Gå til innhold

Enda ett design ute for kritikk!


Anbefalte innlegg

Da er det duket for enda ett design dere skal få lov å slakte og rose.. Personlig er jeg veldig fornøyd med det enkle, men stilige designet (synes nå jeg). Det er også lite, noe som er viktig da siden er laget for en speider/kristen klubb. (KFUM/KFUK). Jeg tror den er svært brukervennlig, men er ikke helt sikker. Der skjønner sikkert ideen bak meny knappene, ikke originalt, men stilrent.

 

Men noe spesielt jeg bør tenke på, forandre på?

post-76-1126726638_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske så pent.

 

Et par ting:

- I menyen syns jeg det ville vært fint om du enten gjennomførte vannmerke-stilen, eller bilde i alle. «Om oss» blir også litt borte i bakgrunnen.

-Det blir litt mye med bare svart og bare hvitt, syns jeg. Prøv å få inn noen andre gråtoner, eventuelt flere farger.

- Regner med at brødteksten ikke skal være bold? Kan også være en ide å skru av antialiasing på fisker, siden mange ikke benytter seg av ClearType el.

 

- Inntrykket jeg sitter igjen med er at siden er litt vel liten, og at det er for mye tomrom. Var jeg deg ville jeg ha gjort hele siden bredere, fylt på med farger her og der, og kanskje vært mer konsekvent med menyen.

 

 

God start, dog er jeg pirkete! Stå på :)

Lenke til kommentar
Ganske så pent.

 

Et par ting:

- I menyen syns jeg det ville vært fint om du enten gjennomførte vannmerke-stilen, eller bilde i alle. «Om oss» blir også litt borte i bakgrunnen.

-Det blir litt mye med bare svart og bare hvitt, syns jeg. Prøv å få inn noen andre gråtoner, eventuelt flere farger.

- Regner med at brødteksten ikke skal være bold? Kan også være en ide å skru av antialiasing på fisker, siden mange ikke benytter seg av ClearType el.

 

- Inntrykket jeg sitter igjen med er at siden er litt vel liten, og at det er for mye tomrom. Var jeg deg ville jeg ha gjort hele siden bredere, fylt på med farger her og der, og kanskje vært mer konsekvent med menyen.

 

 

God start, dog er jeg pirkete! Stå på :)

- I menyen syns jeg det ville vært fint om du enten gjennomførte vannmerke-stilen, eller bilde i alle. «Om oss» blir også litt borte i bakgrunnen.

Ehm, noe jeg glemte å skrive, var at midterste bildet viser hvordan den er med med mouseover :) Vet ikke helt om du tenkte/skjønte det?

 

-Det blir litt mye med bare svart og bare hvitt, syns jeg. Prøv å få inn noen andre gråtoner, eventuelt flere farger.

Tja. Veit ikke helt jeg, personlig er jeg veldig gla i slike grå/hvite sider. men kanskje jeg skal la innholdsboksen få grå bakgrunn?

 

- Regner med at brødteksten ikke skal være bold? Kan også være en ide å skru av antialiasing på fisker, siden mange ikke benytter seg av ClearType el.

Der har du selvfølgelig rett! Fikser på det litt senere i kveld når ejg har litt mer å jobbe på. Og, antialiasieng på alt unntatt teksten er gjort for hånd :) . (Har aldri likt automatisk AA, gjør det heller selv med pencil tool.

 

- Inntrykket jeg sitter igjen med er at siden er litt vel liten, og at det er for mye tomrom. Var jeg deg ville jeg ha gjort hele siden bredere, fylt på med farger her og der, og kanskje vært mer konsekvent med menyen.

 

Litt liten, ja det er den, men jeg vil att de som sitter med 800*600 skal få se den i all sin prakt uten "rullinges". Er ikke helt sikker på det med fargene, men ken jo muligens prøve å la boksene få en grønnfarge eller noe? (Sånn iPod reklmae stil på en måte, bare mye mildere farge.)

 

Og, takk for god kritikk. Er en gryd å få kritikk når den kommer så bra!

Lenke til kommentar

OK, da er menyen bankers i alle fall.

Nei! For all del ikke grått hovedfelt. Tror jeg trekker tilbake det med gråtoner, poenget var at jeg syns det ble litt svart/hvitt. Farger er fine greier.

 

Og - manuell AA? Jeg regner med at du er klar over at det finnes 4 varianter i Photoshop? :)

 

Du kan nok også øke størrelsen på sida uten at det går ut over 800*600-brukerne, bredden kan f.eks da være 750px.

 

 

Uansett, det er fint å gi kritikk når den besvares så fint også, og ting tas til etterretning :)

 

 

Edit: Glemte en ting; du kan gjerne øke linjehøyden i brødteksten til 1.5 også (dvs. tekststr. * 1.5 = linjehøyde.)

Endret av Mr.Berg
Lenke til kommentar

AA på skrift tenkte du. Ok, sry, er litt trøtt. Skjønte ikke helt hva du mente at jeg ikke kunne bruke AA på boksene RUNDT menyen og sånt no. Og det er gjort for hånd. AA på vanlig pensel fikser jeg ikke.

 

Og ser nå at den er liten ja. Gjored det på macen min på skolen, som skjører 1000*700 (sånn ca). da så den mer passe ut. Skal se litt på det med bredden, er ikke helt sikker. Skal sove på det!

 

EDIT: Så du likte menyen? Var egentlig det jeg var mest fornøyd med selv.

Endret av Eirikeb
Lenke til kommentar

Okey, oppdatering:

 

Siden er gjort bredere. Den er også gjort mindre "98"look, altså mindre firkantet. Lagt til en menyknapp, fikset litt på skrift osv. (Glømte å fikse linjemellomrom, men skitt au). Vet at det er feil font på den nye knappen, men den ligner litt. For andre font fan kan jeg si at den første er en font kalt Gill Sans, som fortsatt brukes på T-banen i London. Ble utvikler av en engelskmann, som forbedret en font hans læremester hadde laget. På den nye knappen er det brukt verdana.

post-76-1126732670_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Da jeg så den lille vedleggs-/thumbnailversjonen av siden, syntes jeg den så meget clean og smuk ut, men når jeg åpner vedlegget og ser den i real size, og ser den, så ser den ikke så bra ut lenger.

 

Alt for tydelige og skarpe bordere. Litt FOR clean, i den forstand at den bare er helt hvit. Hadde det vært et ørlite grått/veldig lyst mønster i bakgrunnen, så hadde det sikkert kommet seg. Men viktigst er borderen, synes jeg.

Lenke til kommentar

Savner en logo, som sier meg hva dette egentlig er. Det er greit nå når jeg leser posten din først, men om jeg skulle kommet inn på siden av meg selv kunne jeg risikert å få sjokk når jeg fant ut at det var en kristen side...

 

Ville personlig lagt inn en svak grå gradient på toppen av de runde boksene, ihvertfall hovedboksen.

Lenke til kommentar

Ja, jeg vet at boksene ikke er helt like. Men det orker jeg ikke å istte med å telle pixler for å få til. Det ordner jeg så lett i CSS uansett. Enig med margin på midten der ja. Og, bittelitt mørkere er nok lurt. men ikke mye. Det er såpass uviktig, at folk ikke skal lese det før det andre.

 

EDIT: nyheter er skrevet i en annen font, har ikke Gill Sans her. Har dne kun på Macen på skolen :)

Endret av Eirikeb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...