Gå til innhold

Hvordan lete opp tlfnummer


AlekXP

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har merket att mobiler og slik som ofte selges fra bensinstasjoner ikke blir registert, eller lignende. Slik att man ikke finner dem i telefonkatalogen.

 

Er det noen anen mulighet for å finne ut hvem som eier et spesefikt nr..?

Og, hvilken teleoperatør har tallene 4762xxxx?

Har prøvd å sendt melding TLF og på www.gulesider.no finner vi ikke nummeret

 

Vil finne ut hvem som eier et nummer pga en jeg kjenner blir trakkasert, og vurderer saksmål... Vil bare se om jeg finner navnet til den som sender meldinger til han for å se om det kan løses uten saksmål..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har merket att mobiler og slik som ofte selges fra bensinstasjoner ikke blir registert, eller lignende. Slik att man ikke finner dem i telefonkatalogen.

Denne praksisen er det slutt på :)

 

Er det noen anen mulighet for å finne ut hvem som eier et spesefikt nr..?

Og, hvilken teleoperatør har tallene 4762xxxx?

Politiet trenger kun nr. i en eventuell anmeldelse. De tar det derfra. Uansett så bytter folk operatører, så det er ikke lengre sånn at en operatør har visse nummersegmenter.

 

Uansett: fra 1. august mente jeg at alle nummere skal være registrert på et navn, hvis ikke ble de stengt?

Lenke til kommentar
Alle mobiler skal i teorien nå være registrert på et navn eller bedrift. Politiet tar kontakt med aktuell operatør ved en anmeldelse... (hvis den da ikke blir henlagt :( )

Riktig.

 

De som ikke hadde registrert sine mobil tlf fikk beskjed fra sin operatør om å gjøre dette snarest,eller så ble nr stengt.

 

Broren min fikk 24 timer på seg,han har netcom.

 

Grunnen til dette er at kriminelle miljøer brukte ikke registrerte nummere til å kommunisere...eller det er det de sier da .. *paranoid*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...