Gå til innhold

T-balancer mCubed. hvordan koble til pc


Radi

Anbefalte innlegg

Jeg har en vifte styring som heter T-balancer mCubed.

Og det er en kabel som skal kobles til pc'n fra vifte styringen.

Hvor på hoved kortet skal denne kabele kobles ?

 

Dette er ikke en vanlig vifte styring.

Denne skal være der det er PCI kort. Ikke i cd-rom.

Og den kan også måle temperaturer og styre viftene selvsakt.

Ved program.

 

Link: HER

 

Denne posten er sikkert posten feil, så bare flytt den hvis den er det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. det sto i manualen.

 

Fikset det nå.

 

Det jeg skulle fikse var å koble til to usb porter som er foran på kabinettet.

Jeg har gjort det nå. Men når jeg kobler noe i de usb portene står det: Ukjent port.

 

hvordan fikser jeg dette ?

 

 

Dette er litt off topic, menmen....

Endret av Radi
Lenke til kommentar

jeg har den samme styringen, du må trikse litt med driverene, det strå ganske godt beskrevet her:

 

mCubed

 

Jeg har bygd inn styringen i en små avansert ekstern vannkjøling. Er mye kluss å få til kontrolleren i starten, men når den først funker, går den som en drøm :D

 

Er det noe spess du lurer på, er det bare å ta kontakt, har jobbet en del med denne

 

PS! Ikke bruk den interne USB koblingen i starten, man må koble av USB kabelen flere ganger, blir bare mye ekstra arbeid

Endret av Behydro
Lenke til kommentar
skal gjør det når jeg kommer på jobb i dag, bedre å bruke tid på slikt når en får betalt for det  :D

:hmm: Og hva hvis jeg var sjefen din nå, Behydro? :p

Sjefen min..... vel.... han har nokk neppe kikket på baksiden av en pc eller noe lignende så e tviler kraftig på at han er her og snuser rund :whistle:

 

Vel. Først så må du laste ned Software Version 2.1.5

Der er en del bugs i den softwaren som følger med på cden, så ikke bruk den. Så må du oppgradere firmwaren slik at programmet klarer å lese fra kontrolleren. Dette står beskrevet i denne pdf filen. Hvis du ikke har oppgradert firmwaren så har du nokk versjon 1.2 fra før av, du må skrive inn dette under prosedyren. Jeg klare nokk ikke å forklare denne prosessen bedre enn det står beskrevet her. Kan bli en del fram og tilbake, men det er bare å holde tunga i rett munn og gå punktvis frammover. Det er her en må ta inn og ut UDB kabel en del ganger, så ikke bruk den interne kabelen, blir bare mye ekstra arbeid.

 

Så når du har fått inn software og firmware er det å begynne å sette opp sensorene og viftene, sett navn på dem med en gang, så du slipper å lure så mye. Som du vil merke så er der flere måte en kan sette opp koblingene mellom sensor og viftekanal, en enkel og ett mer avansert matrise oppsett. Her får du bare prøve deg fram.

Der er ett problem med måten hastighetsreguleringen fungerer, det er en puls bredde modulasjon. Det som er saken er at når en viftekanal er satt til AV ( null) så skal viften stoppe, men kontrolleren klarer ikke å stenge helt av. Den står å gir ut pulser med en lav frekvens, ca 1 Hz. Det som skjer er at viften får hele tiden tilført en spenning, men den går ikke rundt. Jeg har grillet en TT vifte, den var ment kun til å ta toppen på temperaturen på vannet under hardkjør. Viften sto da for det meste still men mottok strømpulsene. Nå går den aldri igjen.... :cry:

 

Jeg har aldri skrøte på meg å være flink til å forklare ting og heller ikke flink til å srive rett, men håper dette kan hjlepe litt. Er det noe mere du lurer på så er det bare å fyre løs.....

 

Her finner du det meste: http://www.mcubed-tech.com

Endret av Behydro
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...