Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Edit: Solgt til en forhåpentligvis lykkeligere eier 🙂

 

Jeg sitter plutselig med to stk nyeste Macbook Air M1 her, og begge kjøpt til 20% rabatt på DNB. Isteden for å tjene på salg gjennom finn.no, så kanskje det er noen ivrige brukere her inne som vil kjøpe til den samme prisen jeg betalte? I så fall send meg en DM.

Hvis det ikke er lov med salg, så får admin slette. Greia er vel at jeg ikke skal tjene her, men la noen andre gå gleden av en god handel 🙂

Endret av torbjornhb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (23 minutter siden):

Interessante tider hvertall. Spent på når de kjører en full redesign på MacBook-linja si. Jeg digget gamle 12" MacBook(ikke Air). Problemet var jo at den hadde så dårlige specs. Men den er jo som skapt for M1-chippen.

Ja det blir spennende 🙂.

Hadde selv håpet på en tynnere og lettere maskin ala den du referer til. Tenk på M1 chippen i en maskin tilsvarende Samsung Galaxy Book S!🙌 

Lenke til kommentar

AirPod Max til 6990,- lanseres nå.
Noen som skal ha det ?

Pros (utover andre trådløse)
-Automatisk svitsjing av lyd Mac til iPhone
-H1 chip
-Surround med gyro sensor (hodesporing), sikkert kult i spill og film
Passform, komfort og finish loves ekstraordinær 
..

Cons
-Dyre
-Vekt
..

 

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
syar2003 skrev (6 timer siden):

AirPod Max til 6990,- lanseres nå.
Noen som skal ha det ?

Hvis den får gode tester blir det nok kjøp på meg. Men jeg er veldig skeptisk til at det ikke er noen av/på knapp og at man må bruke det læretuiet for å putte den i dvalemodus. Veldig irriterende om man alltid må ta etuiet med seg hvor enn man drar for å unngå at hodetelefonen tappes for strøm.

Lenke til kommentar
phax skrev (1 time siden):

Hvis den får gode tester blir det nok kjøp på meg. Men jeg er veldig skeptisk til at det ikke er noen av/på knapp og at man må bruke det læretuiet for å putte den i dvalemodus. Veldig irriterende om man alltid må ta etuiet med seg hvor enn man drar for å unngå at hodetelefonen tappes for strøm.

Det AirPod Max case/etuiet :sick: - det vil jeg ha motforestillinger for å bruke. Syns det ser ut som en fjong dameveske. Blir en liten turn-off.
Vet ikke om jeg kommer til å kjøpe en slik da jeg egentlig er godt fornøyd med Sony hodesett (har 1.generasjonen MDR-1000) , må i såfall være med bakgrunn i økte betjening og funksjons forbedringer
Det med sømløs fungerende med flere Apple devices er interessant.
Forutsetter at AirPod Max lydmessig er på høyde (eller bedre) selvsagt.

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar
syar2003 skrev (6 minutter siden):

Det AirPod Max case/etuiet :sick: - det vil jeg ha motforestillinger for å bruke. Syns det ser ut som en fjong dameveske. Blir en liten turn-off.
Vet ikke om jeg kommer til å kjøpe en slik da jeg egentlig er godt fornøyd med Sony hodesett (har 1.generasjonen MDR-1000) , må i såfall være med bakgrunn i økte betjening og funksjons forbedringer
Det med sømløs fungerende med flere Apple devices er interessant.
Forutsetter at AirPod Max lydmessig er på høyde (eller bedre) selvsagt.

Ja merkelig design, og ser ikke så veldig praktisk ut heller. De gangene jeg har lyst å putte hodetelefonene i et etui er hvis jeg skal pakke det med meg i bagen, og da vil jeg jo helst at etuiet skal beskytte hele hodetelefonen og ikke bare visse deler av den. 

Sømløs bytting mellom enheter er et stort pluss. Å måtte manuelt drive å bytte tilkobling mellom telefon og laptop er dealbreaker for meg. Har et par slitne QC35 i dag og den kan i det minste være tilkoblet to enheter samtidig. 

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 time siden):

Et utrolig merkelig design på den veska, ja. Det som skuffer litt er jo at de ikke har den der «romfølelse»-chippen.

De har "Romtilpasset lyd med dynamisk retningssporing" hvis det var det du tenkte på. Men de mangler U1 chippen som ville la hodetelefonen merke hvilken side som var høyre/venstre, så du kunne brukt hodetelefonen begge veier. Akkurat det syns jeg ikke er det største tapet. Greit å vite hvilken side knappene sitter på.

Lenke til kommentar

Da jeg kom på jobb var min MBP 2020 helt klinisk tom for strøm. Så tom at den måtte lade en halvtime før den i det hele tatt ville skru seg på. Jeg klarer ikke finne ut hva som har brukt strøm her, annet enn at jeg hadde en del faner oppe på Chrome. Da jeg prøvde å gjenskape det samme igjen, hadde den ikke brukt mer en ett par prosent gjennom hele natta. Noen tanker hva som kan ha brukt opp all strømmen på få timer? Jeg har fulgt det meste av guider og hva som står på forumer, men finner ingen avvik eller noen innstillinger som jeg måtte endre på. 

 

En annen ting. Den funksjonen at den skal kun lade seg til 80% fungerer ikke i det hele tatt. Maskinen lader seg konstant til 100% og forblir der. Jeg har den mye tilkoblet strøm, så det er rart at den alltid lader seg kun til 100%. 

EDIT: Da maskinen tappet seg for strøm var skjermen lukket og maskinen ikke plugget til strøm. 

500387354_Skjermbilde2020-12-15kl_16_49_00.thumb.png.f0facb515b8ac10c3f980e741b0340fe.png

Endret av Jetfighter
Lenke til kommentar

Airpods Max gjør det godt i tester. Lyd & Bilde skriver:

"De gruser Sony-hodetelefonene på lyd, og parkerer Bose NCH 700 fullstendig. De er faktisk så gode, at har du prøvd et par AirPods Max noen minutter, er det umulig å gå tilbake til Sony-hodetelefonene. Som lyder tørre som sandpapir, og blottet for dynamikk, sammenlignet med Apples nye – og første – hodetelefoner.

De eneste som er i samme klasse på lydkvalitet, er Bang & Olufsens Beoplay H95, og de er enda dyrere enn Apple-hodetelefonene."

https://www.lydogbilde.no/test/hodetelefoner/airpods-max/ 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, Jetfighter said:

Jeg klarer ikke finne ut hva som har brukt strøm her, annet enn at jeg hadde en del faner oppe på Chrome.

Høres ut som bakgrunns-cryptomining eller noe lignende prosessorintensivt igjennom browser. Spesielt om du ikke finner noe annen logisk grunn.

Uheldigvis finnes det steder som bruker cryptomining istedet for reklame for å finansiere drift. Du får følge med på om det skjer flere ganger når du besøker de websidene du gjør og evt vurdere å slutte og bruke de som tømmer batteriet.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
phax skrev (17 timer siden):

Airpods Max gjør det godt i tester. Lyd & Bilde skriver:

"De gruser Sony-hodetelefonene på lyd, og parkerer Bose NCH 700 fullstendig. De er faktisk så gode, at har du prøvd et par AirPods Max noen minutter, er det umulig å gå tilbake til Sony-hodetelefonene. Som lyder tørre som sandpapir, og blottet for dynamikk, sammenlignet med Apples nye – og første – hodetelefoner.

De eneste som er i samme klasse på lydkvalitet, er Bang & Olufsens Beoplay H95, og de er enda dyrere enn Apple-hodetelefonene."

https://www.lydogbilde.no/test/hodetelefoner/airpods-max/ 

Mtp. jeg synes mine Skullcandy Grind Wireless, som kostet meg rundt 700 kr for flere år siden, er gode, så tror jeg ikke det for min del er verd å bruke mange tusenlapper på Apples variant.

Og denne testen virker så i overkant positiv at jeg er nødt til å ta det med en klype salt uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...