Gå til innhold

HP nx6125


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes at det burde vært ført opp som minus at skjermutgangen er på siden og ikke bak. Blir gjerne litt mye med ledninger stikkende ut fra siden når man f.eks. sitter i møte og skal koble til prosjektor; alt blir så mye ryddigere når det er koblet til bak...

 

Ellers håper jeg at HPs satsing på AMD i dette segmentet blir vellykka. Jo mer konkurranse, jo bedre...

Lenke til kommentar
Likte denne testen svært godt :)

Anbefalte denne maskinen til ei venninne, og hun fikk den idag. Skal vise ho testen, så ho skjønner at ho kjøpte noe bra. Ang reisebatteri, var det noe dere hadde for hende, eller fulgte det med?

Vi fikk med ekstrabatteriet slik at vi kunne teste hvordan det fungerte i tillegg til maskinen. Personlig synes jeg det er bedre med en batteriløsning man plasserer i den optiske stasjonen enn under selve maskinen.

Lenke til kommentar

Interresant!

 

Prisene på de laveste modellene starter jo veldig lavt så selv de dyrere modellene er relativt billige.

 

bærbar med 64bit for bedriftsmarkedet kan sikkert også være et trekkplaster for mange.

 

Litt synd at man ikke kan justere ned mengden minne som dedikeres til grafikk, særlig siden dette er en bærbar som slett ikke er rettet mot spillere. Dvs. at 128MB grafikkminne kommer til å bli unødvendig mye for mange og dermed et unødvendig innhogg i systemminnet.

 

Men alt i alt interresant.

Lenke til kommentar

Her på jobben har vi gjort oss en del erfaring med HPs nyeste modeller som nc8230, nx8220, nc6120, nc6220 og nå til slutt nx6125. Vi bestillte 1,6ghz versjonen og måtte ut med under 7000,- eks mva hos Dropzone (avtalepris). Hos oss brukes maskinene stort sett til saksbehandling, internett og lett billedbehandling så grafikkytelse for spill er uinterresant.

 

Tok en sjangs å bestillte nx6125 istedenfor nx6110 og angrer ikke. Denne har DVD multibrenner (ikke multibay) og mulighet for dockingstasjon. De fleste nx6110 til samme pris hadde celeron løsning, ikke DVD-brenner og har vel heller ikke mulighet for docking. Dockingmulighet er viktig for våre brukere som stort sett er stasjonære. Anbefaler nx6125 på det sterkeste til de som trenger en rimelig, men robust bærbar. HPs nye design faller også i smak. Har vært en del billig plastikk etter at Armada og EVO seriene til Compaq gikk ut

Lenke til kommentar

Dette ser ut som en fremtidsrettet løsning, med 64 bit og 1,8 ghz. Om ikke lenge er det Windows Vista for alle pengene, og da kan en pakke bort laptopper med grafikkcontroller, særlig de uten 3D i hardware. Om denne 3D ytelsen holder, vites ikke. Sånn sett er ASUS A6K Turion et bedre valg. Forresten synd med all forvekslingen mellom Turion og Sempron når en søker etter Turion.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...
Her på jobben har vi gjort oss en del erfaring med HPs nyeste modeller som nc8230, nx8220, nc6120, nc6220 og nå til slutt nx6125. Vi bestillte 1,6ghz versjonen og måtte ut med under 7000,- eks mva hos Dropzone (avtalepris). Hos oss brukes maskinene stort sett til saksbehandling, internett og lett billedbehandling så grafikkytelse for spill er uinterresant.

 

Tok en sjangs å bestillte nx6125 istedenfor nx6110 og angrer ikke. Denne har DVD multibrenner (ikke multibay) og mulighet for dockingstasjon. De fleste nx6110 til samme pris hadde celeron løsning, ikke DVD-brenner og har vel heller ikke mulighet for docking. Dockingmulighet er viktig for våre brukere som stort sett er stasjonære. Anbefaler nx6125 på det sterkeste til de som trenger en rimelig, men robust bærbar. HPs nye design faller også i smak. Har vært en del billig plastikk etter at Armada og EVO seriene til Compaq gikk ut

4834767[/snapback]

 

hei,

 

jeg lurer på om det er noen som har erfaring med denne maskinen som kan si noe om de problemene som nevnes angående skjermens lysstyrke og kontrast??

Lenke til kommentar
hei,

 

jeg lurer på om det er noen som har erfaring med denne maskinen som kan si noe om de problemene som nevnes angående skjermens lysstyrke og kontrast??

5797815[/snapback]

På jobben så har vi flere HP nx6125 med 15" SXGA+ skjerm og har ikke opplevd noen som helst problemer med skjermen. Selv synes jeg den har en glimrende innsynsvinkel sammenlignet med de fleste 15" SXGA+ skjemene som jeg har sett, og både lysstyrken og kontrasten er upåklagelig. Etter min mening så er HP nx6125 trolig markedets beste bedrifts bærbare i sin prisklasse akkurat nå - kvalitet fra A til Å.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
hei,

 

jeg lurer på om det er noen som har erfaring med denne maskinen som kan si noe om de problemene som nevnes angående skjermens lysstyrke og kontrast??

5797815[/snapback]

På jobben så har vi flere HP nx6125 med 15" SXGA+ skjerm og har ikke opplevd noen som helst problemer med skjermen. Selv synes jeg den har en glimrende innsynsvinkel sammenlignet med de fleste 15" SXGA+ skjemene som jeg har sett, og både lysstyrken og kontrasten er upåklagelig. Etter min mening så er HP nx6125 trolig markedets beste bedrifts bærbare i sin prisklasse akkurat nå - kvalitet fra A til Å.

5798410[/snapback]

 

det høres bra ut! da blir det vel til at jeg bestiller en slik en om kun få dager!

 

om noen andre har innspill angående denne modellen så er jeg veldig takknemlig for dem!

Lenke til kommentar

Tar jeg ikke helt feil, så var det denne modellen HP hadde kampanje på nå tirsdag og onsdag. Kostet da 4990 kr eks. mva.

 

Eneste som jeg syntes var rart at den da hadde XGA-oppløsning og ikke BT. Tror også at harddisken var 60GB..

 

Solgte i hvertfall 44 maskiner på to dager, og kunne ha solgt flere om vi fikk inn flere raskere. Folk var helt ville, og kom løpende inn i butikken med dagens avis. Hehe, prøvde selv å finne ut en grunn til at jeg skulle kjøpe en, men jeg skjønte til slutt at det finnes andre ting jeg heller burde bruke pengene til (les: regninger).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...