Gå til innhold

HJELP med BitTorrents ! Router, abonoment osv


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt firstmile nå i en stund, vært fornøyd med det, har 8 mbitten dems. Men nå, i det siste har jeg begynt å bruke torrents mye, det er nå jeg virkelig begynner å skjønne og kunne bruke det skikkelig.

Men en drawback, jeg får ufattelig treg hastighet på torrents, der andre for maks maks download, snakker om 1mpbs osv. Det har ikke noe med pcen min, stol på det, har hatt to og samme problemet. Jeg tror det ganske så sikkert er routeren, eller firstmile. Jeg har en zyxel router som de leverer, og den har NAT på.

Men ! Jeg har gjort portforwarding, med alle riktige porter, ifølge tips fra firstmile, og torrentbytes.net (som jeg er blitt kastet ut fra pga at uploaden min så og si var disablet)

Så jeg har åpnet alle riktige porter, slått alle brannmurer av, prøvd forskjellige lytteporter, slått av og på static IP. Men jeg har samma problemet altså, får ikke noe utbytte av torrents. -Får nesten ikke uploadet, eller downloaded i maks hastighet, meste jeg får er 200 kbs, hvis jeg er heldig, på torrents andre får absolutt maks.

Så begynner jeg da og lure, etter å gi opp å gjøre noe som helst av instillinger, og kjøpe et annerledes internet abonoment, ingen av de jeg kjenner som har top speed i torrents, har firstmile. Jeg kan ikke helt huske hva de har, derfor lurte jeg på om folk kunne nevne abonomenter de har der de får full torrent støtte. Full download og upload.

Jeg har øyne festet på Nextgentel nå, den 20mbit pakka dems ser helt herlig ut. Noen med nextgentel som går fult god for det?

 

Til sist, kan det da være en stor konfigurasjons"feil" i netsentralen jeg benytter meg av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bestilt nextgentel 20mbit nå lol, ringte dem og fortalte at jeg har prøvd, så sa de at de skjønte at jeg ikke fikk max speed hos firstmile, men med dem ville jeg antageligvis på max speed siden de har transparent fast ip. Nå har jeg dynamisk ip som skifter et par ganger i året.

 

pluss, en del fetere linje for bare 100 kroner mer da ;):D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...