Gå til innhold

Sony HD5 døde - Garantisak?


Anbefalte innlegg

Mp3spillere med harddisk er skjøre. Dette har jeg smertelig fått erfare etter å ha eid 2 Creative Zen og en Zen micro, som på forskjellig vis har avgått ved døden. Etter at den siste (microen) hadde ett ublidt møte med asfalten gav jeg smått opp og la min skjebne i hendene på Creatives utmerkede support. Desverre skulle jeg ut på en lengre reise og hadde ingen funksjonerende spiller. Nedtur.

 

Etter 12 timer på fly uten mp3spiller kom jeg en dag til London Heathrow og så følgende: Sony hadde kommet med en stilig, liten og relativt billig spiller som hadde 20GB, suveren batteritid og sist men ikke minst STØTSIKRING. Saken var klar, jeg måtte ha den.

 

Jeg var med en gang fornøyd. Høy wow-faktor, bra lyd, et ok grensesnitt og den ble aldri utladet (microen holdt en dag, og ladet seg ut når jeg sov). Denne skulle behandles med silkehansker!

 

Men en dag var alt slutt. Skulle overføre noen filer og plugget i usb. La den så på toppen av kabinettet (microTower). Kom på at jeg måtte hente noe i et annet rom og vips hadde jeg kommet borti usbkabelen og HD5en falt mot parketten. "ikke igjen" tenkte jeg, men siden støtsikringen skal skru av harddisken under akkurat slike uhell pustet jeg lettet ut og konkluderte med at den sikkert ikke var død.

 

Resultat: Displayet hadde fått en knekk og spilleren nektet å starte opp. Om disken er død vet jeg ikke, men lyd kom ikke. Disken later til å spinne opp, men stopper etter noen sekunder. Siden displayet er ødelagt får heller jeg ingen info om hva som skjer.

 

Nå har jeg levert den inn til Sony og venter på resultatet, men hva synes folk. Er dette en garantisak eller burde jeg straffes som den klossmajoren jeg er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...