Gå til innhold

Ricoh GR Digital Lansert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ricoh lanserer mye spennende. De kommer også med en Caplio R3 for de mindre kresne, men 7,1x optisk zoom, bildestabilisator, vidvinkel og like raskt som forgjengeren R2. Blir spennende!

Selv om Ricoh R3 er liten og nett med 28-200 zoom, tror jeg nok Canon S70/S80 med 7/8mp er et langt bedre kamera. Canonen har 28-100 zoom, og hvis tar en tar et utsnitt av bilde så det tilsvarer 200mm kan jeg ikke tenke meg at resultatet blir noe dårliger enn resultatet man får med Ricoh.

Har liten tro på at Ricoh sitt 7,1 vidvinkelzoomobjektiv kan være bra.

Jeg tror det er helt riktig som du skriver at dette er et kamera for de mindre kresne.

Lenke til kommentar
Så noen samples for noen dager siden, og ble ikke særlig imponert.

Fra R3 eller GR Digital? Var det støy, dårlig skarphet, vignettering eller noe annet som var dårlig?

 

GR digital. Optikken virker god den, men er vel så støyfult som en kan forvente med 8m på en 1/1.8 sensor.

 

Sjekk dette f.eks : Iso 64 - http://dc.watch.impress.co.jp/cda/parts/im...8-2281-4-1.html

 

Sjekk himmelen nede i høyre hjørne. For mye fargestøy etter min smak.

 

 

 

Eller denne på iso 154(!): http://dc.watch.impress.co.jp/cda/parts/im...2-2281-5-1.html

 

Se helt nederst i midten av bildet. Et stygt stripete støymønster.

 

 

Mulig dette er bilder fra et uferdig eksemplar, men virker uansett ikke som om dette blir et "must have".

Endret av Covcon
Lenke til kommentar

Ja her var det kornethet, men stripene synes ikke på min TFT. Mønsteret på stolputen til høyre?

Uansett, sære ISO nivåer til tross, ser ut som støyreduksjonen ikke kan hjelpe optikken nok, dessuten antydning til KA på høyre side av bygningen til venstre. Gjenstår å se om det er testmodell eller ikke som Afseth sier.

 

Edit: typos som vanlig :o)

Endret av Ib
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...