Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Stine: Du kan eventuelt bruke pentool. Fint å kunne angre, noe man ikke kan med lasso tool. Når du har laget en path, velger du make selection. Kan vel velge feather der og.

6186745[/snapback]

 

Selvfølgelig kan du angre mens du bruker lassotool. Ved å trykke "Del" sletter du forrge punkt du, eller den magnetic lassoen lagde, "Esc" avslutter selectionen. Men har du først merket noe av, kan du ikke angre, da må du isåfall trykke inn "Ctrl" og forsette merkingen, eller "Shift" for å fjerne noe du har merket.

 

Den beste måten å merke av noe, eller noe som krever at du merker av noe er å bruke god tid. Lag ny layer, eller kopier den du skal bruke, så du ikke driter deg ut når du ødelegger. For i starten ødelegger man ofte. Bruk god tid, zoom godt inn, og finn din teknikk. Jeg bruker Polygonal lasso tool mest, sammen med eraser tool. Når du bruker Eraser eller brush tool, bruk korte streker, så slipper du å miste masse arbeid når musa spretter rundt.

Lenke til kommentar

Jeg har tidligere brukt Photoshop til avanserte ting ,mens all redigering og designing har jeg brukt Photoimpact til. Men par dager siden begynte j å prøve ut photoshop til det jeg tidligere har brukt PhotoImpact til. Alt er bedre har jeg fått inntrykk av, men noen ting sliter jeg med.

 

Det første jeg sliter med er å lage en firkant eller en sirkel. Bildet illustrerer hva jeg vil ha.

 

Bildet er ironisk laget med Photoshop. Altså, dette får jeg til. Men på en utrolig vrien måte. Det jeg gjorde var følgende:

 

*Markerte med Marquee Tool

*La til Stroke

*Valgte tykkelse og farge

 

Dette gjorde jeg to ganger, først firkanten så sirkelen.

 

I PhotoImpact kan jeg bare velge et vektøy for akkurat dette, firkant/sirkel/avrundet firkant/osv.

 

Der velger jeg verktøyet, tegner opp. Så, har jeg egen verktøysvindu for dette, der jeg kan taste inn pixel, velge farge osv. Etter dette kan j også dra firktanten/sirkelen større eller mindre. Men i Photoshop må j gå inn og ut av Stroke funksjonen. Bruker jeg Free Transform funksjonen blir det tull. F eks j har laget en firkant med tykkelse på 10 pixler med størrelse 100x100 pixler. Så bruker jeg Free Transform for å gjøre den mindre til 50x50, då blir tykkelsen og halvert til 5 pixler. Dette slipper jeg i PhotoImpact, da i verktøysvinduet har jeg da oppgitt 10 pixler.

 

Noen som skjønner hva jeg vil frem til og har en enklere måte å lage firkant/sirkel på??

 

Isåfall hvor finner jeg verktøyet?

post-43843-1148727956_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Du burde ha feite og mer markante streker og kanter. Ellers er det helt greit utført.

6189872[/snapback]

Jeg har utvidet kanten rundt figuren med noen pixler, men det synes bare på originalbilde, og ikke når jeg la den inn på forumet :ermm:

 

Men takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Se på bildet jeg har vedlagt.

 

EDIT: Du må ruke stroke her og, men stroken forblir rett tykkelse om du endrer på vektorgrafikken.

6188856[/snapback]

 

Viser noen elementer fra PhotoImpact.

 

Bilde 1 viser verktøyet.

 

Bilde 2 illustrerer hva jeg vil lage

 

Bilde 3 viser verktøyboksen som lar meg justere og fixe ting og tang med firkanten etter å ha tegnet den. Har ikke photoshop en slik boks slik at man slipper alle de høyreklikkene eller å gå inn på menyer..?

post-43843-1148752516_thumb.jpg

post-43843-1148752531_thumb.jpg

post-43843-1148752541_thumb.jpg

Endret av wæng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...