Gå til innhold

kan en link åpnes i en div? *dum*


Anbefalte innlegg

har nettopp lært meg noe html og begynt med css etter å ha holdt på et par år med wysiwyg.

 

bruker verken rammer eller tabell på layouten nå, og det går relativt greit helt til jeg la inn link til gjesteboken, for nå begynner jeg å lure på hvorfor jeg ikke har rammer.. for hvordan i allverden skal jeg unngå at linken åpnes i en ny side? med interne linker er det jo greit for da kan jeg jo bestemme alt selv, og i de fleste tilfeller så er det jo en fordel om eksterne linker åpnes "eksternt".. men så er det dette med gjesteboken da!

 

er det noen måte å få dirigert linker til f.eks å åpnes i en div? høres sikkert helt mongo ut men.. MÅ jeg virkelig ha det slik at linken åpnes på en egen side? jeg kan selvfølgelig stille inn gjesteboken til å åpnes i det samme vinduet, men uansett vil jeg da miste resten av layouten...

 

 

 

:blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

<body>
<ul>
<li><a href="?side=ommeg">Om Meg</a></li>
</ul>

<div id="innhold">
<?php
include($_GET['side'] . '.php');
?>
</div>
</body>

 

Dette er eit svært enkelt eksempel, du bør ikkje bruke det til noko, men kanskje du skjønner tankegangen.

 

Om det no ligg ei fil i samme mappe som denne fila ovenfor, med navnet ommeg.php, vil den bli inkludert i DIV-en.

Lenke til kommentar

okai, la meg prøve å få dette inn... tror jeg trenger å se det i en litt mer realistisk sammenheng

 

siden jeg skal ha dette inn på er index.html

 

div'en jeg vil at gjesteboken min skal åpnes i er class="main"

 

her er koden for gjesteboka:

 

<div class="guestbook"><a href="http://www.contact.cybertools.se/guestbook.asp?id=20508">Don't forget to sign our Guestbook! </a></div>

 

 

hva skal stå hvor ?

Lenke til kommentar

Jeg tror ikke det var noen som prøvde å få deg til å forstå sammenhengen mellom tjenerside og klientside i dette tilfellet. Klienten sender en forespørsel om at den vil åpne dokumentet "om meg" -> tjeneren mottar forespørselen, legger "om meg" inn i den passende delen av HTML-filen

<body>
<ul>
<li><a href="?side=ommeg">Om Meg</a></li>
</ul>

<div id="innhold">
<?php
include($_GET['side'] . '.php');
?>
</div>
</body>

 

Klienten får så et "om meg" HTML-dokument, der innholdet ligger i "innhold".

 

Videre lesning.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...