Gå til innhold

Gameport-problemer med lydkort (IRQ?)


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg fikk med meg et Creative Labs lydkort hjem fra jobben i dag, med ene og alene grunn for å bruke gameporten. Når jeg setter i kortet, og det installerer seg selv får jeg derimot problemer med at "This device cannot find enough free resources that it can use. (Code 12)". Jeg har prøvd å disable alt mulig annet, men jeg får fortsatt samme feilmelding. Regner (egentlig) med at dette er er IRQ-problem, men dette har jeg lite erfaringer med. Har også prøvd en annen driver.

 

Noen tilbakemeldinger?

 

Edit; jeg har også prøvd PCI-kortet i en annen slot, med samme resultat.

Endret av Lorang-Dahl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at for ihvertfall hovedkort med nForce2-chipset forutsettes at lydkortet må kunne bruke andre enn standard resurser for gameport. De resursene som vanligvis brukes av gameporten brukes av et eller annet på hovedkortet. Om du googler på et eller annet med "programmerbar gameport" skal du finne mer info.

Brukte tidligere et Turtlebeach SantaCruz, og jeg fikk aldri gameporten til å virke med nForce2 selv om dette skulle vært fiksa i nyere driver.

Lenke til kommentar

Heisann.

 

Jeg har et MSI Neo2 Platinum kort, og hadde akkurat samme problem.

 

Leste en del rundt på diverse forum, og fant ut at dette var et kjent problem med

disse kortene.

 

 

Som Bach sier, så trenger du et lydkort hvor du kan endre resursene det bruker,

og det anbefalte kortet, som flest hadde fått til å virke, var Soundblaster Live 5.1.

 

Så, jeg kjøpte et slik kort, på Ebay, og nå virker gameporten perfekt !

Lenke til kommentar
æsj, det var litt dumt.. Jeg får vel se om jeg finner et annet kort, og prøve det.. takk for hjelpen!

hadde samme problem selv med et SB128 på MSI neo2 platinum og prøvde alt mulig. Endte opp med at jeg fikk tak i et billig Live-kort som løste problemet. Trenger heldigvis ikke disable det integrerte 5.1 lydkortet jeg bruker til 5.1-systemet.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...