Gå til innhold

Problemer med tilgang mellom server og pc.


Anbefalte innlegg

hei! etter å ha satt opp ny server har vi møtt på en del problemer.

 

problemet jeg sliter med nå er at det virker som at pc`en ikke har "tilgang" til serveren. kan liste opp noen feil meldinger jeg har motatt, å se om noen av dere kan hjelpe meg å forstå hva det kan være, og hva jeg kan gjøre?

 

disse er hentet fra event loggen fra pc`en, ikke fra serveren, da jeg ikke får noen feilmeldinger på serveren.

 

"Kan ikke lese omadresseringsinnstillinger for policyen Default User Policy. Følgende feil oppstod under vurdering av initaliseringsfilen:

Ingen tilgang."

 

 

resten av feilmeldingene inneholder noe med at det er en group policy den fikke får taki.

 

jeg tror det må være at den ikke får taki user policyen jeg har lagd, men jeg vet ikke helt hvorfor jeg ikke gjør det.

 

er ikke sikkert jeg får til å svare med en gang, men skal prøve.

 

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows kan ikke finnet serverkopier av den sentrale brukerprofilen og forsøker å logge deg på med den lokale profilen. Endringer i profilen vil ikke bli kopiert til serveren når du logger av. Mulige årsaker til feilen kan være nettverksproblemer eller utilstrekkelig sikkerhetsrettigheter. Hvis dette problemet vedvarer, kontakter du systemansvarlig.

 

DETAIL - Ingen tilgang.

 

Hvis du vil ha mer informasjon, se Hjelp og støtte på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

 

Noen som vet noe som kan være årsaken til denne feilmeldingen?

Lenke til kommentar

Du sier ingenting om hvilken server eller PC du benytter, men hvis vi forutsetter at du har en Win2003 domenekontroller med filområder på, og Windows XP SP2 meldt inn i dette domenet, så vil jeg anta at du har spesifisert en profilmappe på brukeropbjektet i AD og at brukeren ikke har NTFS-rettigheter på mappen...

 

Her må du være mye mer spesifik i hvordan du har satt opp systemene dine :-)

 

Wintel

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...