Gå til innhold

Acer Ferriari.. Trenger hjelp fort..


Anbefalte innlegg

http://www.shg.no/link.asp?goto=infobox&varenr=550719 så på ferrari series. og på den øverste maskinen

 

Vare nr: 550719.. Er den helt lik som de i norge har prøvd å se.. Men hvorfor er den så billig da?

 

Er det lurt å kjøpe fra danmark ? Har man garati fra sånne sider?

 

Takker på forhånd..

 

Mvh Daniel

Endret av xclusive_danny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

titt litt nærmere etter så ser du at denne har 2x256 ram istede for 2x512 som de andre ferriari 4000 har ;) det var hvertfall den ene tingen jeg la merke til da jeg skulle kjøpe igår og lurte på å kjøpe herfra pga det var så billig.

 

 

bah,glem det jeg sa. jeg tittet på den med windows pro jeg. den har mindre ram.

Endret av Elenion
Lenke til kommentar
titt litt nærmere etter så ser du at denne har 2x256 ram istede for 2x512 som de andre ferriari 4000 har ;) det var hvertfall den ene tingen jeg la merke til da jeg skulle kjøpe igår og lurte på å kjøpe herfra pga det var så billig.

 

 

bah,glem det jeg sa. jeg tittet på den med windows pro jeg. den har mindre ram.

tror de har skrevet feil mtp ram. det står 1024 mb, når man går inn så står det 2x256, og det blir jo bare 512.

Regner med at det ikker noe forskkjell fra Ferrarien Acer har på sine sider...

Lenke til kommentar

jeg bestillte iallfall en slik en (acer ferrari med win pro) igår fra en annen nettside, og fikk da 1gb ram. tror det er dette som gjør den billigere på shg. jeg vet også at den finnes med 2 forskjellige skjermer...en med litt dårligere oppløsning enn den andre. vet at jeg kjøpte den beste typen (og det kostet altså mere enn på shd) men jeg kan ikke så mye om pcr at jeg klarer å se om denne billige har dårligere skjerm...hehe.

Lenke til kommentar

Jeg ringte kundeservice for å verifisere hvor mye ram som var montert. Svaret var at begge maskinene leveres med 1 gb ram, det var spesifikasjonene på Acer sin hjemmeside som var riktige.

Jeg prøvde også å finne ut av om det var forskjell i type og oppløsning på skjerm på utgaven med XPHome og XPPro siden dette nevnes flere plasser på nett. Skjermene skulle være like, men jeg er ikke så sikker på at kundeservice hos shg har rett i dette...

 

Legg merke til at spesifikasjonene sier dansk tastaturlayout, og at modellnummeret oppgitt er forskjellig fra de "norske maskinene" levert av andre norske nettbutikker. Shg opererer med modellnummer LX.FR406.017 og LX.FR406.018, som stemmer overens med modellnummer oppgitt på Acer.dk.

Tilsvarende modellnummer på Acer.no er LX.FR405.023 og LX.FR405.024.

 

Skal bli spennende å se om det er en norsk eller dansk maskin som til syvende og sist dukker opp...

 

Stein-R.

Bodø

Endret av Stein-Rune
Lenke til kommentar

Det blir nok en dansk maskin. Layouten på tastene er litt annereldes, men de norske bokstavene er der :)

De er nok helt like på verdensbasis. Var vel den forrige serien som hadde forskjellig oppløsning. Eneste forskjell i pris på de er jo at det er XP Pro eller XP Home.

Når det gjelder specs hos shg, står det at det er DDR2-533. Da har i så fall Acer sine sider feil :p For de opererer nemlig med DDR333 på minnehastighet..

Lenke til kommentar

Takker for svar. Men Eulogy, jeg vet at det heter ferrari , og alle skjønte at jeg mente det. Så det er ikke vits i å kommentere det! Hadde j**** dårlig tid når jeg skrev denne posten! Så hvis du skal være så negativ hele tiden så ikke svar på postene mine! :hrm:

 

Men går det ann å skifte til norsk tastatur?

Endret av xclusive_danny
Lenke til kommentar

Hvis du ikke liker mine svar så ikke LES dem da vel. Er ikke verre enn det. Du hadde dårlig tid? Jaha, men du hadde tid til å redigere, uten å skrive det riktig. Som sagt, bare å ignorere mine svar. Jeg har like mye rett til å svare her som alle andre. Dessuten svarte jeg på resten av emnet ditt. Ikke vær så hårsår.

Lenke til kommentar
Men går det ann å skifte til norsk tastatur?

Jeg mener å huske at 'æ' og 'ø' knappene har skiftet plass på det danske tastaturet i forhold til det norske. Det du kan prøve er å vippe opp de tastene som er forskjellige og plassere dem riktig i forhold til norsk standard. Du kan også plassere et klistermerke med "riktig" bokstav på gjeldende taster.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Men går det ann å skifte til norsk tastatur?

Jeg mener å huske at 'æ' og 'ø' knappene har skiftet plass på det danske tastaturet i forhold til det norske. Det du kan prøve er å vippe opp de tastene som er forskjellige og plassere dem riktig i forhold til norsk standard. Du kan også plassere et klistermerke med "riktig" bokstav på gjeldende taster.

 

Lykke til!

Har nå fått min Acer Ferrari 4000 XP-Professional.

Bestilte tirsdag fra SHG.NO, hentet den på Lørdag.

 

Maskinen er med danske spesifikasjoner som annonsert. dvs at ledningen fra vegguttak til strømforsyning har tre pinner på stikk kontakten som skal i veggen. (Jordet ledning - norske stikkontakter med jord har jordforbindelsen på utsiden av kontakten.) Ledningen byttes enkelt med en annen apparatledning som de fleste har slengende.

 

Tastaturet har dansk layout. Ved første øyekast kan det se ut som om eneste forskjellen er Æ og Ø som har byttet plass. Bytter en tastene og bruker norsk oppsett i XP så vil en få problemer med en del andre shift/Fn/Alt og Alt Gr funksjoner på enkelte andre taster.

 

I stedet for å fysisk bytte tastene har jeg valgt å endre til dansk tastatur i "Teksttjenester og Inndataspråk" i Win XP.

 

Ellers er maskinen likt satt opp med Harddisk, ram og skjerm som på en "Norsk" maskin.

 

Når en starter maskinen første gang får en valg om å installere Engelsk, Dansk eller Norsk XP-Proffesional. 15-20 minutter senere er maskina klar.

 

Recovery CD på alle 3 språk samt NortonAntivirus 2005 følger med på CD.

 

Maskinen har standard matt skjerm med oppløsning 1680 X 1050. Skjermen er meget bra og har bra innsynsvinkel. Personlig ville jeg ha foretrukket en Glossy skjerm som ville understreket det eksklusive inntrykket av maskinen. Min skjerm er forøvrig feilfri.

 

Blåtannmusa synes jeg er noe upresis, men har et behagelig scrollhjul. Mulig dette er noe som kan justeres i et eller annet oppsett.

 

Betalte 16 900,- innkludert frakt.

Lenke til kommentar

Du bestilte den til 16.801kr ?

 

Nå står egentlig valget mellom en Acer Ferrari og Dell XPS Gen2.

 

XPS Gen2: 1GB Ram, og bluetooth og 80 gb.... Og det vanlige standar utstyret.

 

Hvis jeg kjøper XPS en kjøper jeg den på firmaet til faren min. Så da blir det uten moms..

Men jeg er redd for at XPS en blir for stor og klumpete.

 

???

Endret av xclusive_danny
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...