Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Når ble det endringer i Nextgentel's vilkår


Anbefalte innlegg

Prøvde å søke litt men kunne ikke se noen som har tatt opp dette før.

 

Jeg skulle hjelpe en kollega med priser på ADSL / Kabel. I den forbindelse gjorde han meg oppmerksom på at NGT fortalte han at det er 60kroner i ekstragebyr om man ikke har fasttelefon. Jeg svarte at dette gjaldt vel bare de linjene som ble levert via Telenor sin infrastruktur og gikk inn på nextgentel.no for å vise til dette.

 

Det jeg ser nå er følgende:

 

"Prisene forutsetter fasttelefon eller NextPhone, ellers kommer kr 60,- i tillegg pr måned" Dette står under prislisten for de vanlige produktene også.

 

Når i allverden ble dette innført? Det forklarer jo isåfall at prisene ble senket i tillegg til hastighetsøkingen.

 

Det står også at prisene for eksisterende kunder gjelder fra 1.November 2005 men jeg fikk ikke noe indikasjon på dette når jeg snakket med kundebehandler som oppgraderte hastigheten min pga de nye prisene. Han ga meg nemlig "joda 548 kroner mnd for 2år Echo max" svaret. Ser ut til at det blir en ny sint epost nå:) Og om jeg må ut med 60 kroner ekstra fordi jeg ikke har telefon eller nextphone.. ja da er det ut for å finne ny leverandør.

Endret av talisar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Nextgentel har aldri hatt dette og jeg har vært nextgentelkunde i over 3 år så spørsmålet står fortsatt. Når begynte Nextgentel med dette? De har hatt de på de linjene de levere over Telenor sine linjer men ikke på sine egne. Ikke gidd å svar om du ikke leser hele innlegget Nismo hvor jeg klart spesifiserer dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Jeg bestilte nettopp fra NGT og fikk IKKE beskjed om dette... Faen ta dem :realmad: (Pratet med dem på telefon)

 

Edit: Leste litt kjapt.

 

Ah well, da er det goodbye NGT... La meg tenke etter hvor mange av mine studiekamerater ved NHH som har hjemmetelefon..... ja, null faktisk. Og med sine 460 spenn per måned for Delta er de ikke lenger konkurransedyktige.

Endret av Slettet-52Y1nIV0tv
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke skjønne at dette stemmer. Selv har jeg studentabbonement og har hatt samme pris i fire år, og det er vitterligen samme prisen som den de reklamerer med for mitt tilbud -hverken mer eller mindre. Kanskje dette gjelder nye kunder?? Eller har de bare glemt meg 

 

Det står jo tydelig på sidene deres:

 

"For kunder som har bestilt før dette, der prisene på bestillingstidspunktet avviker fra denne oversikten, vil disse prisene gjøres gjeldende fra 1. november 2005. "

 

De skal vel tvinge noen til å bruke det vannvittige ikke-konurransedyktige Nextphone produktet sitt ..

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Jeg har en teori til. Det er at de 60 kronene før var inkludert i prisen de oppgav før men nå har de skilt den ut for å synliggjøre den. Eneste problemet da er i såfall at de annonserer det på nettsidene sine før de har sendt meg en epost for å si fra (pluss at han jeg snakket med ikke sa det gjaldt fra 1.november for eksisterende kunder). Da er det jo bare å gå tilbake til det gamle abbonomentet mitt som har fått hastighetsøking men i realiteten ikke en prisendring selv om prisen på selve månedsavgiften for adsl'en er redusert (dette spises da opp av 60 kroner'en).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Sitat fra Nexgentel sine sider:

"De som var tidlige kunder har altså fått del i denne enorme hastighetsøkningen gjennom fem år uten å betale en krone mer for abonnementet underveis. Men det er ikke bare hastigheten inn som har økt, vi har også satt opp ut-hastigheten en rekke ganger."

 

Men så var det plutselig en slutt på det... :nei:

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet skjedde dette rundt februar/mars i år. Samtidig med at de satte opp hastigheten på en del abonnement, ble også prisene justert. Før hadde ikke NGT noen ekstra avgift for de uten fasttelefon _så fremt_ man hadde Bravo-linje eller høyere.

 

Men man må ikke glemme at hvis man var abonnent før denne endringen, så slipper man denne avgiften. I tillegg er 60kr,- langt lavere enn hos mange andre leverandører. Jeg tviler på at det er et triks for å få folk over til NextPhone, det er nok bare med på å dekke linjeleie til Telenor som alle andre leverandører må betale.

 

Jeg har også lest at det er vedtatt at Telenor må sette ned sin linjeleie kraftig. De har visst fått frist frem til utgangen av året for å gjøre dette. Er veldig spent på hva som skjer over nyttår, men det burde da føre til litt lavere pris på ADSL :) Så lenge ikke noen leverandører utnytter kundenes uvitenhet og holder kjeft om endringen.

Lenke til kommentar
Zenit. Hvor står det at hvis man var abonnent før endringen slipper man avgiften? Jeg er nervøs nå.

Hmm, var kanskje litt rask på avtrekkeren. Det står ikke skriftlig, men alle jeg har snakket med som allerede er abonnenter har ikke fått noe krav om å betale den avgiften. Har kanskje noe med hva avtalevilkårene var når man bestilte abonnement? Men er du usikker, går det tross alt an å kontakte kundeservice.

Lenke til kommentar
Zenit. Hvor står det at hvis man var abonnent før endringen slipper man avgiften? Jeg er nervøs nå.

Hmm, var kanskje litt rask på avtrekkeren. Det står ikke skriftlig, men alle jeg har snakket med som allerede er abonnenter har ikke fått noe krav om å betale den avgiften. Har kanskje noe med hva avtalevilkårene var når man bestilte abonnement? Men er du usikker, går det tross alt an å kontakte kundeservice.

Jeg vet ikke hvordan de vil praktisere dette .. men det står jo (nok en gang) tydelig og klart i betingelsene deres:

 

"For kunder som har bestilt før dette, der prisene på bestillingstidspunktet avviker fra denne oversikten, vil disse prisene gjøres gjeldende fra 1. november 2005. "

 

Ifølge dette vil altså alle "gamle" kunder få justert avtalene til de nye etter 1. nov ... - vi får vel se :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan de vil praktisere dette .. men det står jo (nok en gang) tydelig og klart i betingelsene deres:

 

"For kunder som har bestilt før dette, der prisene på bestillingstidspunktet avviker fra denne oversikten, vil disse prisene gjøres gjeldende fra 1. november 2005. "

 

Ifølge dette vil altså alle "gamle" kunder få justert avtalene til de nye etter 1. nov ... - vi får vel se  :hmm:

 

Oki, jeg prøvde nemlig å finne det du skrev og ser nå at det står forholdsvis klart i den fullstendige prislisten

 

På den annen side har NGT også en avtale (vilkår) som man inngår. Og ser man på vilkårene så står følgende:

 

14. Endring i vilkårene

[klippe]

Ved vesentlige endringer i vilkårene har kunden rett til å si opp avtalen med øyeblikkelig virkning og kreve refundert en forholdsmessig del av forhåndsbetalte avgifter. Endringer av vilkårene varsles iht vilkårene punkt 7.2.

 

Så jeg er fortsatt ikke overbevist at dette kan komme til gjelde med tilbakevirkende kraft. Men vi får se. I så fall burde man stå sterkt i å kunne si opp avtalen, selv med bindingstid. Dette er selvfølgelig noe jeg antar, jeg er ikke jurist.

Lenke til kommentar

Fikk denne mailen fra NGT

 

 

"Hei Eirik XXXXXXXXXXX Kundenr: xxxxxx

 

Da du bestilte bredbånd fra NextGenTel godtok du våre avtalevilkår med tilhørende priser.

I vår prisliste informerte vi om et månedlig linjetillegg på kr 60 for kunder uten NextPhone eller fasttelefon.

Vi har nå startet fakturering av dette tillegget med tilbakevirkende kraft fra den dato bredbåndslinjen ble levert.

 

Vi beklager eventuelt merarbeid denne første faktureringen medfører."

 

Jeg har alfa Surf 2000(skal bli 4000 i løpet av september) som har kostet 528,- per mnd (abb. 498 + avgift for å ikke ha fasttlf. 30,-) Eller det sa i allefall ho hos NGT når jeg bestilte i sept. '04

 

At de øker denne delen til 60,- er forsåvidt greit, men det er jo uhørt å praktisere med tilbakevirkende kraft. i tillegg skal de har betalt for de 30 jeg allerede har betalt!

 

Jeg fikk e-post-faktura på nesten 1300,- denne mnd isteden for de vanlige 528,-

 

Jeg har ikke sett at det har vært informert med linjetillegg i prislistene, men uansett må det jo informeres via e-post direkte til kunden. NGT kan ikke regne med at kundene undersøker prisen på et produkt de allerede har!?!?!?!

 

Har snakket med kundeservice (hvilket er et helt eget eventyr) de skulle sende det til fakturaavd. og jeg har brukt kontaktskjema, har ikke hørt et pip.

 

Er det andre som har opplevd tilsvarende?

 

Er jeg helt på jordet når jeg kaller dette horribelt??

 

Nå begynner jeg å slippe opp for isp'er som leverer varen uten problemer.....

Endret av Bisleruffen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...