Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

I et par dager nå, så har jeg plundret noe forferdelig med iMessage og FaceTime. Plutselig, så vil den ikke aktiveres. Noen flere som opplever det samme? Fått 28 (!) SMS i fra +44 7786 2050 med:

"REG-RESP?v=3 ..............."

Har prøvd alle disse "oppskriftene" på nettet, men ingenting virker, slå av/logg av, ta ut SIM-kort - vent 24 timer osv. Har også kjørt nytt fabrikkoppsett uten hell. 

 

Tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Da refresh av MBA ser ut til å drøye, så har jeg sett etter en 15" MBP fra 2015 (ikke klar for dongle-life) en stund og kom endelig over en fra Elkjøp outlet til en "rimelig" penge. Fikk den på lørdag, men det var en kortvarig lykke. Skjermen var av type staingate med mye slitasje på antirefleksbelegget og maskinen slo seg heller ikke på, så nå venter man i spenning på at den skal bli ferdig hos Infocare og at man kanskje får en swapenhet om man er heldig  :xmas: Har planer om å bytte ut disken med en 970 evo da 250GB lagring er litt snaut i 2018. Jeg tviholder på USB-A, Magsafe og minnekortleser noen år til inntil det finnes bedre alternativer og at kanskje maskinene ikke koster fire nyrer og en lunge. 

Lenke til kommentar

Noen her som har HomePod og anbefaler den? Vurderer å kjøp en fra USA.

 

Jeg er kjempefornøyd. Er nå oppe i 4x HomePods, to som står i stereopar i stua, en på soverommet og en på badet. Føler ikke at det å ha 2x i stereopar har gitt noe særlig ekstra så kommer til å splitte de å sette en på den nye PC-rommet.

 

Lydkvaliteten er veldig bra og den er veldig god til å spre lyden så det fyller rommet veldig bra hvor tradisjonelle høyttalere er mer langt mer avhengig av riktig plassering.

 

Har erstattet diverse Sonos Play 5 da jeg synes HomePod har bedre lydkvalitet og ikke minst fyller rommet bedre. Smartfunksjonene benytter jeg minimalt utover det å styre musikken via Siri og sette timer osv..

Lenke til kommentar

Da refresh av MBA ser ut til å drøye, så har jeg sett etter en 15" MBP fra 2015 (ikke klar for dongle-life) en stund og kom endelig over en fra Elkjøp outlet til en "rimelig" penge. Fikk den på lørdag, men det var en kortvarig lykke. Skjermen var av type staingate med mye slitasje på antirefleksbelegget og maskinen slo seg heller ikke på, så nå venter man i spenning på at den skal bli ferdig hos Infocare og at man kanskje får en swapenhet om man er heldig  :xmas: Har planer om å bytte ut disken med en 970 evo da 250GB lagring er litt snaut i 2018. Jeg tviholder på USB-A, Magsafe og minnekortleser noen år til inntil det finnes bedre alternativer og at kanskje maskinene ikke koster fire nyrer og en lunge. 

 

Du kan ikke benytte 970 EVO i MBP Retina. Forøvrig ingen andre "hyllevare" SSD'er heller. Apple benytter sin egen proprietære løsning.

Lenke til kommentar

Skal resette før kjøp min Mac Mini.

 

Trykker command + R ved oppstart. Installerer OSX på nytt. Gikk fra maskinen også når jeg kommer tilbake så er den startet opp og alt er der? Skal ikke alt slettes?

Høres ut som at du kun har reinstallert. Om fu vil fjerne alt innhold må du også slette disken.

 

Start opp med CMD R og velg diskverktøy, marker Macintosh HD og slett.

 

Gå ut til menyen og velg installer OS X på nytt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Det er nå gjort. Men når jeg startet maskinen igjen for å installere OSX på nytt, kommer jeg til den menyen man får ved cmd + r, og ser at OSX Lion er installert. Jeg hadde 10.9 versjonen. Okay tenker jeg.

Så velger jeg at jeg skal installere OSX på nytt.

 

Da får jeg opp dette:

IMG_1167.jpg

 

Hva har skjedd? :(

Lenke til kommentar

Hva er det magiske trikset for å boote i safe mode på en MBP 2017? Holde inne shift når man starter opp funker tydeligvis ikke. 

 

Har også prøvd å boote fra Terminal med:

sudo nvram boot-args="-x"

Men det gir meg bare feilmeldingen: Error getting variable - 'boot': (iokit/common) data was not found


Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...