Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

tregere hastighet pga trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Jeg har ett bredbånds hastighet som alltid har vært på 4000 ned og 760 opp. Da har jeg brukt kabel direkte fra modemet. Kjøpte Netgear 54 Mbps wireless wgr614 trådløs ruter i dag og koblet opp dette. Har ett D-link airplusG+ dwl-g650+ 54 Mbps pc-card og begge er instilt på G og har installert siste drivere og firmware. Allikevel får jeg bare en hastighet som varierer mellom 600 og 1500 gjennomsnittelig.

 

Pcn står nesten ved siden av den trådløse ruteren så signalet er utmerket. Har en WEP 128 kryptering på det trådløse nettverket. Har prøvd å disablet dette men hastigheten forblir den samme. Kjæresten min har samme problemet med sin hastighet på sin pc/nettverkskort.

 

Noen som har noe tips på hva som kan gjøres for at jeg kan få opptil 4000 i gjennomsnitt igjen over trådløse nettverket mitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm. Kryptering på routere kan gjøre mye rart om det er litt diffuse merker. Slå av kryptering og kjør filtrering på macadresser. Raskere og bedre.

Raskare: Ja, litt

Sikert: NEI

Bedre: Tja...

 

 

Ser foresten at det er snakk om WEP-kryptering. Den er heller ikkje sikker. (THG har guide til å knekka WEP fort...)

Skal du ha sikkerhet på nettet må du til med WPA.

Eg trur ikkje det er krypteringa som er problemet her, heller nåke krøll med innstillingane, ting som forstyrrar signale el.

Lenke til kommentar
Hei

 

Hvis du har trådløs telefon bør du prøve å slå av denne og teste igjen.

jeg hadde en trådløs isdn telefon hvor basestasjonen stod 1 meter fra den trådløse routeren. Skrudde av basestasjonen, og vips så økte download hastigheten betraktelig.

 

Petter

Det er sant!

Alt som oppererer i samme frekvensområde kan forstyrra. Typsike ting er: trådlaus telefon, microbølgeovn, blåtann...

Lenke til kommentar
Du kan bruke netstumbler for å se om det er andre trådløse nettverk i nærheten som kjører på samme kanal f.eks. Det kan skape krøll.

Husk å la den stå ei stund sånn at du oppdagar nett med skjult SSID (og lite trafikk).

Nett på nabokanalar vil og virka inn. Jo større forskjell i kanalnr jo bedre.

Lenke til kommentar
hei, har sett at det er 3 stykker blant annet jeg som har Channel 11. Kan det ha noe å si, hvordan bytter jeg evt channel?

Det har garantert mykje å sei! Du bør bytta til kanal 1 eller 6. Dette gjer du i innstillingane for routeren din.

 

Grunnen til at eg foreslår 1 eller 6 er at ein ved å bruka kanalane 1,6 og 11 kan ha 3 nett utan at dei forstyrrer kvarandre. Er det 4 nett bør ein bruka 1, 4, 8 og 11 for minimal interferens.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...