Gå til innhold

Skjermen blir full av striper når jeg spiller


zaron

Anbefalte innlegg

Hei, dette er min første post på dette forumet :D

Jeg trenger sårt litt hjelp med pcen min.. jeg tror det er noe galt med skjermkortet, for det at når jeg spiller(ihvertfall når jeg spiller world of warcraft) så klikker plutselig pcen og hele skjermen blir full av striper som går gradvis over i hverandre og jeg må restarte.. jeg har akkurat formatert pcen så jeg er sikker på at det ikke er virus, jeg har akkurat lastet ned ny driver til skjermkortet så det er ikke derfor og jeg er ganske sikker på at det ikke er skjermen.. og siden det skjer sånn etter en liten stund så er det sikkert ikke noen ledninger med dårlig kontakt eller noe.. det eneste jeg kan komme på at det kan være er at viften til skjermkortet er kaputt og at det blir overopphetet..(det tar forresten en stund fra jeg restarter pcen til skjermen finner signal som kan tyde på at skjermkortet må kjøle seg ned.. kan noen hjelpe meg?? skal forresten sjekke om viften funker..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen!

 

At det er artifacts det er snakk om er vel nesten helt sikkert. Da er det vanligvis kortet som blir for varmt, eller noen få ganger pga. dårlige drivere. Varme kan komme pga. noe feil med kjøling på selve kortet, dårlig luftgjennomstrømming i kabinettet, eller overklokking.

 

Det er mine beste forslag sånn ut av luften, så får du se hvilke som passer best :)

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

ok, jeg sjekket viften på skjermkortet ok den så ut til å gå fint men skjermkortet står helt inntil et annet kort(ca 4 mm mellom viften og det andre kortet) jeg er ikke helt sikker på hvilket kort det er(jeg er ikke spesielt god i hardware..) men jeg tror det er lydkortet og jeg så at det var en ledning som delte seg i 3 og var koblet til mellom lydkortet et annet kort som jeg aldri bruker(kansje tv kortet) og den siste bare hang løst mellom lydkortet og skjermkortet.. forresten hva er atrifacts og overklokking? er jeg nødt til å levere den inn til reparasjon for å få den fikset?

edit: jeg leste noen andre poster her inne og fant ut at noen kort trenger ekstra strøm(mer enn hovedkortet kan gi) og jeg lurer på om den ledningen som har løsnet er den ekstra strømmen og at det gjør at viften ikke kjøler bra nok osv.. igjen: bør jeg levere den inn til reparasjon??

Endret av zaron
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Jeg har nesten samme problemet.

 

Når PC-en min blir varm får jeg stripene, før hadde jeg ikke dette problemet i det hele tatt. jeg støvsuger den sånn ca 1 gang annen hver måned, for å prøve å unngå litt av varmen.

 

 

Nå nylig prøvde jeg photoshop CS3, PC-en var nettopp slått på den var ikke varm eller noe, funket først men når jeg skylle rendere,jeg fikk stripene. Temperaturen var lav men stripene kom for det om.

 

Noen som har noen anelse om hva kan være da? Drivere?

Lenke til kommentar
Jeg har nesten samme problemet.

 

Når PC-en min blir varm får jeg stripene, før hadde jeg ikke dette problemet i det hele tatt. jeg støvsuger den sånn ca 1 gang annen hver måned, for å prøve å unngå litt av varmen.

 

 

Nå nylig prøvde jeg photoshop CS3, PC-en var nettopp slått på den var ikke varm eller noe, funket først men når jeg skylle rendere,jeg fikk stripene. Temperaturen var lav men stripene kom for det om.

 

Noen som har noen anelse om hva kan være da? Drivere?

 

litt slemt å hijacke tråden til en annen som spør om hjelp for å ende fokuset til deg, er det ikke?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...