Gå til innhold

modding av psu og cpu kjøler


Anbefalte innlegg

jeg har planer om å lage meg et kabinett. detaljene er en yrkeshemmelighet:-)

problemet er plassering av psu. den kan ikke være mer enn ca 5 cm høy, bredde betyr ingenting. så jeg lurte på om det er fysisk mulig å modde en psu så den bli ca 5 cm høy. den trenger ikke være på mer enn 350 w.

 

samme er det med cpu kjøleren. Dette er et kjøletårn lignendes dette

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305842&cks=PRL

 

jeg har planer om å splitte det på midten og "brette" hver side ned. må antagelig kappe kobberrørene og lodde det tilbake i riktig posisjon.

for å kjøle ned denne avlange konstruksjonen tenkte jeg å bruke denne viften

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310035&cks=PRL

 

hva sier dere, er noe av dette mulig...

 

eller har jeg tatt litt vann over hodet:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel fysisk mulig å modde en PSU til å bli 5 cm høy!

Du må forlenge tilkoblingene på de komponentene som er høye, og legge dem flatt! Dette gjelder egentlig bare kondensatorene evt. en trafo. I tillegg er transistorkjølerne i en psu ganske høy, så du må forlenge transistorbena og få lagt dem flatt! Dette er nok mulig ja!

 

Pass på at du får kjølt denne flate PSU'en godt da.. Kjøp noen 5x5cm vifter og sett inn ;)

Lenke til kommentar

Har nok ikke råd til den til 1200 kr.

 

Ser ut som jeg kan få høyden på den orginale psuen ned fra 8,6 til 7 cm. men så så jeg det at bzerk psu'en har en vifte i toppen i motsetning til den gamle. hvis jeg fjerner/flytter den så blir psu'en enda lavere. desverre så veit jeg ikke hva tykkelsen på viften er uten å kjøpe en, så hvis noen av dere har en mulighet til å skjekke dette hadde det vært kjempefint :)

 

en annen ting, i kobberstengene i et kjøletårn, er det noen kjans for at det er noe inni dem, eller er det kobber hele greia. er litt kjedelig hvis det viser seg at det er en slags kjøleveske el. etter at jeg har kappa den opp. :hmm:

 

takker for alle svar (må være litt høflig :p )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...