Gå til innhold

Trenger insipirasjon til å begynne å trene


Anbefalte innlegg

Jeg trenger rett og slett inspirasjon til å faktisk fortsette å trene etter 4 push-ups :p

Etter jeg sluttet med fotball har kondisen min blitt ENDA dårligere. Den har egenltig aldri vært bra, men jeg klarer ikke å gå opp 4 etasjer (der vi har leilighet) uten å begynne å puste tungt. Dessuten er det et faktum at jeg har gått opp i vekt :p

Hver gang jeg begynner å trene blir jeg bare så sliten og orker ikke å fortsette. Noen som har noen tips sånn at jeg kan fortsette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det å sette seg bestemte mål og jobbe mot det målet kan virke veldig motiverende, for det er en stor individuel prestasjon når man da endelig når det målet. Og da setter man seg et nytt mål og fortsetter slik. Det kan også være motiverende å se på andre som trener for da kan det føre til at man får lyst til å komme i like god form som dem, og det MÅ jobbes for. Ingenting kommer gratis. Men med sterk nok vilje er alt mulig :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig alltid vært i ganske god form. Men for en stund tilbake så jeg en film med gode gammle Arnold :yes: DA fikk jeg for alvor lyst til å trene og fikk med meg bestekompisen min på treningsenteret. Siden jeg er litt sånn "Hater å tape typen" Skal jeg alltid klare litt mer enn han når vi trener :p Så det har hjulpet meg, jeg har alltid vært litt fysisk foran han men når vi trener, hvis jeg er kjørt klarer jeg alltid å hente ut det lille ekstra for å slå han :D

Lenke til kommentar

Å begynne med aktiviteter som ikke er fullt så tunge at du gir opp med en gang er en stor fordel. Rask gange/lett jogging kan f.eks være god kondistrening i begynnelsen. Og styrke kan du få gjennom klatring, svømming, eller armhevinger på f.eks knærne (regner med at det blir tungt nok), sit-ups, diverse ryggøvelser og dips med beina i bakken.

 

Vær obs på at selv når du tar push-ups på knærne, så skal rumpen og kroppen fremdeles være rett som en strek.

 

Vær veldig streng på at du trener helst én gang daglig, til nød annenhver dag. 1 time er nok i begynnelsen.

 

Og finn deg en likesinnet (med tilnærmet lik kondisjon) som du kan trene sammen med.

 

:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Se en gammel Schwarzenegger-film (hint: Conan - The barbarian), dette er god inspirasjon til å begynne å trene! :thumbup:

Eventuelt Pumping Iron.

Evt se Lou Ferrignos "Stand Tall". Beste motivasjonsvideoen som finnes. :)

Evt at Lou Ferrigno er en arrogant evig-toer som tar 50 $ per autograf han skriver.

Lenke til kommentar
Å begynne med aktiviteter som ikke er fullt så tunge at du gir opp med en gang er en stor fordel. Rask gange/lett jogging kan f.eks være god kondistrening i begynnelsen. Og styrke kan du få gjennom klatring, svømming, eller armhevinger på f.eks knærne (regner med at det blir tungt nok), sit-ups, diverse ryggøvelser og dips med beina i bakken.

 

Vær obs på at selv når du tar push-ups på knærne, så skal rumpen og kroppen fremdeles være rett som en strek.

 

Vær veldig streng på at du trener helst én gang daglig, til nød annenhver dag. 1 time er nok i begynnelsen.

 

Og finn deg en likesinnet (med tilnærmet lik kondisjon) som du kan trene sammen med.

 

:)

:thumbup:

 

Eller tren i en treningssenter der det er masse pene jenter!Da trener du! :p

Lenke til kommentar
Se en gammel Schwarzenegger-film (hint: Conan - The barbarian), dette er god inspirasjon til å begynne å trene! :thumbup:

Eventuelt Pumping Iron.

Evt se Lou Ferrignos "Stand Tall". Beste motivasjonsvideoen som finnes. :)

Evt at Lou Ferrigno er en arrogant evig-toer som tar 50 $ per autograf han skriver.

Ferrigno krever 50 $ for at man skal kunne bli tatt bilde av ved siden av han. For en autograf krever han "bare" 20 $.

Lenke til kommentar
Jeg trenger rett og slett inspirasjon til å faktisk fortsette å trene etter 4 push-ups :p

Etter jeg sluttet med fotball har kondisen min blitt ENDA dårligere. Den har egenltig aldri vært bra, men jeg klarer ikke å gå opp 4 etasjer (der vi har leilighet) uten å begynne å puste tungt. Dessuten er det et faktum at jeg har gått opp i vekt :p

Hver gang jeg begynner å trene blir jeg bare så sliten og orker ikke å fortsette. Noen som har noen tips sånn at jeg kan fortsette?

Et ord...

HEVN hvis du ønsker å hevne deg fordi du enten var lite likt eller ble mobbet av noen er ikke noe bedre en å over tid bli dem så fysisk overlegne at du bare ved ditt nærvær håner dem...

 

Hvis du ikke har noen fiender har jeg et ord til som kanskje kan virke støttende og kanskje ikke passer inn her..

 

FITTE...

 

Sjansene dine for å ha mest mulig av dette, og at jentene du gjør det med økes med hver push up du tar...

 

En veltrent kropp drar jenter...

 

Så er bare å la sex fantasiene dine være det som tvinger deg til å trene, eller er det en spesiell jente du ønsker å inponere

Lenke til kommentar

*Om du løper langdistanse/kondistrening, så øv deg på å puste litt mer langsomt, hold pusten i lungene et par sekunder. På den måten slipper du å pese, som både kan være ubehagelig for deg selv og se dumt ut.

 

*Drit før du legger ut på løpetur; da har du mindre å bære, samt mer å gi. Om du har hatt i deg litt mat ca. 1 time ++ før trening, så er det fint å få ut næringsfattig dritt fra tarmene, så de kan få jobbe litt med ny næring.

 

*Pussy^^

 

*Hvis du er så slapp som jeg tidvis er, så vil du fort merke det både på psyken og den fysiske formen at det hjelper med litt trening. På ei uke nå, har jeg jogget den samme turen tre ganger, en passe lang tur (20-30 min) med mye hard oppover i én lang strekke. Den første gangen måtte jeg gå litt i bakkene, samt litt når jeg var ferdig med dem, den andre gangen jogget jeg hele bakken, men måtte gå litt på slettene etterpå for å komme meg, men i dag, for 5 minutter siden, jogget jeg hele runden, og hadde lyst til å jogge mer.

 

*Drikk og spis etter trening, for da slipper du å føle ubehag som kan frata deg treningslysten, samt at kroppen trenger næring for å bygge opp det du forbrant under treningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...