Gå til innhold

bra spill til mac?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Edit: Pokker. Der var det noen som kom meg i forkjøpet med listen. Argh. Jaja.. Da får vi prøve noe annet istedet :)

 

Han karen her har noen gode ord om spill til mac.

 

Litt OT, men ok. Men det kommer seg faktisk. Kommer fler og fler kvalitetsspill til Mac, antageligvis vil det komme seg kraftig i årene som kommer nå som de endelig går over til en skikkelig prosessor med et kompatibelt instruksjonssett.

Endret av cetram
Lenke til kommentar
Strategi spill er fint på mac hvis du har mus. :)

:blink:

 

Øhm... Alle med Mac har mus. Apple hadde mus på maskinene sine lenge før det dukket opp på vanlige PCer.

 

God side for spill til Mac: http://www.insidemacgames.com/

Ok, da beklager jeg. :)

 

Må være en unik prototype uten mus broren min hadde da... bare sånn stygg plate man måtte dra på i stedet for mus.

OT: Mac hadde faktisk slikt operativsystem hvor vi faktisk har et skrivebord også, lenge før Microsoft hadde noe sånn (da Microsoft hadde 3.11 hadde Mac noe som lignet på Win95). Av en eller annen grunn, egentlig helt tilfeldig, kom det til at PC skulle bli den som spill-utgivere kom til å se mest mot. Snodig det der, det kunne like så godt være Mac'en som "vant" den konkurransen...

Lenke til kommentar

Handler vel mest om at PC'en alltid har vært brukt til spill, mens MAC tradisjonelt sett har profilert seg som mer seriøst og ikke lagt til rette for spillutvikling. Noe Microsoft (og IBM-PC kompatibel hardwareutviklere) visste å utnytte.

 

Et marked Mac aldri har gjort noen seriøse forsøk på å ta igjen, hvilket også antageligvis er grunnen til at IBM-komp. maskiner (og windows) fullstendig dominerer PC markedet, og ikke Mac :)

Lenke til kommentar
Gir Mac bedre ytelse i spill enn en PC, sånn generelt sett?

For å si det slik. Operativsystemet til MAC kjører mer stabilt og raskere. Det bruker heller ikke så mye systemkraft som XP gjør. Dessuten har spill ti mac et begrenset anntall forskjellig type hardware å gorholde seg til. Nesten slik som med konsoller. MAC yter også generelt sett bedre når det kommer til OS, programmer og diverse slike ting. Skulle da ikke forundre meg om MAC yter bedre på spill. Nå er jeg ikke helt sikker på hvilke skjermkort mac bruker i sine PC, men regner med at disse yter bra, siden MAC er favoritten blant proffosjonelle 3d-rendere osv.

Lenke til kommentar
Gir Mac bedre ytelse i spill enn en PC, sånn generelt sett?

For å si det slik. Operativsystemet til MAC kjører mer stabilt og raskere. Det bruker heller ikke så mye systemkraft som XP gjør. Dessuten har spill ti mac et begrenset anntall forskjellig type hardware å gorholde seg til. Nesten slik som med konsoller. MAC yter også generelt sett bedre når det kommer til OS, programmer og diverse slike ting. Skulle da ikke forundre meg om MAC yter bedre på spill. Nå er jeg ikke helt sikker på hvilke skjermkort mac bruker i sine PC, men regner med at disse yter bra, siden MAC er favoritten blant proffosjonelle 3d-rendere osv.

Ok takker xD

Lenke til kommentar
Gir Mac bedre ytelse i spill enn en PC, sånn generelt sett?

For å si det slik. Operativsystemet til MAC kjører mer stabilt og raskere. Det bruker heller ikke så mye systemkraft som XP gjør. Dessuten har spill ti mac et begrenset anntall forskjellig type hardware å gorholde seg til. Nesten slik som med konsoller. MAC yter også generelt sett bedre når det kommer til OS, programmer og diverse slike ting. Skulle da ikke forundre meg om MAC yter bedre på spill. Nå er jeg ikke helt sikker på hvilke skjermkort mac bruker i sine PC, men regner med at disse yter bra, siden MAC er favoritten blant proffosjonelle 3d-rendere osv.

Altså, dagens Mac'er (ja, de man får kjøpt i butikkene i dag) kjører jo ikke engang det gamle Unreal Tournament glatt engang da! :huh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...