Gå til innhold

Tastatur til en bærbar mac


JazzM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg synes ergonomien til apple musene er elendig. Flat eggeplomme som ikke er tilpasset en menneskehånd i det hele tatt.

Er vel akkurat det som er poenget, at den ikke skal være tilpasset hånden,

selv synes eg det er mye tyngre å bruke en Logitech mus som er ergonomisk

enn en Apple mus.

 

Dette skyldes:

En mus som utfyller handflaten gjør at du må flytte hele hånden, mao stor slitasje

i håndledd. En mac mus er designet for at du kun skal bevege den med fingrene.

Håndbaken ligger som støtte men mens du kun bruker fingrene.

Mao. er en mac mus nesten bedre med tanke på senskader.

Endret av kvikks
Lenke til kommentar
Jeg synes ergonomien til apple musene er elendig. Flat eggeplomme som ikke er tilpasset en menneskehånd i det hele tatt.

Er vel akkurat det som er poenget, at den ikke skal være tilpasset hånden,

selv synes eg det er mye tyngre å bruke en Logitech mus som er ergonomisk

enn en Apple mus.

 

Dette skyldes:

En mus som utfyller handflaten gjør at du må flytte hele hånden, mao stor slitasje

i håndledd. En mac mus er designet for at du kun skal bevege den med fingrene.

Håndbaken ligger som støtte men mens du kun bruker fingrene.

Mao. er en mac mus nesten bedre med tanke på senskader.

Får kanskje gi en slik apple mus en sjanse hvis jeg kjøper meg Mac ;-)

Lenke til kommentar

Apples tastatur er absolutt å anbefale, det tar rimelig mye mindre plass enn diverse andre tastatur som skal ha med en haug av plast på alle kanter, det ser bra ut, det har alle funksjoner du trenger og er godt å skrive på. Om du er ekstra lur bestiller du bluetoothversjonen og kan droppe en kabel til på skrivebordet.

 

En ting ved Mighty Mouse jeg ikke liker er at du ikke kan klikke på den ene av museknappene mens du holder fingeren nede på den andre -- altså må man løfte opp fingeren på høyre museknapp mens man klikker på venstre museknapp. Jeg bruker bluetoothmusen, den har ikke scroll, men jeg tror jeg har godt av å bruke tastaturet en del, for ergonomiens skyld; det finnes tastatursnarveier til det meste uansett.

Lenke til kommentar

Appe sine tastatur er overpriset og ganske dårlige! Knappene er tunge å trykke på og blir fort treige. Kjøp heller et av de nye Logitechtastaturene som er lave! Disse kan man skrive mye kjappere på uten å anstrenge seg så mye for å bruke. Apple hadde et veldig bra Pro-tastatur på 90-tallet, men dette forsvant desverre rundt den tiden da Performamodellene kom.

Lenke til kommentar
Appe sine tastatur er overpriset og ganske dårlige! Knappene er tunge å trykke på og blir fort treige. Kjøp heller et av de nye Logitechtastaturene som er lave! Disse kan man skrive mye kjappere på uten å anstrenge seg så mye for å bruke. Apple hadde et veldig bra Pro-tastatur på 90-tallet, men dette forsvant desverre rundt den tiden da Performamodellene kom.

Må bare si meg enig. Har selv Logitech DiNovo, alt annet blir søppel... :D

Pro tastaturet var bra ja, har faktisk ett på en G3...

Lenke til kommentar

Tastaturtyper går vel mye på preferanser og vane fremfor noe annet. Jeg har en god stund stort sett kun brukt Apple-tastaturet i tillegg til tastaturet på laptopen, og har etter hvert blitt svært glad i dette, uten at jeg føler at jeg har noe problem med å skrive fort nok eller at det er anstrengende. Jeg kjøpte nettopp en latterlig heftig windowsPC med et diNovo-tastatur, men jeg ender opp med å tusle bort til en mac stort sett uansett hva jeg skal gjøre dersom jeg ikke er helt avhengig av å bruke windows (dette gjelder selv når jeg kun har 12" powerbooken umiddelbart og ikke har koblet til noen ekstern skjerm). Hva som er objektivt 'best' vet jeg ikke, men jeg kan i alle fall konstatere at jeg foretrekker Apples tastatur.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...