Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

to ekstra front høytalere


tikka

Anbefalte innlegg

skal koble til to 6x9 som jeg skal ha i dørene, og vill gjerne ha disse koblet på selve spilleren (koblet inn på den kontakten som ligger inne i dashbordet.)

jeg har to front høytalere innfelt i dashbordet fra før.

hvordan skal jeg koble til to ekstra høytalere i den kontakten som ligger inni dash bordet?

 

 

 

noe slikt

 

    0---=---0
         |
0--------------0

 

0 = høytalere

-- = ledning

= = kontakten i dash, som skal plugges inn i strømforsyningen til spilleren

Endret av tikka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmmm, ville ikke anbefalt å koble slik da du vil få en last som spillerns urpinglete forsterkern enten ikke er bygd for å takle eller vil føre til veldig lite effekt til elementene.

2 ohms last = død og 8 ohms last = meget sparsomt med effekt.

Du får ikke mye strøm fra spillern akkurat.

 

Skal du spille høyere og bedre bør du ha egen forsterker.

Har du sett på 6*9" monteringa til pndjo her på forumet kanskje, der har du et eksempel til etterfølgelse på det området skulle jeg tro ;)

Lenke til kommentar
Hmmm, ville ikke anbefalt å koble slik da du vil få en last som spillerns urpinglete forsterkern enten ikke er bygd for å takle eller vil føre til veldig lite effekt til elementene.

2 ohms last = død og 8 ohms last = meget sparsomt med effekt.

Du får ikke mye strøm fra spillern akkurat.

 

Skal du spille høyere og bedre bør du ha egen forsterker.

Har du sett på 6*9" monteringa til pndjo her på forumet kanskje, der har du et eksempel til etterfølgelse på det området skulle jeg tro ;)

nei. den har jeg ikke sett. skal se på den etterpå.

jeg har en monoblock som driver subban. har ikke lyst til å ha en ekstra forsterker.

 

men jeg kom til å tenke på. hvis jeg skreller en rca kabel i den ene enden, og konbler til høytalerene, og plugger den andre enden inn i ledige rca kontakter på spilleren. er det mulig, eller kan jeg ødlegge noe.

Lenke til kommentar

Du får en "bassmobile" med andre ord, hehe :D

Jeg ville ligget unna all skrelling av kabler, forsøk på brokobling av spiller og slikt. Enveiskjøring til katastrofe det der.

 

For å sitere en viss mann: "There are no shortcuts to good HiFI"

Forsterker er noe du absolutt burdte ha!

 

For å si det sånn så er det ikke rent sjelden jeg har fått kommentarer som "rå lyd av suben" når jeg faktisk bare har spilt med 6" i døra.

Det er himla mye viktigere lydmessig å få på plass skikkelig lyd foran enn å pøse på med bass...

 

Men se på løsninga til pndjo du, absolutt matnyttige greier og knall valg av elementer ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...