Gå til innhold

Hardware.no: Er Microplex semisvartelistet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HVorfor har ikke de det, men alle andre har det? :dontgetit:

Er neppe kun det som er "problemet" her.

Som tidligere nevnt koster det penger å være med, og ikke alle er villig til å punge ut for det.

Hvis det er det med penger ser jeg ikke helt problemet, det er jo til deres eget beste at de er med i Prisguiden da.. Hvis et av produktene deres er billigst, noe de ofte er, så kan jo de tjene mange ganger mer enn den ene krona det koster og trykke på linken.

Lenke til kommentar
Hvis det er det med penger ser jeg ikke helt problemet, det er jo til deres eget beste at de er med i Prisguiden da.. Hvis et av produktene deres er billigst, noe de ofte er, så kan jo de tjene mange ganger mer enn den ene krona det koster og trykke på linken.

Du har ett meget godt poeng her, og jeg deler ditt syn, men det er ikke opp til oss å spekulere i det. De har nok tatt sine valg vil jeg tro.

Lenke til kommentar
svaret står jo lenger oppe....

 

men problemet har vært at de ikke har hatt systemer for eksportering av priser.

Og det koster jo å lage et system for å eksportere data til det formatet som hw.no skal ha.

 

Så kan man jo spekulere om systemet til Microplex...

  • - ikke lar seg endre slik at de kan eksportere data til et spesielt format.
  • - ikke blir endret fordi leverandøren av systemet tar seg for godt betalt for å implementere formatet til hw.no.
  • - etter en totalvurdering av kostnytte er blitt satt på vent til neste versjon av systemet.

Det er jo litt trist at de ikke er med, Lian Li kabinettene deres er jo råkuul. Har selv kjøpt meg et slikt.

Lenke til kommentar

Eksporteringen av priser burte ikke være noe problem for Microplex. Prisene deres endrer seg jo aldri, de svinger i hvertfall ikke slik som komplett, netshop osv gjør.

 

Så det hadde bare vært å få puttet inn varene en gang, så oppdatere en sjelden gang da mange varer har fått ny pris.

 

Men det med en krone klikket kan fort bli dyrt. For jeg tipper de færreste som klikker seg inn, kanskje en av 1000 klikk som resulterer i kjøp. Det er nok utrolig mange som kun kikker og drømmer, og vil lese mer om varen i selve butikken.

Lenke til kommentar

Microplex planla å oppgradere netthandelssystem for en stund siden, men så vidt jeg vet har ting tatt lenger tid enn planlagt. I IT-verdenen er dette et kjent fenomen, og i de fleste tilfeller er det enormt mye arbeid å endre på systemer som er en så vesentlig del av den daglige driften som en e-handelsløsning.

 

Microplex har et spennende vareutvalg som vi gjerne skulle hatt priser på i vår prisguide. Så får vi bare håpe det er mulig å få til en prislisteeksport om ikke så lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...