Gå til innhold

Prosjekt RedVsBlue kabinett - Oppdatert 17/9


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle poste en worklog fra et ut-av-kjedsomhet prosjekt en kamerat og jeg startet i går. Dette er min første worklog her, så ikke slakt alt med en gang er dere snille ;-) Var ikke sikker på om den skulle her eller i casemods, så bare flytt hvis det var feil sted.

 

Mål med prosjektet

Fiks opp et gammelt, slitt Aopen kabinett til et med Red VS Blue theme.

Det skal ikke modifiseres noe fysisk på kabinettet (hvis vi ikke finner på noe morro å gjøre da).

Poenget er ikke å få frem verdens beste casemod, eller noe høyprofil i det hele tatt, bare å ha noe å gjøre. Det at kabinettet er litt bulkete og oppskrapet fra før er noe vi fant ut at passer perfekt inn i Red VS blue stilen (for de av dere som kjenner serien så er ikke alt der alltid helt perfekt :whistle: )

Prosjektet skal også gjennomføres uten å kjøpe så veldig mye, så mesteparten av sprayen og annet har jeg liggende fra før.

 

Kabinettet så slik ut før vi begynte:

1-Kabinettetfrstart-thumb.jpg

Bilde 1: Kabinettet før vi begynte

 

Farger

Tanken er å splitte det ca på midten i en ikke-rett linje med rødt på venstre side og blått på høyre side, og disse fargene skilles med en 2CM hvit stripe. På toppen skal vi male på Red VS Blue logoen i farger.

Foran på casebadge plassen skal vi sette inn en casebadge med RoosterTeeth hanen mot en hvit bakgrunn.

 

Lys

Bak den gjennomsiktige plasten skal vi plassere 2 10CM blå katoder, og på vifteplassen bak kommer det en rød 80MM vifte for å veie opp for det blå lyset foran. LED'ene til HDD og Power skal også bli blå, samt en blå LCD eller to bak strømknappen.

 

Bilder fra dag 1

2-Maskering-thumb.jpg

Bilde 2: Maskering av åpningene inn i kabinettet. Egentlig ikke helt nødvendig siden det ikke er vinduer i kabinettet, men det kan jo godt hende at det kommer senere. På gulvet bak (oppå pizzaboksen) ligger chassiset til en liten CNet gigabitswitch som også får tilsvarende remake.

 

3-Grunningmedslvforflittshine-thumb.jpg

Bilde 3: Etter å ha vasket overflaten (så her etterpå at den skulle vært slipt med sandpapir) så grunnet vi med sølv for å få en jevn tone bak der, og eventuelt litt mer skinnende effekt.

 

4-Arbeidsrommet-thumb.jpg

Bilde 4: Arbeidsrommet A.K.A garasjen, som merkelig nok ikke er tilgjengelig for tiden.

 

5-Maskeringtattav-thumb.jpg

Bilde 5: Maskeringstapen tatt av med blåsiden ferdig sprayet og tørket.

 

6-Rdtergrunnet-thumb.jpg

Bilde 6: Første lag med rødmaling. Her ser du også vifteplassen der den røde vifta skal inn.

 

7-DVD-brenner-thumb.jpg

Bilde 7: DVD-brenner og strømforskyning skal også få gjennomgå selvfølgelig ;-)

 

Desverre har jeg rota bort alle frontdekslene til kabinettet, hvis noen bor i Grenland og har et par sånne til overs som bare ligger og slenger så tar jeg gjerne i mot et par :thumbup:

 

Fler bilder og sånt kommer når de kommer. Tar gjerne i mot ideer til hvordan ting kan gjøres bedre eller i tillegg :-)

 

Oppdateringer

Oppdatering 1 - mandag 12/9

Oppdatering 2 - lørdag 17/9

Endret av Wraith
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BAre en ting jeg reagerte på: hvorfor tok du ikke av dekslet på CD-rommen og lakka den?

Takk for mange gode tilbakemeldinger alle sammen, blir morsomt det her. Forhåpentligvis litt flere bilder i kveld.

 

Det lurer jeg også på king_of_kong, kunne selvfølgelig tatt av. Det er en gammel DVD-Brenner som ikke funker så bra, så den er egentlig mest til pynt, jeg har jo ikke dekslene foran lenger, så noe må jeg jo fylle på med.

Lenke til kommentar

Dags för förste uppdatering:

 

Dag 3 - mandag 12. september 2005

 

I dag var det innkjøp, mer maling og montering av noen deler.

Jeg har kjøpt inn en rød 80MM vifte til baksiden, og bestilt inn 2 10CM blå katoder fra Netshop.

Også takk til den lokale datasjappa RW-data for to brukte 5 1/2" deksler som forhåpentligvis passer.

 

Bilder

8-RvBpTVtilarbeidet-thumbnail.jpg

Bilde 8: Må jo følge med på RvB på tv også (valgsending)

 

9-Frontdeksel-thumbnail.jpg

Bilde 9: Slik så fremdekselet ut før jeg sprayet på den hvite midtstripa

 

10-Kabinettet-thumbnail.jpg

Bilde 10: Kabinettet sett fra en side før jeg sprayet på den hvite midstripa

 

11-Baksiden-thumbnail.jpg

Bilde 11: Baksiden så slik ut

 

12-Myemaskeringforlite-thumbnail.jpg

Bilde 12: Masse maskering for en liten stripe

 

13-Bakfra-thumbnail.jpg

Bilde 13: Fra baksiden av kabinettet. Den hvite stripen ble desverre ganske shabby, mer enn jeg ønske, så det blir mer fiksing av den i morgen. Det klare blå merket på toppen er bare litt våt maling som fortsatt tørker, der hadde det sneket seg litt hvit spray gjennom maskeringa :mad:

 

14-forfra-thumbnail.jpg

Bilde 14: Kabinettet forfra, her ser du enda mer av den shabby hvite streken.

Lenke til kommentar
Litt små shabby strek ja :p .. likte fargene ellers :thumbup:

Takker

Den skulle ikke være rett, men det skulle bare være hvitt på streken :mad:

Det blir nok en komplett remake av den i morgen, han andre som også er med på dette tar seg av den fiksen

 

Ble tilfeldigvis litt 17. mai kabinett også, gjett hva jeg skal ha med på dataparty 17. mai! ;)

Endret av Wraith
Lenke til kommentar

Tenkte det var på tide med en oppdatering igjen :-)

 

Hva har skjedd siden sist?

Jeg har fått delene jeg skulle ha og montert de som skal inn på plass.

 

Den hvite stripen er nesten ferdig malt, så ikke så lenge igjen nå.

 

Bilder

15-meg-thumb.jpg

Bilde 15: Første bilde av meg, som dere ser får jeg penger til prosjektet fra et sideyrke som mafiacleaner:p

 

16-nyrdvifte-thumb.jpg

Bilde 16: Den røde vifta som skal bak på pc'n.

 

17-nystrekforan-thumb.jpg

Bilde 17: Grunning av den hvite stripa foran.

 

18-toppenmednyhvitstripe-thumb.jpg

Bilde 18: Toppen med den hvite stripa.

 

19-nyeLEDer-thumb.jpg

Bilde 19: Her skal de nye LED'ene inn.

 

20-nyeLEDer2-thumb.jpg

Bilde 20: De nye LED'ene, klare blå LED'er.

 

21-nyeLEDerpplass-thumb.jpg

Bilde 21: De nye LED'ene på plass, begge lyser samtidig.

 

22-nyeLEDerlyser-thumb.jpg

Bilde 22: De nye LED'ene lyser. Disse skal kobles til HDD activity.

 

23-Katoderpplass-thumb.jpg

Bilde 23: De to nye katodene på plass. Disse erstatter power-lyset.

 

24-enkatodelyser-thumb.jpg

Bilde 24: En av katodene lyser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...