Gå til innhold

Band som ligner på Audioslave, SOAD, RATM osv?


Chasseur

Anbefalte innlegg

Begynner å trenge litt ny musikk, og lurer da på om noen vet om noe bra musikk som er i sånn ca. samme genre som det jeg liker nå:

 

Audioslave

System of a Down

Rage against the machine.

 

Hører også en del på bobb marley, så annen god reggae eller heller ikke så dumt. Skulle vel egentlig ikke forundre meg om dette er tatt opp før, men jeg fant det i hvertfall ikke! Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Begynner å trenge litt ny musikk, og lurer da på om noen vet om noe bra musikk som er i sånn ca. samme genre som det jeg liker nå:

 

Audioslave

System of a Down

Rage against the machine.

Soundgarden....... gamle bandet til Audioslave vokalist Chris Cornell

 

 

 

Vil også anbefale:

 

Led Zeppelin (ja, de er fra 70-tallet, men etter min mening tidløse)

Pantera og Deftones (om du liker metal)

Lenke til kommentar
Takk for mye respons! Får se hva jeg får tak i! (Anbefal gjerne album også)

Anbefaler Ænima av Tool.

PS: Det albumet trenger gjerne en par runder i spilleren før det sitter, var i hvertfall sånn for meg. Helt fantastisk album, blant de bedre som finnes. :)

Mulignes slik SOAD var for meg? Hata det første gangen, men lovte en vennine å høre det tre ganger før jeg bestemte meg.. :D . men heter det Ænima?

Lenke til kommentar
Siden du hører på SOAD, kan det jo være du liker Disturbed. Ikke så alt for store forskjeller.

Ikke så alt for store forskjeller?

Disturbed er svært forskejllig fra SOAD. Eneste de har til felles er at de er 2 metalband som har slått igjennom...

 

Stonegard ligner til tider en del på Audioslave.

Såvidt ja, begge er litt Stoner-aktig. Stonegard er knall band.

 

Takk for mye respons! Får se hva jeg får tak i! (Anbefal gjerne album også)

Anbefaler Ænima av Tool.

PS: Det albumet trenger gjerne en par runder i spilleren før det sitter, var i hvertfall sånn for meg. Helt fantastisk album, blant de bedre som finnes. :)

Mulignes slik SOAD var for meg? Hata det første gangen, men lovte en vennine å høre det tre ganger før jeg bestemte meg.. :D . men heter det Ænima?

Jess, veldig bra album som bygger på mange forskjellige spennende ideer og konsepter. :)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Glømte å si en ting: Jeg må kunne forstå hva folk sier. Det utelater tysk, fransk. Norsk, engelsk og islandsk funker fett.

 

og, nr2: Jeg fikser ikke death metall/black metall. (ala dimmu borgir, finntroll, "vokalistsomburdevunnetårsabbonomangpårepsilforadvarselomhvasomskjernårduikkebrukerrepsil" band.)

 

Ellers, takk for mange gode forslag, kommer med rapport i morra!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...