Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Torrent og trådløst nettverk fungerer dårlig?


Anbefalte innlegg

Har spurt noen kompiser om hvorfor jeg mister nett jevnt og trutt. Noen av de sier at trådløse nettverk ikke takle bitorrent noe nevneverdig bra. Det blir for mange pakker inne i bildet og at routeren må melde pass. Noen som kan bekrefte/avkrefte den påstanden?

 

 

Har en 1000/300 linje, hvor stor Download/Upload kan jeg maksimalt få under perfekte forhold?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har spurt noen kompiser om hvorfor jeg mister nett jevnt og trutt. Noen av de sier at trådløse nettverk ikke takle bitorrent noe nevneverdig bra. Det blir for mange pakker inne i bildet og at routeren må melde pass. Noen som kan bekrefte/avkrefte den påstanden?

 

 

Har en 1000/300 linje, hvor stor Download/Upload kan jeg maksimalt få under perfekte forhold?

Påstanden kan avkreftes. Jeg har hatt trådløst i 3 år og ikke hatt noen problem med torrents. Farten varierer selvfølgelig, men det avhenger jo mye av de du laster fra.

 

1000 burde gi deg ca 120/36 under optimale forhold.

Lenke til kommentar

hvis du har eks:

cnet og sånt så tåler ikke dem korta torrent/dc/kazza/alså p2p. (cnet er RÆV kort)

 

Hvis du sliter med dårlig link, gjør ikke torrents noe bedre.

Hvis alt funker fint med godt signal, skal ikke torrent være noe problem.

eks: jensen router tårlig ikke torrent over lengre tid.( blir noe bedre med ny flash)

Lenke til kommentar
hvis du har eks:

cnet og sånt så tåler ikke dem korta torrent/dc/kazza/alså p2p. (cnet er RÆV kort)

Pokker, jeg har en Cnet Wireless USB-Dongle. Kanskje jeg får prøve å kjøpe noe annet. Noen som kan anbefale noen gode kort/usb-plugger? Leste omtaler av den pluggen på komplett.no, og der virket det som om at folket ikke hadde noen problemer med den.

Lenke til kommentar
hvis du har eks:

cnet og sånt så tåler ikke dem korta torrent/dc/kazza/alså p2p. (cnet er RÆV kort)

 

Hvis du sliter med dårlig link, gjør ikke torrents noe bedre.

Hvis alt funker fint med godt signal, skal ikke torrent være noe problem.

eks: jensen router tårlig ikke torrent over lengre tid.( blir noe bedre med ny flash)

Jeg laster ned fra p2p nettverk med en Cnet wireless network adapter (PCI).

.torrent 'er ar veldig varierende hastig het fra 2Mb/s til 65Mb/s i kortere perioder.

Signalstyrken varierer veldig hele tiden.

Lenke til kommentar

Nå ble jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Har en stasjonær pc med forlengelseskabel til usb-pluggen. Har signal strenght på 40-50%, noe som visstnok er normalt ifølge Ralinktech, og Link Quality på 85-95%. Mister nett jevnt og trutt, så jeg tror jeg kjøper et PCI-kort i håp om at det skal gjøre nettet mer stabilt. Som jeg nevnte i en annen tråd, som jeg ikke finner, så blir denne pluggen jeg har blir veldig varm og det er som oftest da jeg mister nett. Til dere andre som har slike plugger, blir de varme hos dere også? Hvis jeg holder den i hånden så kjennes den varm, men ikke ubehagelig varm.

 

Hvis noen anbefaler noen kort så hadde det vært fint hvis pcutstyr.no har det kortet, for jeg skal sende denne pluggen tilbake hvis det lar seg ordne.

Endret av CurSe
Lenke til kommentar

Etter egen erfaring er det som oftest ruteren som selv sliter ved for mange åpne forbinnelser i bittorrent (ikke den trådløse delen gitt god nok signalstyrke og ikke ping tap mot ruteren). De fleste leverandørene har fått ordnet dette på de siste versjonene av firmwaren deres. Foreslår at du oppdaterer ruteren. Eventuelt kan du vise skjønn ved nedlasting og/eller justere ned antall mulige aktive forbinnelser.

Lenke til kommentar
Bruk Kabel!! det beste og sikkereste alternativet..... gjør som meg finn en gammel P2 350Mhz og sett den opp med bittorrent og last ned med den :p trådløst er for VG :p

Jeg har samlet all data som jeg har liggene på en server som står kun tilkoblet med usb wlan, utrolig stabilt og bra, så wlan funker helt fint så lenge du sørger for at du har dekning der utstyret ditt er. :)

Lenke til kommentar
Etter egen erfaring er det som oftest ruteren som selv sliter ved for mange åpne forbinnelser i bittorrent (ikke den trådløse delen gitt god nok signalstyrke og ikke ping tap mot ruteren). De fleste leverandørene har fått ordnet dette på de siste versjonene av firmwaren deres. Foreslår at du oppdaterer ruteren. Eventuelt kan du vise skjønn ved nedlasting og/eller justere ned antall mulige aktive forbinnelser.

Har trådløst nett på hybelen og jeg antar at jeg ikke kan gjøre noe med routeren siden den er under husvertens kontroll. Kan jeg oppdatere routeren via min pc, eller må det gjøres fra hans pc? Har aldri gjort noe sånt før, så kanskje jeg har feil på begge mine teorier :blush:

 

Ueland: Blir pluggen din varm etter en stund?

Lenke til kommentar
Etter egen erfaring er det som oftest ruteren som selv sliter ved for mange åpne forbinnelser i bittorrent (ikke den trådløse delen gitt god nok signalstyrke og ikke ping tap mot ruteren). De fleste leverandørene har fått ordnet dette på de siste versjonene av firmwaren deres. Foreslår at du oppdaterer ruteren. Eventuelt kan du vise skjønn ved nedlasting og/eller justere ned antall mulige aktive forbinnelser.

Har trådløst nett på hybelen og jeg antar at jeg ikke kan gjøre noe med routeren siden den er under husvertens kontroll. Kan jeg oppdatere routeren via min pc, eller må det gjøres fra hans pc? Har aldri gjort noe sånt før, så kanskje jeg har feil på begge mine teorier :blush:

 

Ueland: Blir pluggen din varm etter en stund?

du kan gjøre noe med det fra din egen pc ja.

 

du skriver bar inn ip`n til routeren i nettleseren å da får du en side hvor du hergje vilt.

 

ip varierer fra merke til merke. Vanligste er 192.168.0.1. Uansett hvis du vet ip`n til din egen maskin, er det oftest denne ip`n bare at du bytter ut bakerste tallet med 1.

 

Men før du gjør dette tror jeg du bør snakke med hybelverten din,slik at han kan banke deg opp når du har føkka opp routeren hans og internetttillkoblingen hans. Blant annet trenger du passord og brukernavn til routeren. Hvis ikke husverten din ikke har byttet dette er det mest sannsyneligvis:

brukernavn:admin

Passord:password

 

 

 

 

beklager alle norsklærere på forumet. men jeg gidder ikke å drive korrektur av teksten min kl 3 om natta

:!: :!:

Lenke til kommentar

Adresse til router er som regel(om ikke alltid) default/standard gateway

 

kjør cmd

I kommando-vinduet som kommer opp skriver du ipconfig /all

Default/Standard gateway er den ip'n du leter etter.

 

Standard passord admin/admin?

 

 

Kanskje du har gammelt Telenor abbonnement og har et Alcatel Speedtouch modem? De er rævva og du burde få de byttet med en gang...hadde samme symptomene som deg...Klag på en konstruktiv måte så får du nytt gratis :) Fikk i alle fall jeg.

Endret av brazir
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...