Gå til innhold

problem med cpu på bærbar.1,7 går bare som 800mhz?


carl-kr.

Anbefalte innlegg

hei.

 

fikk til stor glede min dell i6000 idag.

men stusser på at cpu`en i samtlige programmer viser at den går bare på 799Mhz.

den skal være på 1,7 intel pentium M centrino.

jeg har blant annet brukt Cpu-z:

 

-core speed: 799mhz

-multiplier : x6,0

-FSB :133,0Mhz

-bus speed :532,0Mhz

 

et lite utdrag..kan ta et bilde hvis noen forteller meg hvordan..

merker at maskinen ikke er så rask som den kansje burde være..litt treg når jeg trykker rundt i windows.

 

håper noen kan hjelpe meg da jeg er litt fortvilt og iikke helt vet hva jeg skal gjøre.

si ifra hvis det er mer ifo dere trenger..

Endret av carl-kr.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok Speedstep som er i gang ja :)

Ta printscreen og åpne paint. Lagre som jpeg bilde, og legg det ut i posten din. Du kan laste det opp her, men pass på at det ikke er større enn 256k...

Hvis det er større, må du laste det opp på en webside f.eks.

Når du er i paint, cut ut bare cpu-z og lim det inn i en ny paint. Så tar det ennå mindre plass. Så kan du nok laste det opp her :)

Lenke til kommentar

Siden du har en Dell kan du soeke opp Rightmarks RMClock (lar deg sette klokke profiler og masse greier) samt i8kfanGUI som lar deg styre viftene paa maskina om den er stoetta av applikasjonene.

 

RMClock lar deg se minimum, max og gjeldende hastighet for Speedstep samt grafisk historie. Da vil du kunne se om du kommer opp i makshastigheta, og det gjoer du ikke med mindre du gir maskina noe aa gjoere som nevnt her tidligere.

 

-

Per Christian

Endret av Flippo
Lenke til kommentar
Siden du har en Dell kan du soeke opp Rightmarks RMClock (lar deg sette klokke profiler og masse greier) samt i8kfanGUI som lar deg styre viftene paa maskina om den er stoetta av applikasjonene.

 

-

Per Christian

oki takker ;)

syns viftestøyen er litt høy når jeg spiller ja..men den må jo kjøles ned da.tørr ikke å fikkle så mye når maskinen er så ny.

det er det man gjør når man har hadd maskinen i en uke :p

 

edit: innlegg nr 1000 :D:w00t:

Endret av carl-kr.
Lenke til kommentar

Har herja litt med RMClock paa Inspiron 8600'en jeg fikk gjennom jobben. Justerte ned spenninga paa maks hastigheta og herja litt for aa se om det ble mindre varme. Og det gjorde det forsaavidt, men rett som det var reboota den helt uten videre men ingen skade skjedde :-) Centrino'ene er ganske resistente virker det som.

 

-

Per Christian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...