Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Video uten (liten) tidsforsinkelse over nettverk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har ikke jeg så mye greie på dette, men kan det være at tidsforskyvelsen skyldes at du har en forholdsvis stor buffer/cache definert i programvaren du bruker? I såfall kan det trolig hjelpe dersom du reduserer denne (om mulig).

Har testa Media encoder å det stemmer det med cachingen, men jeg får ikke noe utbytte av å skru ned cachen. Dvs det blir forsatt ca 5 sek forsinket.

 

Lurer på om Media encoder benytter seg av tcp/ip istedenfor udp som sikkert er bedre å ta i bruk?

 

Har testa VLC med får ikke den spilleren til å kommunisere med videokortet.?

 

Er det andre greie prog som benytter UDP å kan sende tilnærmet real time?

 

 

En ting til:

Hva er det MSN benytter seg av? det er det jo ca real time?

 

 

Takker for all hjelp!

 

 

 

 

 

PS:

Glemte kanskje å si det men bildekvaliteten er helt tipp topp, det er bare det at selve sendingen ikke er direkte men ca 5 sek forsinket.. Å jeg skal styre en robot å da er det greit å kunne se det jeg gjør ca mens det skjer. :)

 

Compac

Lenke til kommentar

Går ut fra at du prøver å streame video fra et webcam eller en annen videokilde. Jeg har selv gode erfaringer med WebcamXP, det skal ha mye lavere forsinkelse ettersom jeg husker. Men å sende bilde totalt uten forsinkelse er så godt som umulig.

 

Forsinkelsen f.eks med windows media encoder er på grunn av at bildet må komprimeres og dekomprimeres.

Lenke til kommentar
Går ut fra at du prøver å streame video fra et webcam eller en annen videokilde. Jeg har selv gode erfaringer med WebcamXP, det skal ha mye lavere forsinkelse ettersom jeg husker. Men å sende bilde totalt uten forsinkelse er så godt som umulig.

 

Forsinkelsen f.eks med windows media encoder er på grunn av at bildet må komprimeres og dekomprimeres.

stemmer det, det er et camera, men ikke vanlig web kamera som går på usb eller lignende. Dette er et kamera som går inn på et vanlig TV kort via compositt kontakt.

Skal beuke kamera sammen med en "robot" så forsinkelsen trenger ikke være 0 men så liten som mulig.

 

Skal teste programmet du nevner å se om jeg får det til! :)

 

 

Folk har jo Ip telefom og video som så å si er real time?

 

Har fått til å se kamera gjennom VLC spilleren samt starte streaming , men får ikke funnet bilde eller sett det fra en annen maskin. Noen som har klart dette som kan gi meg en hjelpende hand?

(Har sett på bruksanvisning på VLC sine sider men står ikke noe om hva man skal gjøre med klienten for å få dette opp å gå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...