Gå til innhold

klokka stiller seg selv heletiden


Nauz

Anbefalte innlegg

hei, har et problmen. nemmelig klokka som er "nederst" på oppgave linjene(win xp det er snakk om).. den stiller seg av seg selv feil hele tiden... :thumbdown: eks da jeg slo på pc en i dag var klokka 11.44 mens den egentlig er 20.44 :nei: så stiller den riktig men så tar det ikke mange dagene før den går feil igjen.. jævlig iriterende... virker foresten som den kun justerer på timene(automatisk)

 

noen som veit hva jeg kan gjøre med dette?

 

har foresten win xp pro sp2 engelsk.. hvis det har noe med saken og gjøre..

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
XP har en service som heter "Windows time" som stiller klokka etter en ekstern server. Dersom du har stillt maskinen inn i feil tidssone vil den stille klokka feil.

Kjør "timedate.cpl" og velg GMT+1 under timezone.

takker :thumbup: men mener å huske dette ble gjort under instalering av win jeg.. men syns enda den er litt rar:P den ble pluttselig 6.01 og en dato fram tiden.. får vel bare stille igjen ;) men stockholm ligger da ikke så langt fra oslo:P

Lenke til kommentar

Et alternativ til Window`s egen time er å installere et tredjepartsprogram for dette:

 

1. Installer (f eks) WebTime fra http://www.gregorybraun.com/WebTime.html

2. Start programmet én gang fra startmenyen din og kikk litt på alternativene. Klikk gjerne på synkroniser så du ser at det funker.

3. Lag en snarvei til WebTime i Dokumenter og Innstillinger/Din bruker/Startmeny/Programmer/Oppstart.

4. Høyreklikk på snarveien, velg Egenskaper, og legg til /auto i "Mål"-feltet.

 

Nå vil WebTime hente korrekt atomtid når du starter maskinen, deretter avslutte seg selv.

 

Den store fordelen med denne fremgangsmåten er at du kan stanse og deaktivere Windows Time-tjenesten i Kontrollpanel/Administrative verktøy/Tjenester. En liten minnebit spart :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er når pcn står på. Har inntrykk av at den går ca 10min for fort hvert 30min. Altså kan jeg stille den, surfe litt på nettet, og neste gang jeg kikker ned der går den for fort igjen.

 

Skjønner ikke helt hvordan det begynte heller. Plutselig bare skjedde det. Har scannet med ad-aware, avg antivirus og microsoft antispyvare, og ikke funnet noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...