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei alle sammen.

eg er ganske ny i gamet.

lurte på om det finst en chip til den nye ps2slim?

eventuel hvor man får tak i den.

 

takk... :blush:

Hei!

 

Ja det gjør det. Masse forksjellige chipper.

Dessverre bruker fryktelig mange i Norge "ræva" laserfixer som man må ha, så vær veldig obs på å få installert en laserfix som har "summ0ne" fix av noe slag innebygs hvis du har en slimline modell med 303 eller 683 SMD resistorer.

 

Subzero fix er bra

Comsift v4 fix er bra hvis du legger til 4k7 eller 2k resistorer.

 

Ellers funker mange chipper, bare sjekk chippe sider.

 

mvh

Espen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
trenge eg å installere laserfixen som følge med på aladdin 70k?

har lest at den er ræva. fungerer den uten laserfixen og?

Ja den vil fungere helt til lasern brenner opp.

Hos noen kan det ta 1 år, hos andre 1 time.

Jeg har selv erfart å brenne en laser etter 1 time, og har hatt kunder som har installert uten fix selv og fått den brent opp etter 2-3 dager.

 

Kan hende det ikke skjer noe i det hele tatt, men er et sjangsespill å ta.

Lenke til kommentar

Laseren din kommer til å brenne uansett om du har chip eller ikke, så laserfix er et must, men vent til garantien går ut hvis du ikke skal montere chip...... Er vel mulig laser problemet på pstwo hadde med poweret å gjøre, så det er muligens blitt bedre nå, med de nye powera..... har du ikke nytt power, kan du få det gratis tilsendt.

Lenke til kommentar
Laseren din kommer til å brenne uansett om du har chip eller ikke, så laserfix er et must, men vent til garantien går ut hvis du ikke skal montere chip...... Er vel mulig laser problemet på pstwo hadde med poweret å gjøre, så det er muligens blitt bedre nå, med de nye powera..... har du ikke nytt power, kan du få det gratis tilsendt.

Hei, dette er ikke tilfelle men Sony har faktisk gjort noe med de maskinene.

 

Den første slimutgaven vi fikk i norge hadde smd som det stod 303 på hovedkortet. Dette er den mest kritiske slimme modellen hvis man ikke legger til egene resistorer.

 

Deretter gjor Sony en endring og det kom slim utgaver med 683 skrevet på smd . Denne er litt bedre, men fremdeles måtte en resistor legges til (med annen verdi)

 

Deretter kom Sony med enda en endring og endret smd på hovedkortet til 01d. Denne trenger INGEN resistorer men den trenger en fix som hindrer en annen type crash.

 

Nå nylig, har Sony gjort om enda mer på hovedkortet på den slimme og man kaller modellen for v13.

 

Denne modellen bruker 01d smd, og mye av funksjonaliteten på de beste laserfixene ( comsoft & subzero ) er nå implementert i hovedkortet så her trenger man INGEN laserfix.

 

De slimme modellene har også kommet med to forskjellige lasere, PVR-802 og en annen type. Den ene er bedre kvalitet enn den andre.

 

Jeg har enda ikke mottatt en maskin i retur som har brent opp laseren når det har vært en god laserfix som har vært installert, men jeg har skiftet laseren på flere maskiner som har dårlig laserfixer installert som ikke gjør noe med de SMD resistorene jeg snakker om ovenfor, og da snakker jeg IKKE om diode fix, den fixen er særdeles dårlig.

 

Man kan IKKE se på esken eller modellnummer hvilken av disse "4 versjonene" av den slimme man har.

Endret av spillchip.com
Lenke til kommentar

"Hei, dette er ikke tilfelle men Sony har faktisk gjort noe med de maskinene"

 

Litt motsigende?? eller er jeg på bærtur nå..?? IKKE tilfelle... og Sony HAR faktisk gjort noe..?? Da stemmer jo det jeg sa da, at laseren på pstwo er dritt... eller de var ivertfall. Men vi får håpe det er bedre nå.

Poenget mitt var forøvrig at laserene på pstwo var dårlige, de brannt uansett om du chiper eller ikke.... Har forøvrig en nesten helt ny pstwo til salgs, med ripper IV chip og summOne fix + noen spill, guttungen tørr ikke ha den tilfelle laseren ryker, så jeg har kjøpt en scph30004R til han

Lenke til kommentar
"Hei, dette er ikke tilfelle men Sony har faktisk gjort noe med de maskinene"

 

Litt motsigende?? eller er jeg på bærtur nå..?? IKKE tilfelle... og Sony HAR faktisk gjort noe..?? Da stemmer jo det jeg sa da, at laseren på pstwo er dritt... eller de var ivertfall. Men vi får håpe det er bedre nå.

Poenget mitt var forøvrig at laserene på pstwo var dårlige, de brannt uansett om du chiper eller ikke.... Har forøvrig en nesten helt ny pstwo til salgs, med ripper IV chip og summOne fix + noen spill, guttungen tørr ikke ha den tilfelle laseren ryker, så jeg har kjøpt en scph30004R til han

Nei, det er ikke motsigende.

 

Les hva som ble skrevet

Du har selv en maskin med en clone chip som ikke har ryket enda,

hvorfor klager du?

 

Det har INGENTING med lasern å gjøre, les posten over en gang til

Vi snakker om SMD resistoren på hovedkorter!!

Og det virker inn på lasern. Helt riktig at den kan ryke med eller uten chip.

 

Men hvis du chipper den hos noen som installerer disse resitorene så er du BEDRE beskyttet enn hvis maskinen var umodded

Men jeg er helt enig med deg, evenutally ryker laseren på PS2, men det gjelder alle modeller.

 

Om det tar 3 år elller 10 år, så ryker den til slutt. Med eller uten chip.

Du er på BÆRTUR!

 

Klag til SONY

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar

Quote fra et ps2-modde forum

 

yeah i just got mine to day, me being a newb to the whole ps2 scene i bought a ripper IV bcuz i thought it was the next-gen ripper 3...

 

nd i found out the hard way why you should never buy a clone, ppl just dont help you

 

RIPPER IV er basert på ICE koden som mange andre "no-name" chips.

Er kanskje ikke riktig å kalle den en CLONE, da ICE koden er "open source", men de bruker jo RIPPER navnet for at folk skal tro det er siste RIPPER chippen.

 

Blir mer korrekt å kalle den en FAKE ripper, slik som Ray-Ran briller er fake Ray-Ban briller.

Endret av spillchip.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...