Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Online adsl thomson modem + jensen router


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Har et stort problem. Har adsl fra telenor.

Fikk et Thomson Speedtouch 510i modem.

Kjøpte meg en jensen router wbr6911.

Kommer meg ikke på nett. :hmm:

Jeg gjør alt som står i instruksjonsboka til routern. Der står det også definert adsl fra telenor.

"Telenorprogrammet" forteller at maskinen ikke får kontakt hverken med modemet eller routern.

Hva er problemet? :cry:

Har hørt at det kaskje kan være en routerfunksjon i modemet som lager kaos??!

 

Håper å kunne få hjelp hos dere!! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis du har en routerfunksjon i modemet er det enkleste og ikke stille inn noen pppOe-greier på routeren, men hvis du er usikker kan du jo bare logge inn på modemet og dobbelsjekke da.

Det er godt du stemmer det rette partiet.. "FRP"!

 

Jeg må vel bruke pppOe når jeg har brukernavn og passord mot telenor adsl??

Lenke til kommentar
Hvis du har en routerfunksjon i modemet er det enkleste og ikke stille inn noen pppOe-greier på routeren, men hvis du er usikker kan du jo bare logge inn på modemet og dobbelsjekke da.

Det er godt du stemmer det rette partiet.. "FRP"!

 

Jeg må vel bruke pppOe når jeg har brukernavn og passord mot telenor adsl??

Ja, men det kan hende det ligger inne på modemet fra før av... må du klikke på en oppkopling før du går på nett med pcen eller er du på nett med en gang pcen er på?

Lenke til kommentar
Hvis du har en routerfunksjon i modemet er det enkleste og ikke stille inn noen pppOe-greier på routeren, men hvis du er usikker kan du jo bare logge inn på modemet og dobbelsjekke da.

Det er godt du stemmer det rette partiet.. "FRP"!

 

Jeg må vel bruke pppOe når jeg har brukernavn og passord mot telenor adsl??

Ja, men det kan hende det ligger inne på modemet fra før av... må du klikke på en oppkopling før du går på nett med pcen eller er du på nett med en gang pcen er på?

Er på nett med en gang pc'en er på. Alt fungerer perfekt når routeren ikke er tilkoblet

Lenke til kommentar
Hvis du har en routerfunksjon i modemet er det enkleste og ikke stille inn noen pppOe-greier på routeren, men hvis du er usikker kan du jo bare logge inn på modemet og dobbelsjekke da.

Det er godt du stemmer det rette partiet.. "FRP"!

 

Jeg må vel bruke pppOe når jeg har brukernavn og passord mot telenor adsl??

Ja, men det kan hende det ligger inne på modemet fra før av... må du klikke på en oppkopling før du går på nett med pcen eller er du på nett med en gang pcen er på?

Er på nett med en gang pc'en er på. Alt fungerer perfekt når routeren ikke er tilkoblet

Da ligger nok pppOe-innstillingene inne på modemet, hva skjer hvis du dropper pppOe på routeren og har kun dhcp aktivert da?

Lenke til kommentar
Hvis du har en routerfunksjon i modemet er det enkleste og ikke stille inn noen pppOe-greier på routeren, men hvis du er usikker kan du jo bare logge inn på modemet og dobbelsjekke da.

Det er godt du stemmer det rette partiet.. "FRP"!

 

Jeg må vel bruke pppOe når jeg har brukernavn og passord mot telenor adsl??

Ja, men det kan hende det ligger inne på modemet fra før av... må du klikke på en oppkopling før du går på nett med pcen eller er du på nett med en gang pcen er på?

Er på nett med en gang pc'en er på. Alt fungerer perfekt når routeren ikke er tilkoblet

Da ligger nok pppOe-innstillingene inne på modemet, hva skjer hvis du dropper pppOe på routeren og har kun dhcp aktivert da?

Får beskjed om at jeg får kontakt med modemet, men kommer ikke ut på nett

Lenke til kommentar

Okey...

 

Gå inn på: http://10.0.0.138

 

Fjern all info som ligger der av brukernavn og passord, ALT!!

Så setter du opp pppOe på routeren og prøver på nytt. :)

 

EDIT: En anne hadde samme problemet, men det ble løst med: I manualen til routeren sto det at denne skulle finne DNS automatisk, mens det på hjemmesiden til Jensen Scandinavia står at DNS må settes opp manuelt.

Endret av datating
Lenke til kommentar
Okey...

 

Gå inn på: http://10.0.0.138

 

Fjern all info som ligger der av brukernavn og passord, ALT!!

Så setter du opp pppOe på routeren og prøver på nytt. :)

 

EDIT: En anne hadde samme problemet, men det ble løst med: I manualen til routeren sto det at denne skulle finne DNS automatisk, mens det på hjemmesiden til Jensen Scandinavia står at DNS må settes opp manuelt.

Det skal jeg prøve. Takk for hjelpen! :w00t:

Lenke til kommentar

Dersom du skal bridge modemet ditt (slå av routerfunksjon i modemet), kan du følge denne guiden: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...utenrouter.html

 

Deretter setter du opp pppoe på den routeren han har kjøpt, [email protected] og passord fra telenor.

 

 

Men..................

Det skal i teorien fungere å koble det opp uten å gjøre noen konfigurasjonsendringer, men da må du sørge for at router står instillt på Dynamic IP/DHCP

 

:thumbup:

Endret av Elgvenn2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...