Gå til innhold

Zalman GPU-kjøler på 7800-serien


bureaucrator

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer en av Zalmans kobberkjølere på et 7800GT-kort, fortrinnsvis denne:

 

VF700-Cu

 

zmvf700cu.jpg

 

Men så vidt jeg kan se, er ingen av Zalmans GPU-kjølere (og heller ingen kjølere jeg har kommet over i det hele tatt) sertifisert for 7800-kort, bare opp til 6800-serien.

Vi det bli problematisk å feste denne kjøleren på grafikkortet? Kortet er jo tross alt kjøligere,m så hvis festemuligheten er der, skulle det vel gå greit, ikke sant?

Forresten noen som har erfaring med disse Zalman-kjølerne? Det jeg er ute etter er selvfølgelig stillhet/overklokkingsmulighet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis 7800 serien har de samme 2 vertikale hullene som 6800 serien, så burde den passe helt utmerket. Kjøleegenskapene til vifta er utrolig bra, noe som du garantert kommer til å merke ved en høyere klokkevennlighet. Selv på 12v er den nesten ikke hørbar, har du Zalman CPU kjøler, eller andre vifter i kabinettet, vil jeg tro du hører dem bedre enn VF700cu.

 

Særdeles godt kjøp (håper for din del at den passer) :)

Lenke til kommentar

Er selv meget fornøyd med de 2 jeg har. Dessverre bruker produsentene veldig lang tid på å sjekke om ting passer. Hvis du tar sjansen, si i fra hvordan det går, så får vi alle tilbakemeldinger.

 

Jeg kjører min hoved pc med ett 6600GT kort fra XFX (Extreme Gamer Edition). Original klokken på det kortet er 510/1190, og jeg klokket det opp til 603/1320 med den du har bildet av.

 

Og siden den som du sier er godkjent for 6800 serien, så burte den også tåle 7800 GT.

 

Man ha mulighet til å måle seg frem via bilder, finne standard mål, og dermed regne ut om hullene sitter korrekt.

 

Men hvor mye klokking du får gjort er heller usikkert, har ikke hørt noe spesielt fra de med 6800 serien og denne kjøleren.

 

Men lyden er samme om den er 5 eller 12 volt meget stille. Det er bare synd at det ikke følger med noe potensiometer slik som CPU kjølerene fra Zalman har.

Lenke til kommentar
Men hvor mye klokking du får gjort er heller usikkert, har ikke hørt noe spesielt fra de med 6800 serien og denne kjøleren.

 

Da må du bruke søk funksjonen (google) som finnes på forumet her og hos overklokking.no; det er mange som benytter denne kjølern til 6800 serien med høy overklokk iforhold til stock.

 

Bruker den selv til min XFX6800GT @ 420 / 1200 | noe som er 17% overklokk både core og ram. Idle tempen min ligger på 40 grader og load rundt 52-55. Vil si det er rimelig bra jeg.

Lenke til kommentar
Jeg vurderer en av Zalmans kobberkjølere på et 7800GT-kort, fortrinnsvis denne:

 

VF700-Cu

 

zmvf700cu.jpg

 

Men så vidt jeg kan se, er ingen av Zalmans GPU-kjølere (og heller ingen kjølere jeg har kommet over i det hele tatt) sertifisert for 7800-kort, bare opp til 6800-serien.

Vi det bli problematisk å feste denne kjøleren på grafikkortet? Kortet er jo tross alt kjøligere,m så hvis festemuligheten er der, skulle det vel gå greit, ikke sant?

Forresten noen som har erfaring med disse Zalman-kjølerne? Det jeg er ute etter er selvfølgelig stillhet/overklokkingsmulighet...

Passer utmerket :thumbup:

men kjop disse til rammen

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=27285

Endret av Larsmoen
Lenke til kommentar
Takk for rådet, har du testet disse minnekjølerne, Larsmoen?

har bestilt de selv(har ikke prøvd de enda) så jeg skal vel ikke vere bråkjekk og si at de er noe bedre men de som følger med zalman vifta er veldig små. så jeg innbiller meg at de andre klarer og ta opp mer varme

Endret av Larsmoen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...