Gå til innhold

Nedtelling til nytt ATI skjermkort ?


lavizh

Anbefalte innlegg

Fatter ikke hvorfor det er så mange meninger om R520 brikken, da denne tråden handler om et kort basert på eldere brikke og er en mellomting av GT og XL.

 

Det virker som mange tror dette er ATI's store nyhet, men det er alt annet enn det. The X800GTO is based on either the R420 (AGP) or R423/480 (PCI-E) cores.

 

Kan jo hende jeg misforstår over alle de som syter om R520, men dette er ikke R520 i hvertfall!

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For han som spydig bemerket at vi ikke snakket om r520.

 

Om du leser litt så ser du at mange troddet at det var r520 brikken som skulle lanseres, men så var det gto.

 

Grunnen til at jeg linket til det jeg gjordet er for å vise krampene til ATI, noe som de fleste av oss ser tydligere en de som ikke er data intresert.

 

Tenker også litt på alle webshoppene\butikkene som blir sittendet med -gt-gto-xl kort når det nye kortet lanseres i begynnelsen av oktober.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Spørs det da... Om ATI legger prissjiktet sitt godt nok oppe på R520, banner jeg hue mitt av på at de (webshoppene) vil tjene inn penger på "fjorårsmodeller".... Er alltid slik at de fleste kjøper det som er litt seint...

Det er vel litt av konseptet med prisning i itbransjen. Når det kommer noe nytt og bedre settes prisene på det eldre ned. Det må da være fornuftig.

Lenke til kommentar

Jo, men enste grunnen er at prisen på de nye er altfor mye. Ellers hadde jo alle kjøpt seg det nyeste og beste. Men vi vet jo alle at verden ville faktisk ikke fungert om ikke noen kunne føle seg mer "priviligert" enn andre fordi de (noen) har kjøpt noe som er dyrere.. Alle spiller jo på den ekslusiv bølgen, det er bare slik det er... :shrug:

 

Angående om prisende faller eller ikke, tror jeg faktisk ikke det. Det var det som var poenget mitt, at om ATI med sin nye toppmodel suser avgårde på nye 5k for et kort, så holder nok prisene seg der de er, inntil noen nyere middelklassekort i lavere prissjiktet kommer. Den generelle mann/dame vet jo spøtt(ingenting...) om data, og driter derfor i hva han kjøper så lenge det er rimelig. Bare se på elkjøp annonsene, de har skjønt det vet.... :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...