Gå til innhold

Er bluetooth handsfree bra?


Peavey

Anbefalte innlegg

Lurer på og kjøpe meg bluetooht handsfree i stedet for den orginale til min 6230.

Men lurer på om det er riktig av meg og gjøre dette med tanke på stråling og lignende. Prater mye i mobil og bruker derfor HF'en jeg har nå ofte. Men tenker at en bluetooth handsfree er mye lettere i lengeden.

Men hvordan er stråling bluetooth HF kontra "vanlig" HF med ledninger?

 

Har googlet litt på dette men fant ikke annet enn noen SAR verdier, men fikk liksom ikke noe konklusjon på det :ermm:

 

Håper noen der ute vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var slik eg har forstått og blitt forklart det. Ledningen på vanlige HF sett blir brukt som antenne, og vil derfor øke strålingen til konstant. Eg vet ikke om dette er riktig, men er greit å opplyse om det.

 

Det eg imidlertid vet er at blåtann radiobølger ikke er på langt nær så kraftige eller farlige som gsm signaler. Derfor vil du komme bedre unna ved blåtann hf.

Lenke til kommentar

Dette er hva Telenor skriver om bruk av bluetooth-hansfree:

 

"Er det bra å bruke trådløs håndfri-utstyr (Bluetooth)?

Bluetooth er et fellesnavn på en teknologi for trådløs overføring av signaler over korte avstander (opptil 10 meter). Fordi Bluetooth-ørepluggen kun skal sende signaler til mobiltelefonen som befinner seg maksimalt 10 meter unna, vil senderstyrken være meget lav. Strålingen fra Bluetooth-sendere er derfor meget svak. Såfremt du samtidig oppbevarer mobiltelefonen minst 20 cm fra kroppen, vil bruk av Bluetooth håndfri-utstyr gi en betydelig reduksjon av stråling mot kroppen. Bluetooth håndfri-utstyr er derfor en god løsning for personer som ønsker en størst mulig sikkerhetsmargin, men som misliker å ha en kabel mellom mobiltelefonen og ørepluggen."

 

http://www.telenor.no/om/samfunnsansvar/st...iltelefoner/#bt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...