Jump to content
Sign in to follow this  
Freddish

Blåe prikker på skjermen, g6800

Recommended Posts

Jeg har nettopp fått meg enny pc. med grafikkortet geforce 6800.

Når jeg puttet det inni og startet opp pcn, La inn driverene og staret maskinen på nytt.

Men når jeg er i windows så har jeg blåe prikker på f.eks skrivebordet, mirc og lignende.

men når jeg spiller f.eks counter strike, så går allt fint. utenom at jeg har litt lav FPS.

Har en 400psu så det skal være nokk med strøm.

Jeg har koblet til strømmen på skjermkortet så det skal ikke være ett problem.

Håper noen kan hjelpe.

Har du sjekka at det ikke er bosatt seg en smurfefarm på grafikkkortet ditt? :no:

Neida; kan du poste et scr-shot av skrivebordet ditt, så jeg får sett hvordan det ser ut (høres merkelig ut) :dontgetit: så kanskje jeg kan hjelpe.

ja jeg har de nyeste driverene. og ja jeg kan poste screenshot når jeg kommer hjem. er på jobb nå.

Men det er veldig rart. pga har ikke noe grafikk feil når jeg spiller. men når jeg er i windows har jeg enten ingen prikker, så kommer det kanskje noen etter noen sekund.

Så når jeg åpner ett vindu og flytter litt rundt på det da kommer det flere tusen.

Og det er veldig irriterende.

Når jeg ikke har installert driverene til kortet. så låser pcen seg vært 10 sec. og skjermen slår seg på en måte av og på. men når jeg har på driverene kommer disse prikkene som er usedvanlig iriterende. Tror også at dem er der uten driverene også.

Det ser ut som "artifacts", elelr defekter som det heter på norsk. Dette kommer mest sansynlig av at GPU'en er for høyt overklokket eller har en defekt i seg.

Du får kjøre en RMA på det, tenker jeg.

Etter all sannsynlighet så har du et døende skjermkort. Hadde samme problem selv med et skjermkort og det gikk ikke lenge før det sa takk for seg og døde. RIP