Gå til innhold

"Den store Photoshop" tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du lager for eksempel den gjennomsiktige tingen på et layer, og skrur ned opacity?

6182401[/snapback]

ja, men hvis jeg har en svart strek fra et bilde som jeg vil gjøre mer gjennomsiktig...hvordan gjør jeg det? :)

6182575[/snapback]

prøv å forklar litt mer tydelig, evt slenge opp bildet det er snakk om her :)

Lenke til kommentar
du lager for eksempel den gjennomsiktige tingen på et layer, og skrur ned opacity?

6182401[/snapback]

ja, men hvis jeg har en svart strek fra et bilde som jeg vil gjøre mer gjennomsiktig...hvordan gjør jeg det? :)

6182575[/snapback]

prøv å forklar litt mer tydelig, evt slenge opp bildet det er snakk om her :)

6182586[/snapback]

Jeg har lagd dette bildet til samurize, men helt nederst i venstre hjørne er kanten hvit istenden for litt gjennomsiktig (orginalt), vil gjerne ha det tilbake. og hvis noen kan så gjerne få den buen rett vedsiden av til å se litt mer "normal" ut

 

håper dette var bedre

Lenke til kommentar

Hvilket program bruker du? Hvis du bruker Photoshop kan du velge mellom magnetic eller vanlig lasso, så markere så godt du kan rundt objektet du vil klippe ut, for så å velge Select -> Feather -> Antall pixler (alt+ctrl+d). Når du har gjort det, har kanten på det du skal klippe ut blitt mykere.

Lenke til kommentar
Veeldig klisjeish :\

6173800[/snapback]

 

 

The Omen er en klisjè, så da tillater jeg med å lage klisjèete bilder også :whistle: Følte wind-effekten var litt for oppbrukt, men samtidig følte jeg at den hørte hjemme der. I motsetning til 80% av fjortisenes "se hva jeg har lært i photoshop"-bilder. Skal nok få til noe bedre etterhvert nå som jeg får begynt på igjen og varme opp gamle taktikker.

Lenke til kommentar
Hvilket program bruker du? Hvis du bruker Photoshop kan du velge mellom magnetic eller vanlig lasso, så markere så godt du kan rundt objektet du vil klippe ut, for så å velge Select -> Feather -> Antall pixler (alt+ctrl+d). Når du har gjort det, har kanten på det du skal klippe ut blitt mykere.

6184446[/snapback]

Når jeg har gjort dette, blir det hvitt rundt det jeg har klippet ut når jeg limer det inn i et annet bilde. Hvordan blir man kvitt det?

 

Og jeg er ELENDIG å tegne rundt, det går jo ikke, musa hopper og alt er dritt.

Lenke til kommentar

Magnetlassoen oppfører seg som regel pent. Jeg bruker den 95% av tiden. Husk å stille ned pikselrate på feather for å ikke få med så mye av bakgrunnen, om man man si det.

 

Magnetlassoen kan være litt bajas når det er like farger mellom objektet og bakgrunn, men det kan lett fjernes med hviskelær når objektet er kopier over til det nye stedet.

Lenke til kommentar

Stine: Du kan eventuelt bruke pentool. Fint å kunne angre, noe man ikke kan med lasso tool. Når du har laget en path, velger du make selection. Kan vel velge feather der og.

 

Det at det er en hvit kant kan vel fjernes ved å gå på Selection og velge 'noe jeg ikke husker hva heter'.

 

Sitter ikke med PS her.

Endret av The_Fire
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...