Gå til innhold

Omtale av Dungeon Siege II (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
[iC,14/09/2005 : 21:09]Oj, fin-fint. Likte 1'ern og 2'ern virker bra (har spilt demoen og betaen).

Det jeg fryktet var at spillet kom til å bli ensofrmig etter hvert (slik som DS1 av og til ble).

 

Sier du, artikkel-skriver, at dette ikke blir kjedelig i lengden? Hva med i forhold til 1'ern? Er det mer spennende?

 

Jeg synes varigheten er god, du vil alltid begjære mer om hva befinner seg rundt neste sving. Ved flere gjennomspillinger blir selvsagt slitasjen merkbar, men slik er det vel med de aller fleste spill.

Lenke til kommentar

Vel jeg har ikke så mye jeg skulle sagt egentli... bare testet det et par timer med de første missionene... men jeg syns det hele ble litt for sction preget til rollespill å være.. :) man ble lixom kastet ut i kampens hete med en gang.. det er jo greit for den gjennomsnittlige, utolmodige, blodtørstige, nordiske barbar :) ...

Lenke til kommentar
Det skulle vært unødvendig å lagd slik dårlig grafikk, vi har tross alt rundet nytt århundre!

Testen sier 7 på grafikk, men jeg ville heller gitt 4.

Grafikk handler ikke bare om teknologi, men også om det visuelles evne til å skape en troverdig og passende ramme for å underbygge spillopplevelsen.

 

På dette punktet synes jeg DS II lykkes godt, derfor vurderer jeg grafikken til en syver.

Lenke til kommentar
Det skulle vært unødvendig å lagd slik dårlig grafikk, vi har tross alt rundet nytt århundre!

Testen sier 7 på grafikk, men jeg ville heller gitt 4.

Grafikk handler ikke bare om teknologi, men også om det visuelles evne til å skape en troverdig og passende ramme for å underbygge spillopplevelsen.

 

På dette punktet synes jeg DS II lykkes godt, derfor vurderer jeg grafikken til en syver.

Eg gleder meg får det på i morgen, gleder meg :)

Litt dumt at ikkje grafikken er toppers men men

Lenke til kommentar

Grafikken skal dere ikke tenke mye på. Når du ser hovedmenyen og lager deg en karakter tenker du "aaarg, dårlig grafikk..." Men når du har kjempet deg gjennom første delen, og kommer inn i jungelen etterhvert, vil du ikke klage. Grafikken har sin sjarm, og fungerer etter mine øyne perfekt, for DS II. Hvis du bare titter litt rundt deg, eller ser på deg selv med kul unique armor og våpen vil nok ikke "dårlig grafikk" være det hopper inn i hodet på deg. Verdenen er så rik og så fin at du blir sittende å se på den, rett og slett, syns jeg da :)

 

Med andre ord, helt enig med mcgroven :)

 

Noe jeg derimot ikke leste noe om (er jeg blind? :p ) er den geniale pause-funksjonen. Har ikke spilt DS I, så vet for så vidt ikke noe om det var der, men for de som syns det blir for mye action; trykk på space, slapp av, planlegg de neste movene til hvert av partymedlemene dine og trykk på space igjen for å se resultatet. Rinse and repeat ;) Genialt for en kaotisk og uforventet kamp, hvor planelgging er nøkkelen.

 

Når du snakker om stemmer mcgroven, er det noe jeg er litt overrasket over at du ikke nevner. All dialog jeg hittil har lest, har hatt tilhørende stemmer. Og dette er ikke rent lite imponerende spør du meg, da det må være maaange timer innlest dialog, noe jeg ikke har sett i noen tidligere rollespill (såvidt jeg husker da, correct if i am mistaken ;) ) Men selvfølgelig, innlevelsen til noen av personene er så som så. Men syns fortsatt det er imponerende :)

 

(Kunne snakket ganske mye lenger om DS II, men tror jeg gir meg der, for å ikke drepe dere av kjedsomhet :p )

Ellers vil jeg si at DS II er et veldig bra spill, liker du RPG'er er det bare å kjøre på :)

 

Potensielt 9/10 fra meg (RPG'er, jeg? ;) ). But beware of the bugs. Gas Powered Games har enda ikke gitt ut en patch som retter opp MANGE seriøse questbugs. (Bl.a. er det en som gjør at du i enkelte tilfeller blir stuck ved en questgiver.) Save på riktige tidspunkt, har du følelsen av at noe ikke stemmer, ikke save med en gang, sjekk ut om det faktisk er en bug, og om det er, load tilbake. (DS II har dessverre bare mulighet for 2 savegamer pr char. Den nyeste, og en "backup", den nest nyeste. Beware, jeg måtte spille nesten hele kapittel om igjen pga en bug :) )

Lenke til kommentar

Har spillt litt i multiplayer (lvl24) og litt i singleplayer (lvl5)...

 

Å spille sammen med en kompis er relativt morsomt, masse hack'n'slash og kompisen min kunne ta seg av snakkingen og å finne fram til hvor man må gå, så kunne jeg fokusere på dengingen...

 

Singleplayer... å trykke seg gjennom ugudelig kjedelige dialoger.. gaaaah har aldri hatt sansen for det... Hvis jeg skal få med meg en bra historie leser jeg en bok av en bra forfatter eller ser på en film.

 

Har spillt igjennom Sacred og Diablo II og synes begge disse spillene er bedre enn Dungeon Siege II.

 

Diablo II lider kraftig under å ha en eldgammel grafikkmotor, men gameplayet er en god del morsommere, du har rett og slett mer valg i kamp. Dungeon siege 2 består 99% av tida av å høyreklikke og kanskje en gang i minuttet å kjøre avgårde en special ability.

 

Sacred har en 2d grafikkmotor, men ting ser veldig bra ut fordet. Gameplayet i sacred er litt dårligere enn Diablo II, men alt av quests osv vises på et oversiktskart (dvs hvor du skal gå) og det gjør at du bare kan lene deg godt tilbake i stolen og kjøre på, uten å høre på den dialogen som faktisk er bra skrevet. Leveling i Sacred er faktisk svært bra og i tillegg til å velge skills og stats så får du tak i runer som du kan bruke for å lære deg/bli bedre i ett sett med spesialskills. Det finnes uendelig mange flere kombinasjoner i Sacred enn det gjør i DS2 for å si det sånn....

 

DS2 får 4*/10 for singleplayer og 7*/10 for multiplayer

 

Jeg fatter ikke hvorfor de har laget menyer som ser så crappy ut i DS2, men det er lite viktig egentlig, det gir bare et dårlig førsteinntrykk. Grafikkmotoren ingame er mer enn god nok.

 

*4/10 vil si at jeg ikke kommer til å gidde å spille mer singleplayer, det var rett og slett kjedelig.

 

*7/10 vil si at jeg synes det er morsomt og har tenkt å spille spillet ferdig.

Lenke til kommentar

NB! Dette er en SUBJEKTIV vurdering av spillet...

 

DS2 er så sinnsykt mye bedre en DS1. :thumbup:

Bare for å ha sagt det.

nye utfordringer. :D

mange flere muligheter. ;)

ikke "megaboooooring" som DS1 var. :thumbdown:

grafikken, å halleluja, den er jo sinnsykt bra da. (snakker ikke om at grafikken er bedre enn halflife2 og sånt, men hallo, i sjangeren dette spillet tilhører,,,,awesome) :w00t:

spillet minner egentlig mye mer om diablo2 en noe annet. :tease:

og det er digg å få kost seg med noe ordentlig hack&slash igjen, lurer på når diablo3 kommer? :hmm:

 

anyway, smaken er som baken, (eh.. delt altså...)

 

likte du diablo-sjangeren? kjøp spillet!

liker du timesvis med spilling sammen med kammisær? kjøp flere!

 

hehe...

 

blessings ya'all

Lenke til kommentar
snakker ikke om at grafikken er bedre enn halflife2 og sånt, men hallo, i sjangeren dette spillet tilhører,,,,awesome) :w00t:

denne sjangeren kommer til å få bedre grafikk når Oblivion blir utgitt, så da kan vi snakke om både grafikk og AI som er overlegen HL2.

 

Holder på mitt fortsatt og mener at det skulle vært unødvendig og lage slike artige spell som DS2 er med så gammeldags grafikk. Grafikk er nå tross alt det som gjør spell interessant sammen med en god historie da.

 

men tror ikke ds2 har så dårlig grafikk som san andreas da, det er vel ikke mulig, hehe...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Dungeon Siege 2 tærer på gamle oppskrifter. Å lage en blåkopi av eneren, putte et 2-tall på coveret og utvide spillstørrelsen er ikke nok til at denne oppfølgeren klarer å opprettholde hva 1-eren gjorde den gangen det kom. Har rundet Dungeon Siege 1, og har lenge håpet på at oppfølgeren skulle bli renspikket kick-ass oppgradering med en visuell side som slo deg av stolen, og en historie som gav mulighet for flere krumspring enn en linær snor du bare må følge.

 

DS2 er en enorm skuffelse, det er mer et "fast paced budget fps" i rpg-drakt, og faller altfor langt ned - altfor fort..

 

Dom: 49%

 

mvh

Lenke til kommentar
Dungeon Siege 2 tærer på gamle oppskrifter. Å lage en blåkopi av eneren, putte et 2-tall på coveret og utvide spillstørrelsen er ikke nok til at denne oppfølgeren klarer å opprettholde hva 1-eren gjorde den gangen det kom. Har rundet Dungeon Siege 1, og har lenge håpet på at oppfølgeren skulle bli renspikket kick-ass oppgradering med en visuell side som slo deg av stolen, og en historie som gav mulighet for flere krumspring enn en linær snor du bare må følge.

 

DS2 er en enorm skuffelse, det er mer et "fast paced budget fps" i rpg-drakt, og faller altfor langt ned - altfor fort..

 

Dom: 49%

 

mvh

Er enig. men nå er eg bare ein wizard på lvl 7 da på 4 "Missionet da"

 

Leif :thumbdown:

Lenke til kommentar

Skuffet over DS2. Det vart meget likt Diablo-sjangeren. Uten intrigèr, stor historie eller påvirkning av historien.

 

Eg trudde eit øyblikk at spelet kunne la deg ta avgjørelser i historien når eg besøkte dei folka du arbeida fyrst for igjen, og du sa du ville joine dei igjen. Men, akk, nei. Du måtte angripe alikevel. Sukk.

 

Vert altfor linjært for meg. Alltfor, alltfor linjært.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...